torsdag 7 juli 2016

NÄR DET GÄLLER " DAMMSUGNING "


Tänk vad Jesus, kan vända upp och ned på tankebanor.

Åter igen fick jag en hel predikan.

Blivit allergisk, mot min dotters hund som har bott hos mig.

Har kämpat och försökt sedan 17 maj,
med nästäppa, röda ögon och klåda.

Man vill ju ställa upp...
men till vilket pris ?

Hunden är nu omhändertagen med kärlek.

Själv började jag sanera hela min lägenhet, men kom till hälften,
ty dammsugaren slutade fungera.

Detta blev olidligt för mig, ty jag ville få bort allt...

Okej, tänkte jag...

Får väl kasta bort dammsugaren, som var igentäppt, och köpa en ny...

Blev så frustrerad och arg: Varför ska detta drabba mig ?

Sparkade och kastade iväg dammsugaren.

Efter ett tag, tänkte jag ,

nu ska jag ta mig en titt, och började meka med den.

Efter ett tag, så startade den igen.......

Släng aldrig bort någonting, som går att laga...

Kärlek, kan man aldrig kasta bort.

Ett litet vittnesbörd från min vardag.

Önskar er alla som läser, allt gott från vår Herre  <3





7 kommentarer:

  1. Åååh, så frustrerande! Ja, ibland blir det bara för mycket! Men bra att dammsugaren började fungera igen sedan! Så tråkigt att du blivit allergisk mot hunden!

    Tack kära Annika, för predikan, den ska jag ta till vara i mitt hjärta! Vem kan laga ett brustet hjärta? Jesus kan! Vem kan laga brutna relationer? Jesu kärlek kan! Tiden läker inte alla sår... Men Jesu helandebalsam kan! Jesus kan hela en sargad själ! Jesus, vår dyre Konung och Frälsare!

    Herren välsigne dig!

    KRAAAM! <3
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : Tack för att du förstår hur jag tänker. Ty det är inte många som gör. Kramar och Jesus är med dig <3.

      Radera
    2. Tack för de orden, kära Annika! Jesus är med dig också!

      KRAAAM! ❤
      // Karin

      Radera
  2. Även om du slapp köpa en ny damsugare så kan man undra hur mycket mer nytt fick du köpa utav det som var ivägen när damsugaren via dina händer löpte gatlopp i lägenheten .Jag kan riktigt se det framför mina ögon. Skämt åsidor det är inte roligt med allergi. må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert : Hahaaa...Så våldsam är jag inte. Nä, det är aldrig roligt att bli allergiskt, mot någonting man älskar och tycker om. Ha en välsignad helg, med familjen. Kram.

      Radera
  3. Det var bra gjort Annika, att mitt i frustrationen ändå vinna seger över situationen! Det är minsann inte det lättaste när det verkar som om allt har gaddat sig samman emot en!
    Seger i Jesu namn! :-) Kram!

    SvaraRadera