torsdag 27 augusti 2015

EN STEGE...


En stege är rest för, var och en...

Att kunna tala och skriva fritt är en gåva...
att icke vara bunden från någon människa...

Jag tänker ibland... Hur kunde allt gå så fel,
när vi dock, har samma mål.......?

Att klättra upp för en stege, ja, det är ganska enkelt
men för en som har höjdskräck, är det inte så lätt...

" Människor idag, inom den kristna världen "
sätter på sig  själv på sin " egen stege "

Titlar...Men synden bedrar.
Tänk på det , alla självutnämnda, som icke är sända ifrån Herren.......

Ett ödmjukt hjärta skänker nåd och barmhärtighet.

Tänker på Jesus, när han vandrade på jorden...
icke hade han någon namnskylt för bröstet,
eller skröt om, att han var Guds enfödde son.

Själv när jag ser denna stege, ser jag :

För varje människa jag möter
så är mitt liv ägnat åt var och en  :

Att ge kärlek och uppmuntran på vägen,

även om allt ser kolsvart ut, fast jag icka hava någon titel...
Icke medverkar i någon "grupp "

Herren har omsorg, har till och med räknat våra huvudhår.
Vi behöver icke frukta, eller ha några mellanhänder.

Vi gå direkt till Jesus, Han hör oss.......

TIDEN ÄR LIDEN
JESUS KOMMER SNART.

EN STEGE STRÄCKES NER TILL OSS ALLA.
UPP TILL VAR OCH EN.

EN SANN OCH ÄKTA STEGE IFRÅN JESUS.

ICKE EN KARRIÄRSTEGE  AV VÄRLDENS MÅTT.

Ett ödmjuk hjärta ropar i kärlek.......







.








17 kommentarer:

  1. Ja du det är inte säkert att det har gått så fel , du skriver vi har samma mål och det är riktigt men vi har inte samma väg att gå sångaren sjunger O är det sant att jag får gå den väg Jesus har banat och en annan sjungen att få gå den väg du valt åt mig. Eftersom du har lagt ditt liv i Jesus händer där han sa när du kom följ mig så har liksom låtit honom av vår egen fria vilja styra ungefär som när du sätter dig i en bil med förare så litar du på att han styr rätt. Just precis som du skriver att de människor som kommer i vår väg de kan vi hjälpa. Så varje möte med en medmänniska har betydelse.

    Om inte allt de som har mött dig på din väg hade hänt så hade du inte varit där du är idag. Jesus sa den som förnekar mig inför människorna den skall jag förneka inför min fader. Petrus förnekade att han kände Jesus men ändå fick han vara med och bygga Guds verk på denna jord och han fick vara till stor välsignelse ända in i vår tid. Så tänk icke på det som är bakom utan så vitt vi hava hunnit något framåt så låtom oss vandra vidare på samma väg fil 3:16 var vid gott mod.När människorna säga allt ont om eder då skall ni fröjdas och vara glada för er lön är stor i himmelen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är naturligtvis ingen som kan hävda annat än att alla människobarn idag är resultatet av vad vi var igår. Det gäller alla. Kristen som hedning. Samlad erfarenhet i motgångar och framgångar gör oss till den människa vi är idag. Formar den vi utger oss vara.

      Men oavsett var vi är idag på den kristna "rangskalan" är omvändelsen likväl en personlig och omvälvande upplevelse. Ingen förment sångevangelist, väckelsepredikant eller pastor kan sätta sig över det personliga valet. Gör man våld på detta, gör man man våld på Jesus själv.
      Vägen till Jesus behöver inga mellanhänder.
      Ett accepterande av en troende personlig själ är fortfarande ett sällsynt fenomen inom den splittrade kristenhet vi ser idag. Idag gäller den ”enade” församlingen som intäkt på ”sann” tro.

      Att mycket har gått fel inom kristenheten idag kan vem som helst se om man öppnar korpgluggarna. Två krafter verkar på människoplanet idag.

