tisdag 24 maj 2016

LITE TANKAR FRÅN MIG...


Herrens dagliga nåd, är mitt största under.

Visst kommer stunder, då man bliver trött och besviken på sig själv.
Att Han inte tröttnar på mina felsteg och brister ?

Skulle man gå efter människors utsago,
skulle man redan varit raderad.

Vad är orsaken till att fortfarande bli brukad ?

Svaret kommer :
Med evig kärlek, har jag älskat dig.

Jesu kärlek är gränslös,

Oavsett vad än människor säger

så är det med Guds nåd, som bär genom djupa dalar och höga höjder.

Att vandra ibland törnen, är en svår stig.

Idag är det icke Jakobs stege som gäller.
Utan karriärstegen.

Att göra business, på troende människor...?

Nåden räcker för var och en,
vad vi än tycker om både andra och sig själv.

Att vara ödmjuk, till livet och det som kommer...












8 kommentarer:

  1. Annika: Varje uppriktigt kristen vet att avund, missundsamhet, förtal och svek inte ryms inom ramen för ett äkta kristet leverne i Jesu fotspår.

    Man kan bara be för dem som fortfarande tror sig vara Gud själva och anser sig veta om mer om andras vandel än de utpekade. Att s.k. kristna bedömer andras vandel är inget att fästa sig vid. Herren dömer.

    Människors tissel och tassel hit och dit är helt ovidkommande för den som står fast på klippan och inte svänger hit och dit alltefter vinden blåser.

    Nåd är av Jesus, ej av människan

    SvaraRadera
  2. Annika: En komplettering av föregående inlägg.

    De som ropar högst i främsta ledet av förkunnare av Jesu ord är idag de som mest " når ut" via försäljningar av diverse attiraljer som predikningar på mp3, livesändningar i TV, sånger på Cd, kollektupptagningar för diverse behjärtansvärda ändamål som hjälp till det okristliga Afrika, skänk en slant till hittan och dittan. Livets ord med Ulf Ekman har satt en trend att sälja " varumärket" Jesus.

    Jag vet, att trots det uppräknade finns människor som är seriösa i sitt engagemang. Inget tvivel om det. Men det gäller att urskilja sant från falskt.

    När man blir så stor, eller att försöker bli så stor inför människan, var finns Jesus?

    Hävdandet av egot...se på mig/oss tar över.

    Egot och självförhävdelesen har inget som helst att göra med Jesus förkunnelse.

    Ta inte ut din lön i förskott här på jorden, utan låt det komma till del i himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Att känna sin litenhet. Men svaghet och erkännande gör människor starka. Det är där Gud får träda fram.

      Radera
    2. Bjarne: Att känna sin litenhet. Men svaghet och erkännande gör människor starka. Det är där Gud får träda fram.

      Radera
  3. Hej igen Annika
    Ja det var ett tag sedan jag också gjorde inlägg i min blogg. Kanske blir man bortskämd lite av att kunna nå så många via Facebook.
    Tack och lov för Nåden som du har skrivit om här! Utan den vore det ute med oss allihop. Jag är djupt tacksam för den.
    Kramar och önskan om en fin Nationaldag!

    SvaraRadera
  4. Kära Myrra/ fyrboken: Har ej firat nationaldagen, ty det finns inte något att fira, i detta sjunkna land. Men tänker på dig och alla. Ber en bön. Mitt firande. Kramar i efterskott <3

    SvaraRadera
  5. Kära Myrra/ fyrboken: Har ej firat nationaldagen, ty det finns inte något att fira, i detta sjunkna land. Men tänker på dig och alla. Ber en bön. Mitt firande. Kramar i efterskott <3

    SvaraRadera
  6. Kära Myrra/ fyrboken: Har ej firat nationaldagen, ty det finns inte något att fira, i detta sjunkna land. Men tänker på dig och alla. Ber en bön. Mitt firande. Kramar i efterskott <3

    SvaraRadera