tisdag 18 augusti 2015

VEM HA RÄTT ATT DÖMA ?


Vad är livet ?

Ett  sargat liv i Jesu hand, som ligger där och kämpar.

Människor kommer och går förbi...
sneglar och har alltid svar på tal.

Guds väg... är ingen rak väg...

Vi blir antastade hela tiden,
icke av Gud, men av så kallade "medmänniskor" som tror sig ha rätt..

Oavsett mörker,ljus eller andras människors omdömen
så har ju Gud en plan med vårt liv.

Att söka himmelriket först.

Sedan när vi beder, tar Herren själv hand om resten.

Vi människor är icke satta till att springa före och fördärva,
som tyvärr många ha gjort genom åren.

Är i bön för många så kallade " avfällingar " som ligger i glöden.

En bön, Att det må brinna igen trots alla svårigheter.

De ödmjuka finner.......

De högmodiga kommer i håg alla fel och brister.

Att vara och bjuda på sig själv är väl livets höjdpunkt.

Önskar all Guds Rikaste Välsignelser,
Trots motgång och kamp. <3

Jesus är Herren, icke människor.

Det finnes nåd, utöver nåd,
för den som kommer.

Det gamla är glömt, något nytt har kommit.

Idag :

Jesus ropar : Kommen till mig, Jag är den som kan förändra och göra allting nytt...


Människan spå, men Gud rår.

Vi hava alla vår egen törnbeströdda väg att följa och gå

Vem vill anklaga Guds utvalda ?.

Att följa hjärtats väg, betyder mer,
än att flyta med den smutsiga strömmen,

Herren giver kraft och styrka, för varje dags behov.......


15 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära syster Marguerite : Jag älskar dig. Men du har ju själv plockat bort mig som din vän.på fb. Jag är ingen nickerdocka, som man kan plocka bort när det passar.. Varför skola jag svara på någonting som inget betyder ? Blanda icke in mig i dina strider med andra. Men tack för gratulationen.<3

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Herregud Marguerite....Jag har en fri sida, där alla får komma till tals. Att älska och respektera andras åsikter, måste man respektera. Jag för aldrig någon strid, skriver endast det Gud har lagt på mitt hjärta. Det är ju du själv, som startat upp alla strider . Du strider tydligen emot dig själv <3

      Radera
    4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Antar att du din vana trogen inte läst inlägget utan väljer Annikas sajt för att meddela denna sensationella nyhet. Förstår vad du tycker är viktigast i livet.

    Det är bara att läsa dina inlägg, så förstår var och en vilken nivå du ligger på.
    Att ge ett seriöst svar på inläggen på Annikas sajt väntar vi alla läsare fortfarande på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Kära Annika! Visste inte att du fyller år i dag.

    Herrens rika välsignelser över dig!

    KRAAAM!!! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  4. Jag har en man från Afganistan som jobbar hos mig han är muslim . Vi har haft en hel del samtal om hur viktigt det är för varje människa och tänka fritt inte styras utav någon. När Gud kallade Abraham som sin tjänare sade han till Abraham gå ut från ditt land och din släkt till ett land som jag skall visa dig . Jag tror att det är viktigt att man är fri ifrån alla andra människors påverkan med sina uppfattningar. Man måste lyda Gud mer än människor. Därför när jag läser vad som är skrivit sä läser jag om och om igen för att förstå den innersta meningen med vad som är skrivit , och när man då läser in vad som står skrivet så är det fritt utav den som läser att ta till sig eller låta bli. Det är den friheten som den herre jag tjänar vill ha. Du skrev vem vill anklaga Guds utvalda , ja så står det och vidare står det i nästa mening i Biblen Gud är den som rättfärdiggör. Så jag ser med tillförsikt fram emot nästa innlägg från dig för det är som jag ser det mycket värre ställt med kristenheten än vad vi tror.

    En Pingstförsamling i Sverige som under hela sin framväxt har stått upp för troendedopet den som tror och bliver döpt han skall bliva frälst. Denna församling han nu enl en församlingsmedlem som jag talat med genom omröstning ändrat på stadgarna så att man jämställt troende dopet med barndopet som inte ens är ett dop eftersom dop betyder nedsänkning. Man gör omintet Guds ord så fortsätt och kämpa på murarna som väktare. Må väl

    SvaraRadera
  5. Annika och Bert: Visst är det Gud som rättfärdiggör trots att somliga tar sig den grannlaga uppgiften att döma andras vandel och sätta sig i Guds ställe. Berts exempel med troendedopet är bara ett av många exempel på hur människan sätter sig över Gud och därmed urvattnar Guds ord. För mig får detta närmast ett löjets skimmer över sig.

    Det som är mänskligt och kommer ur köttet är intet att ta notis om, men personliga påhopp och lögner skall besvaras så inte lögn blir till sanning.
    De "medmänniskor" som tror sig ha rätt om andra utom annan grund än skvaller borde rannsaka sig själva innan de fäller personliga omdömen. Om lögn står bl.a. i Efesierbrevet 4:25 " Lägg därför bort lögnen och tala sanning, var och en till sin nästa, vi är ju varandras lemmar."

    "Att vara och bjuda på sig själv är väl livets höjdpunkt" skriver Annika. Sant och omvändelsen är en glädje till livet, ingen tvångströja. Den innerliga relationen till Jesus i omvändelsen är personlig vilken vare sig biskopar, präster eller någon med förment "titel" kan ändra på. Då vågar du vara dig själv.

