fredag 1 maj 2015

VAD VILL VI ?

Vad vill vi med vårt liv ?

Ikväll knäppte jag mina händer och bad en bön.

Fick en enda bibelvers.

Det var Matt. 6 : 10.

tillkomme ditt rike; ske din vilja,
såsom i himmelen, så ock på jorden.

Hur ofta får Jesus komma till tals ?

Hur ofta får hans vilja ske ?

Vi människor har alltid stora, och små projekt på gång.

Vi har ideer och framtidsversioner
som kanske icke alls stämmer överens med Herrens.

Hur vore världen om så kallade kristna
böjde sig ned, och frågade Jesus :


VAD VILL DU, SKE DIN VILJA ?

Ack nej, man fortsätter att hitta på spektakel i egen vilja och vill glänsa,
föra människor bakom ljuset, istället för att rädda till evigheten.

Är då människan så förblindad av sitt eget ego ?

Må vi alla vara vakande och bedjande,
ty snart brister skyarna.......

Vilken vilja ska ske i ditt liv ?









6 kommentarer:

  1. Befall dina verk åt Herren så skall dina planer hava framgång. Allt vad i gören , gören det i Jesus Kristus för han vill hjälpa oss så det vi gör i Jesus namn lyckas.Vi lever icke här för oss själva leva vi så leva vi för Kristus och dö vi så dör vi för Kristus han är intresserad av att debet och kredit skall gå ihop , Jag hade med mig en företagare till polen vid en utav de resor vi gör under tiden fick han kontakt med ett företag där nere och fick på så sätt ett kontrakt på försäljning på 100 000 sek ett under som han sa när han kontaktade mig och talade om vad som hänt. En människa som jag känner satt rejält i klistret vi bad Jesus om hjälp och den personen blev av med sina skulder som den personen fått på sig utan att veta mer kan jag inte redogöra för. Så nu är det inte bara ekonomin han bryr sig om utan han bryr sig om alla dem som det står att Herrens ögon överfar hela jorden för att han med sin kraft vill bistå alla dem som i sina hjärtan hänger sig åt honom.Både det andliga och det lekamliga bryr han sig om jag har själv den senaste tiden sett bevis på det. Men allt vad han gör för mig är inte min förtjänst utan hans nåd. Och hans löften som alla har fått sitt ja och sitt amen utav Jesus. Må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, vi får alla befalla våra verk åt Herren, och invänta Jesu svar. Är hans svar ja, då skola vi få framgång i Jesu namn. Amen.

      Radera
  2. Ske din vilja med mitt liv Gud! Blott i dig finner jag en mening med mitt liv! Halleluja!

    Herren Jesu Frid och Välsignelser, kära Annika!

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ja, låt Jesu vilja ske i våra liv, då blir det salighet och fröjd Halleluja !
      Frid och välsignelser.

      Radera
  3. Ja Annika, Amen! Bäst att fråga efter Guds vilja först, för då ska vi få allt det andra också säger Herren. Men det är lätt att glömma det och så är man i gång med sin önskelista... Men tack för att du påminner om att söka Guds vilja först!

    Kram och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jesus först, det andra sen. Vi har väl alla en önskelista, det är där som tålamodet, som är en dygd kommer in. Vi får fortsätta i tacksägelse och lovsång. Kramar och välsignelser.

      Radera