tisdag 4 oktober 2016

ATT GLÄDJAS...


Att glädjas...

Att berömma sig, av sin svaghet är ett självmotsägande uttryck.

Det finns ingen heder i att visa sig vara svag.
Svaghet talar om begränsning, oförmåga och klenhet.

Men när allt kommer omkring,
är de flesta människor för stora,
för att medge sin svaghet.

Livet med Jesus, ger oss någonting annat.......

Därför vill jag hellre med glädje,
berömma mig av min svaghet, på det att Jesu Kristi kraft,
må komma och vila över mig.

Ty när jag är svag, då är HERREN stark.

Önskar er alla som läser min blogg
Guds välsignelser och en härlig ny dag. / Kramar från Annika Vanja Andersson.



2 kommentarer:

  1. Amen amen!

    "Ja, därför finner jag behag i svaghet, i misshandling, i nöd, i förföljelse, i ångest för Kristi skull; ty när jag är svag, då är jag stark." (2 Kor. 12:10)

    // Karin

    SvaraRadera
  2. Karin : Vi får glädjas i Herrens kraft. Kramar.

    SvaraRadera