lördag 2 juli 2016

SPRING ALDRIG FÖRE GUD...


Är ute i naturen varje dag, ute med min kamera .

Detta foto tog jag, för ett par dagar sedan,och det gav mig en hel predikan.
Låt människan få utvecklas i sin egen takt ,med Herren.
Humlor som surrar.. finns det gott om, Att hindra och motverka andra,
att rida på andras bekostnad, för att framställa sig själv. osv...

Gud gav oss fri vingar.

Låt var och en möta, det som är dennes på livets stig.

Att förkasta... ligger inte hos Jesus
Utan hos människor, som ej har kärlek, hopp och tro.

Den Jesus som bor i mitt hjärta, lärde mig :

Älska din nästa, såsom dig själv.

Skriver för att jag älskar, och vill uppmuntra alla.

Vad vet du eller jag om Herrens vägar, för var och en ?

Den Jesus, jag känner...är större... än humlor som surrar.

Önskar en fridfull Lördag.









.



6 kommentarer:

  1. Tack för fin bild och uppmuntrande ord.
    Guds välsignelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gun-Britt: Tack själv. Önskar dig all välsignelse i Jesu Namn.

      Radera
  2. Så fint att du har lyckats fånga både fjäril och humla på samma bild! :) Tack för predikan!

    En fridfull lördag önskar jag dig, kära Annika!

    KRAAAM! <3
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : Ett enkelt foto under mina vandringar i naturen. Tackar för det fina samtal vi har haft idag. Herren är med i både med och motgång. Ha en välsignad god natt. Kramar <3

      Radera
    2. Tack själv, kära Annika för ett gott samtal! Tack för dina uppmuntrande och kloka ord/råd! Ja Herren är med och Han är den samme på höjden och i dalen! Tack, jag har haft en välsignad och god natt! Önskar att också du haft en god och välsignad natt!

      Herren Jesu Kristi frid!

      KRAAAM! <3
      // Karin

      Radera
    3. Herren är med dig Karin <3

      Radera