    De här orden säger en del om detta:
    "Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. Det beror inte på gärningar, ingen skall kunna berömma sig."
    (Efesierbrevet 2:8-9)

    Så länge man tror finns nåden, och sättet man tror på är personligt. Det kan inte kopieras med karbonpapper av diverse pastorer, lika lite som jag få en annan människa omvänd. Det är ett personligt val och beslut.
    Däremot kan jag föra Jesus på tal vid spontana möten med olika människor jag möter. Om jag sått ett frö eller inte kanske jag aldrig får veta, men det är värt försöket.

    Som synes är jakten på nya själar till den och den kristna riktningen det som premieras i första hand idag i olika samfund. Oftast sker detta via församlingsblad eller nätet. Att bli berömd och känd i olika kristna sammanhang finns det många bevis på. Märk orden ovan :"Det beror inte på gärningar, ingen skall kunna berömma sig."

    Hur mycket av detta pråleri och effektsökande förekommer inte idag inom kristendomen? Det vet var och en som läser här, men mest tråkigt är nog den missunnsamhet och splittring som uppstått idag mellan olika samfund. Man låser sig inom gamla trygga och välkända församlingsväggar och plinkar gitarr till samma gamla vänkrets och äter räkmackor med sju sorters kakor till kaffet dit ingen hedning har tillträde. De redan omvända och kristna behöver detta mindre än dem som inte hört om Jesus. En frisk behöver ingen läkare som bekant. Därmed inte sagt att jag dömer dem som gör så. Vi är alla olika, och ingen skugga över dem. De lever i sin värld.

    Tänk om alla istället gick ut på gator och torg idag och vittnade om Jesus som på den tiden Frälsningsarmén stod och spelade utanför Domus? Jag kommer inte ihåg när jag senast såg något kristet samfund ute i fält på det sättet.

    Törs man inte? Känns det tryggare att stå inför gamla bekanta? Vågar man inte bli "uthängd" och stå för sin tro?

    SvaraRadera
  6. När grundvalarna upprivas vad kan då vi göra. Detta bibelord kan uppfattas olika för oss men för mej står det som eldskrift att nu har vi möjlighet att verka. Det var en person som sa till mig för ett tag sen du kan väl inte hjälpa alla, jag svarade snabbt vem skall annars göra det.Vad kan vi göra. Låt oss lägga betoningen på ordet Vi. Det är vi som har möjligheterna det är vi som har lösningarna , vi som är kallade till att följa Jesus. Det är alldeles för många som tror att det är predikandet ifrån talarstol är det som gäller. Jag fick frågan vilken församling jag tillhörde jag svarade gatans parlament . Vad bör vi då göra , jag tror att det mest nödvändigast av allt är att vi ber Gud om vishet och förstånd för oss själva , som jag sa vem skall annars göra det, det jag då upplevde att de människor som kommer i min väg och som Gud har sänt de kan jag hjälpa, de människor som Gud sänder i er väg alla ni som läser detta de kan ni hjälpa för har vi bett om vishet och förstånd så får vi det när vi behöver det,Jag är övertygad om att de mörker som nu råder på alla områden de kan vi lysa upp med vår kristendom som har sin plattform i Jesus Kristus och hans försoningsverk på korset där pånyttfödelse dop och andedop är grunden för oss. må väl

    SvaraRadera
  7. Bert: Det ena utesluter inte det andra och förvisso finns det gott församlingsarbete också. Ingen tvekan om att du utför en god gärning med ditt arbete i bl.a. Polens fängelser.
    Om jag fick välja ansluter jag mig till gatans parlament där det behövs upplysning i personliga samtal. Inte från en mässande onaturlig röst från en s.k. predikant som hämtar inspiration utanför sitt eget hjärta i en väl uppvärmd lokal av de redan införstådda.

    Var och en har sin egen uppgift, sin personliga tro och integritet som aldrig någon människa kan ta ifrån oss. Det hjärtat tänker, skrivs också på bloggar. DEt hjärtat utger sprids vidare.

    Att rädda alla, i den mån du menar mänskligheten ter sig omöjligt, men man måste börja någonstans.

    SvaraRadera
  8. Var och en har sin kallelse och biblen lär att vi skall inte utmana varandra eller vara avundsjuka, för det är Gud som kallar oss till tjänst. När Paulus hade blivit omvänd står det om honom att han gick strax åstad och förkunnade de han hade upplevt. må allena var och en vandra den väg fram som Herren har befallt. Oavsett om man har vandrat länge på trons väg eller är nyomvänd så kan och vill Jesus använda oss precis där han har ställt oss, och jag kan understryka att på de här området när det gäller de kristna livet så blir man aldrig proffs de kvittar hur duktig man är till att tala och sjunga kommer icke den Helige ande vår svaghet till hjälp så når vi inte in till människornas hjärtan här finns ingen karriär att försvara eller kämpa för här är vi alla tjänare ingen är förmer än den andre. här är den verkliga jämställdheten så som Gud vill ha den.
    Efter att jag sagt de orden om att rädda alla förstod jag bättre och jag har sett att de människor som kommer i min väg och som jag upplever Gud på något vis har sänt de kan jag hjälpa och jag sa till en flicka en gång som behövde lite startkapital pengar möbler bl a , du behöver inte betala tillbaks men om det kommer människor i din väg som behöver hjälp så hjälp dem, då blir det som ringar på vattnet och det börjar alltid någonstans så är det för alla som vill gå Guds väg för vi får inte glömma allt är nåd och när Guds välsignelse läggs därtill då växer Guds verk här på Jorden, och jag önskar dig Guds välsignelse i de arbete du utför på den plats du är ställd. Må väl

    SvaraRadera