      1.En "New age" inspirerad rörelse som tar in allt i kyrkorummet från zen till ”mindfullness”. Ett praktexempel på detta är Växjö domkyrka där t.o.m. en kristallskalle kunde ses till beskådan.

      2. Den ekumenik som bedrivs via paraplyverksamhet av den katolska kyrkan vinner stadig terräng inom bl.a. pingströrelsen (Ulf Ekman m.fl.).
      För egen del betackar jag mig för helgontro, reliker, bikt och Jungfru Maria som kristendomens centralgestalt.

      Kampen om själarna är hård och skoningslös och därtill kommer den avfallna ängelns viskande förförande ord om ett världsherravälde..

      Lyssna på Jesus, inte människor. Jesus lära är ett glädjens budskap som uppmuntrar och stärker, och inte trycker ner och skiljer ut. Jesus är livet att leva ett bra liv i fred, vänskap och gamman.

      Radera
    2. Bert:Jo, allting är fel idag, eftersom man hellre följer sitt ego och upphöjer sig själv. Egot först och Jesus sedan. Ser med klara ögon vad som pågår, och detta gynnar icke någon som söker. Visst har du rätt i att våra vägar och kallelser är olika. En stege är rest för var och en. Sedan är det upp till var och ens samvete hur vi klättrar...Önskar dig Herrens rika välsignelser och din familj. <3

      Radera
    3. I gamla test står det i Josua bok folket höll sig till Herren så länge Josua levde och så länge de älste levde de som höll Herrens stadgar och älskade dem . Det som håller vårt land så att det inte är värre än vad det är det är alla dem som i sin ensamhet håller herren ord och har det så inerligt kärt i sina hjärtan och till dem vill jag tillhöra. Vi kan ibland tro att det är vi som har fel och det kan se så ut för att den onde själv vill lura oss.Men den som håller sig till Jesus kan aldrig komma fel. Att kristenheten är där den är idag det är för att man lämnat Guds raka vägar ett avfall utan dess like. Men jag hoppas att jag genom guds nåd kan hålla min fana högt för Jesu skull och bygga hans rike just nu och här i Tiden.
      Bjarne de du nämner om katolisism är inte kristendom utan avfall ifrån evangelium . Det är ingenting för oss som har blivit födda på nytt . Må väl

      Radera
  2. Ja, den stegen vill jag klättra upp för... hela vägen, ända upp till vår Fader! Till det härliga hem ovan där! Åååh, så jag längtar...

    Kramar om dig fina syster i Herren! ❤️❤️❤️
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar om dig också kära Karin. Med ödmjuka hjärtan få vi klättra på stegen i både med och motgång. <3

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Marguerite : Jesus giver gåvor, som vi icke skola missbruka eller skylta med .Vad skola jag en enfaldig människa säga till dig, när du redan svarar på dina egna frågor ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Marguerite : Dubbelmoral går icke hem hos mig tyvärr. Men jag älskar dig ändå.

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Mamma: Vi bör var och en veta vad vi är och har i Honom och lemmarna blir varandra till tjänst. Du vet vad du har i Kristus och alla andra här har redan fasta åsikter, som inte går att ändra, så snälla, sluta diskutera, det ser så fruktansvärt dumt ut. Jag själv har skämt ut mig här innan och jag kommer aldrig mer vara med i sådana diskussioner på nätet och uppmanar dig att göra desamma. Det är totalt meningslöst. Stå upp för den du är och lämna dem ifred.

      Radera
    5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    6. Kära syster Marguerite: Vem är det som alltid kommer in och förvanska mina inlägg här ? Som ej ta del av vad jag skriver, utan kommer med anklagelser hela tiden ? Du har själv sagt att om icke jag tar bort en människa, så vill du inte vara min vän. Det är ditt val. Talar en kristen, på det viset ? Hånar mig du inom dina citationstecken för min öppna blogg. Jag är en som går till de sjuka, och icke stoltserar mig i de som är friska. Min blogg är öppen för alla människor.......

      Radera
  5. Bjarne: Du skriver väldigt bra från ditt hjärta. Jesus bor i dig, oavsett andras åsikter.<3

    SvaraRadera