måndag 10 oktober 2016

FÖRLÅT. Själv fattar jag inget av GOOGLE + och av allt jag har skrivet inte finns med. Tycker att det är bättre, om ni som läser följer mig, som det var innan Tack och kram Annika Vanja Andersson. Provar och gör ett nytt inlägg i Jesu Namn.

Guds frid Alla som läser.

Att kunna skriva och ge ut bilder, är snart ett minne blott.
Ty världen styrs av människohand, så förföriskt och flott..

Att leva med Jesus är en annan melodi,
som vi i hjärtat, skriver i poesi.

En verklighet, som icke finns någon annan stans ...

Man kan håna, skratta och dansa..
 efter andra, tråna och svansa....

Men är man radikal,
står löftena alltid kvar.......

Jag minns mina möten, med Jesus.
Jag möter honom, även idag.
Han har glömt, det som var.

Livet är en gåva,
som lär oss : glömma, älska och förlåta.


4 kommentarer:

  1. Herren Jesu Kristi nåd och frid, kära Annika!

    KRAAAM!!! ❤
    // Karin

    SvaraRadera
  2. Dessa sista inlägg du har skrivit rör du vid det som många har glömt. Med frälsningen flytta vi ifrån denna världen bildligt talat från all dess elände och så flytta vi in i Guds rike redan här i tiden, och nu skickar vi oss inte efter denna tidsålders väsende utan förnyas i vår invärtes människa dag för dag denna kropp som jag har till låns den lämna vi kvar den dag vi lämnar Jorden men själen och anden går hem till Himlen.

    Det är tröttsamt att alltid behöva konfronteras med det värdsliga men vi kämpar på alla så gott vi kan och när vi gör det så står det att hans blod renar oss ifrån all synd. I hans blod går vi igenom ett reningens bad varje dag ett ständigt liv tillsammans med Jesus och hur än Världen rasar och försöker kommer den aldrig åt oss och det är endast därför att vi har Jesus i våra hjärtan. Jag konfronteras dagligen med olika religioner och sekter med regler du får icke du skall icke Gud straffar go , to hell Ja listan kan göras lång , vad skönt det är att inte ha någon religion utan jag har en relation som säger kom till mig alla som arbeten och är betungade så skall jag giva er frid en hälsning från Jesus själv. Må väl

    SvaraRadera
  3. När Herren manar, så skriver jag. Ingenting kan tagas för givet. Konfronteras dagligen. Det handlar om en relation, en närkontakt. Icke till påvar , icke till präster eller andra mellanhänder...Tänk så många människor, har gått i döden i onödan på grund av andras tyckande. Ett möte med Jesus är personligt,och HAN är den som leder vårt hjärta framåt, men ibland på krokiga vägar,som tyvärr icke alla förståsigpåare erkänner. Tack Karin och Bert för edra kommentarer. Är glad när ni skriver och delger. Önskar er allt gott från JESUS.

    SvaraRadera
  4. Må allenast var och en vandra den väg fram som Herren har visat den det gäller.De du gör när du skriver som du gör ger uppmuntran åt dem som läser och vi skall alla ta till oss utav det goda utan att kritisera för i en mening kan det ligga ett budskap från Jesus direkt till den person som läser utan att andra har en aning om det.Jag brukar komma ihåg de jag säger men inte alltid det händer att personer kommer och talar om för mig att då sa du så och det har hjälpt mig många gånger säger de och jag kan bara lyssna och undra om det är jag för jag kommer inte ihåg något. Jesus använder oss för att hans rike skall ha framgång och det är det som många människor är avundsjuka på och jag vet inte varför för Jesus vill använda alla men han kan inte på grund av att man är så upptagen med att hålla reda på alla andra så att de gör rätt.Menen icke att tron på vår Herre Jesus kan stå tillsammans med att ha enseende till person. Så Bry dig inte gör det du skall göra för du vet bäst själv , Jesus har aldrig sagt till någon annan ex gå och säg till Annica vad hon skall göra du duger som du är. Var vid gott mod

    SvaraRadera