tisdag 21 april 2015

ATT VARA ENSAM...


Att vara ensam, kan ha både för och nackdelar.

Vi lever ständigt i ett hav av brus...

Radio, tv reklam, etc...
Det är aldrig tyst..

Människopåverkan, grupptryck som talar om hur vi skola agera..

Ett ständigt ältande från någon " Coach " hur vi skola leva och vara.

Fördelarna i ensamheten, är att man får uppleva tystnaden
och lyssna in vad Jesus vill med ens liv.
Även om vägen tycks vara törnig och svår.

Nackdelen är att man aldrig har någon människa att luta huvudet emot,
krypa upp i någons famn och säga:  Jag orkar icke mer..

Men det jag har lärt mig under tidens gång.......

Jesus går med mig, precis som han går med oss alla...

Han ger oss kraft, för varje dags behov.

Det är i tystnaden, han möter oss en och var...

Icke i bruset utav röster, som driver hit och dit..

Stanna upp en stund !

Var med dig själv i ensamhet.

Utforska vad Jesus vill, och icke vad människor vill.

En smutsig flodvåg sveper över Sveriges land.

Ser att människor sveper än hit och än dit,
på grund av villoläror.

Visst vill vi alla bliva bekräftade på ett, eller annat vis.

Då är väl uppmuntran... något till att börja med ?















15 kommentarer:

  1. Det är så sant det du skriver Annika!

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: Det är bättre att vara ensam med Jesus, än i ett rum fyllt av människors röster. Kramar till dig och Julia. Hoppas ni trivs där ni bor nu, och kommit till rätta <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen amen! Jag håller med dig helt och fullt i detta! Ja tack, vi har kommit till rätta och trivs bra! Hör av dig om/när du har vägarna förbi så får vi träffas! Julia hälsar tillbaka!
      VARM KRAAAM!!! ❤
      // Karin

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Önskar er också kraft ifrån höjden, att fortsätta med det som Jesus lagt på ert hjärta.<3

      Radera
  4. Fre den 20 mars under rubriken Vår bekymmer eller Herrens.
    Han är nyckeln till kunskap och källan till visdom
    dörren till befrielse och vägen till fred.
    Hans kärlek är gränslös
    Hans nåd är oändlig

    Han är den ende som kan tillgodose alla våra behov, samtidigt.

    Bakgrundsbild vid sidan är väl en bild på Jesus och så står det längre ner

    Känner du honom.

    Jag har lite svårt med datorer att finna det jag vill och särskilt google det är lite svårt för mig. Men jag tyckte att budskapet var så bra och enkelt så ett vykort kanske det går att trycka av det , både på polska och svenska . Jag skickar över frågan till Fyrbåken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Är det en bild från ett budskap som är borttaget ?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Ja så är det. Men på grund av upphovsrätten så undrar jag hur mycket har du skrivit själv utav budskapet och varifrån kommer bilden på Jesus. Ja det är krångligt men lagen är sådan.Annica nej du har inte tagit bort de inlägget Helen ja det är det. Fast att jag har sovit väldigt gott i natt Mayborg kom hem från Turkiet igår. Det här var rörigt men jag känner mig väldigt mossig i huvet.

      Radera
  5. Ja jag tror också det är det inlägget som Bert syftar på. Jag har just högerklickat på bilden och fått fram en hel del information men det är svårt att säga säkert om man får gå vidare och trycka upp kort på bilden. Jag är inte så hemma på att avgöra detta utan det måste nog vara någon som är duktig på att utläsa ägaregenskaper så att allt blir rätt.

    Vidare till ditt inlägg Annika. Jag känner igen mig i det du skriver om att vara ensam med Jesus. När jag vill vara ensam med Jesus brukar jag alltid lägga mig ner, eftersom jag inte klarar att stå på knä nu när det är problem med blodcirkulationen i benen. Då lägger jag mig så att jag kan se rätt upp mot himlen. När jag valde vilket hus jag ville hyra lägenhet i så var det avgörande för mig att jag skulle se mycket av himlen utan några hus som var i vägen. Så med blicken fäst mot himlen ligger jag ofta och "bara är tillsammans" med Herren och då känner jag mig som ett litet barn som får krypa upp i pappas knä och tala om allt möjligt. Kanske pratar jag inte så mycket, utan berättar för Honom hur mycket jag älskar Honom och tackar för olika saker. Men ibland är jag ledsen och då får Han höra mina innersta tankar och ta emot mina tårar. Vet idag att jag inte skulle klara mig utan Jesus. Kanske skulle det gå lättare om man aldrig hade känt till hur det är att ha en relation med Honom, men att som nu veta hur Hans kärlek känns och sedan vara tvungen att vara utan den - nej, det skulle jag inte uthärda med förståndet i behåll. Du skriver så fint om tystnaden Annika och det är där som jag också upplever den högsta gemenskapen med Honom. I stillheten och tystnaden och då formas friden så ljuvligt.

    Kramar om dig min vän och önskar dig det bästa jag vet - Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Så fint du beskriver din relation med Jesus. Väldigt likt min egen. Ja, vad vore livet utan honom. Ha en fridfull god natt med Jesus och kramar ifrån mig.

    SvaraRadera
  7. tänkte precis på detta du skriver. Är inte ofta människan idag får lugn och ro..den där helt tysta dagen är sällsynt...även för mig. Finns alltid något nytt intressant att lyssna på el något man ska hinna med. Kan vara stärkande men det är fortfarande människors röster..timmarna rusar iväg men innerst inne längtar hjärtat efter att ha en fungerande tvåvägs kommunikation och relation med han som skapade mig till denna snurrande jord mitt ute i universum...

    SvaraRadera
  8. Fin sida du har! Stor kram till er alla där ute

    SvaraRadera
  9. Madde: Tack för din kommentar. Stor kram till dig :)

    SvaraRadera