lördag 18 april 2015

BARA ETT AX I HERRENS ÅKER...


Funderar just nu på, att ta bort min blogg.

Så mycket som ifrågasatts här.
Vissa inslag har fått tagas bort, på grund av påhopp....

Såningsmannen gick ut för att så,
med vad finns skördemännen ?

Människan vill alltid sätta sig främst..

Ge med den ena handen i fromhet,
och sedan sticka kniven i ryggen med den andre.

När Skola människan ta lärdom ?

Mitt hjärta brister, när man ser och läser.

Tårar som rinner, vem bryr sig ?

Huvudsaken med mänskligheten är väl tydligen att skryta....

Är endast ett ax i Herrens händer, i världens vimmel...

Ha alla en välsignad och fridfull afton och fäst blicken på JESUS.










10 kommentarer:

  1. Jag förstår dig, kära Annika! Men jag hoppas att du orkar fortsätta... Skulle sakna din blogg mycket! Blir glad var gång jag ser att du lagt upp något nytt inlägg!

    Herren Jesu Kristi Frid och Välsignelser!

    STOR VARM KRAM!!!
    // Karin (också bara ett ax...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Herren ger den trötte kraft. Tack för din hälsning. Önskar dig Guds välsignelser på din väg. Kram.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, jag vet. Den får stå kvar tills vidare.. Herren må komma med sin kraft. Allt gott och välsignelser. Kram.

      Radera
  3. Om inte Gud välsignar huset så arbetar de förgäves som bygga därpå.
    Trots all storm så skall du se att det kommer mycket gott ur detta för de som älskar Jesus samverkar allt till det bästa.Vad jag förstår så är det ändå många som läser vad du skriver och får säkert någon tankeställare ett litet korn från de ax du är ett frö som Gud ger växten till . Du planterar någon annan vattnar men den treenige Guden ger växten. Jag kan inte glömma och jag frågar efter de kort som du skrev Han är nyckeln till kunskap källan till visdom osv. Är det du som har gjort det och går det att trycka upp jag skall isåfall låta trycka upp det både på Svenska och Polska för utdelning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Kan du precisera dig lite mer ? Vet icke vilken bild av många som du vill ha. Tips är att söka på google i så fall. Ha det välsignat.

      Radera
  4. Bert: Stormen skiljer agnarna från vetet. Sanningen i den här världen liksom hos Honom kommer alltid att segra, och om det dömer Herren, ingen annan.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att du behåller bloggen Annika, om du känner att du orkar förstås för det är ju inte meningen att du ska må dåligt. Din blogg betyder så mycket för så många och har säkert fått många att tänka efter ett varv extra.

    Eftersom du inte är ljum utan sänder ut kraftiga trumpetstötar som är ämnade att få oss att tänka efter, så reagerar den motsatta sidan på samma sätt som de gjorde på Jesu tid. Han fick utstå både hån och förakt för att han förde fram sanningen. Men det är ett gott tecken, för då vet vi att vi är på rätt väg, det rör liksom om i grytan. Nu drar det ihop sig till slutstrid och fienden söker ständigt efter fler som han kan slå ner på, stjäla friden, glädjen och hoppet ifrån. Han önskar helt enkelt tysta oss, eftersom vi nu når väldigt många via Internet. Om du inte orkar ha bloggen kvar så förstår jag dig, men jag hoppas givetvis att basunen ska få fortsätta ljuda härifrån....

    Bamsestor kram Annika! Gud välsigne dig! <3

    SvaraRadera
  6. Myrra: Du har så rätt. Den onde är bara ute efter att slakta och förgöra. Men så länge Jesus fyller på, få bloggen stå. Även om det känns tungt. Tack för ditt stöd, och du finns i mina böner. Kramar och all välsignelser till dig. Ps. Underbart att höra att din yrsel har försvunnit. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika för förbön! Ja, efter mer än fyra månader fick den svåra karusell-yrseln ge med sig! Tack också för att du ger bloggen en chans till! Det är så värdefull - och det är du med Annika!

      Stor kram till dig och Guds Välsignelse!

      Radera