lördag 18 juni 2016

ATT FÖLJA MÄNNISKOR ELLER JESUS...


Det har flutet mycket vatten, under broarna sedan
jag var här sist...

Men...Jag ser fortfarande ljuset ut ur tunneln, även om man icke är perfekt.

Att våga vara misslyckad, att våga ta konsekvenser för sitt eget handlade...

Att kunna vara den, som kan säga förlåt ...

Att följa människor och deras professionella förebild,
är tyvärr inget ideal för min egen del.

Jag har sett mycket exempel på, hur det är att gå ut i en "kraft" som icke är ens egen.

Man tar sig en rätt, utan att ens fråga om den stämmer ?
Undrar vad Jesus själv, tycker och känner ?

Frågan som du nu ställer till dig själv: Är du bitter ?
Ja till en viss del.

Min besvikelse ligger hos människor, som behandlar andra illa och drar fördel av andras tillkortakommanden, för att dessa vill upphöja sig själv.

Att tillhöra JESUS, innebär ingen tävlan om vem som är störst, bäst eller vackrast...

Tänk på : Det är icke din förtjänst, utan det är allt utav en evig NÅD

Några tankar från mig denna eftermiddag.

Önskar er alla som läser:

Ha en välsignad afton med kärlek och kramar <3






4 kommentarer:

  1. Jo det är allt som jag skrev en gång att det har flytit många broar under vattnet så de så

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om att leka med ord och märka på ord ibland med annan ordföljd.
    Ex Räven överaskar grisen.

    Närn man tänker på som jag gjorde idag på vad du skriver och då tänkte jag på hur beviljat jag hade det med föräldrar som höll ihop , lavande kristendom och ändå lämnade jag trons väg för att söka min egen väg . När man då tänker på hur du har haft det så är det väldigt intressant att se ingen har kommit längre än den andre ingen är förmer än den andre utan vi står där och man kan bara säga tack Jesus för din nåd. Oavsett var du står idag oavsett hur du själv känner det så tänk på att Jesus ser aldrig tillbaks på hur vi har varit , han ser alltid framåt och ser vad det kan bli utav oss så var vid gott mod Jesus ser till ditt hjärta som han håller på att forma till det renaste guldhjärta med en stor potion av barmhärtighet som du för övrigt alltid haft.

    SvaraRadera
  3. Bert : Att vara stark i människors ögon, är en sak. Men att kunna vara svag i Jesu ögon, är en annan sak, som ligger mig varmt om hjärtat. Finns ingen människa som kan eller försöka forma om mitt hjärta. Jag är och förbliver, så länge Jesus vill. Och det som är så underbart : Han är med mig i både sorg, smärta och lycka. Önskar dig med familj, all välsignelse som Jesus endast kan ge

    SvaraRadera