söndag 9 augusti 2015

LIVET ÄR TUFFT...


Vad är ett liv värt  ?

Många frågor, och ibland inga svar...

Kastad på sophögen.

Att stå för sanningen, kostar mycket

Att säga förlåt...

Böjer mig aldrig för  människor...

Går på gator och gränder
möter en verklighet som icke finns bakom kyrkdörrar

Har besökt olika medier där åsikter går isär, och sedan krigar man

Att stanna upp och lyssna på någon under vandringen...
Ja, det ger dubbelt upp.

Att vara en Kristusmedarvinge kostar på i denna värld....
Sanningen som finns i hjärtat segrar till slut

Min hjärtats sång är bemötande med respekt och kärlek :)


4 kommentarer:

  1. Annika: En redan frisk behöver ingen doktor, lika lite som en kristen i hjärtat ej heller behöver lyssna på vad vissa självutnämnda evangelister eller vad man föredrar att upphöja sig till rekommenderar dig att göra.
    Hur evangelium sprids utanför de små kristna kotterierna har jag ingen kunskap om. Hur ofta möter man olika samfund aktivt ute på gator och torg idag?
    Kan inte påminna mig senast jag upplevde det där jag bor.
    Därmed inte sagt att vissa kristna inte gör osjälviska och behjärtansvärda insatser för andra socialt och att förmedla Jesu ord.

    Men som tingens ordning nu ser ut ägnar man större delen av sammankomsterna med självspegling och kafferep.

    En levande förkunnelse sker i mötet med andra utanför kyrkbänken. I stunden där man spontant och oplanerat sår ett kristet frö hos en icke-troende. Alla har fått olika uppgifter och gåvor. Därmed är ingen förmer eller mindre värd som människa, vare sig kristen eller ej.

    SvaraRadera
  2. Som din dag är, så skall din kraft ock vara!

    Läs Upp 3, kära syster i Herren!



    Önskar dig en välsignad och fridfull kväll i Jesu närhet!

    KRAAAM!!! ❤️❤️❤️
    // Karin

    SvaraRadera
  3. Du är en inspiration. En solstråle

    SvaraRadera
  4. Du är en inspiration. En solstråle

    SvaraRadera