fredag 20 mars 2015

VÅRA BEKYMMER ELLER HERRENS ?


"Det är så betydelsefullt och omtyckt att hava bekymmer om andra..."

Den som icke alltid har händerna fulla av sysslor,
och huvudet fullt av plikter,
bedöms ofta som lättsinnig och ansvarslös

Hur skola det gå... Hur skola det se ut här i världen,
om man icke hade planering och omsorg....?

Människan är mån om att skaffa sig bekymmer...
Många är till och med rädda för att mista dem.

Hur skulle det bliva :

Om man slapp höra om krämpor
Om grannen vore skötsam.
Att ha bekymmer om vädret...
Skvaller  etc som bedrivs rent ut  sagt om andra människor.

Bekymrade människor är icke rika,
och gör icke heller andra rika.

De har varken starkare medkänsla, eller varmare hjärta.

Bekymren tär både på humör och hälsa.

En kristen människa skola vara bekymmersfri som en fågel och lilja.

Vår Fader vet.
Jesu kärlek på korset, gav oss alla svar på tal.

Var frimodig i Herren Jesus.

Att söka Guds rike först,
sedan kommer allt det andra.

För mig är Jesus allt.
Idag firar jag födelsedag: 20/3 från : 1982 när jag fick mitt första möte och överlämnade mig till Jesus :)

Mycket har runnit under broarna sedan dess.

Är styrkt och stärk från min Frälsare Jesus ännu idag.

Kasta din oro och dina bekymmer på honom
ty han har lovat att taga hand om dem.


Litar vi på Jesus,
eller mer på människors omdömen ?

Allt gott och välsignelser till eder alla !






10 kommentarer:

  1. Gud dig välsigne på din 33-årsdag! ♡♡♡

    KRAAAMAR!!!
    // Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: Gud välsigne dig i kampen på hemvägen. Allt gott och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det samma till dig! ♡
      KRAAAM!!!

      Radera
  3. Då kom jag två dagar för sent för att gratulera dig på 33-årsdagen tillsammans med Herren Jesus Kristus! Grattis i efterskott till livets bästa beslut! Jag tänker ibland på hur mitt eget liv skulle ha sett ut utan Jesus? Jag vågar knappt tänka tanken och är så oerhört tacksam för den dagen jag blev frälst och fick mina synder förlåtna.

    Ha en välsignad söndag och tillika en välsignad ny vecka! Kramar om dig.

    SvaraRadera
  4. Myrra: Att kunna reflektera och rannsaka sig själv inse i backspegeln efteråt Man är icke bättre än någon annan. Styrke kramar och välsignelser över dig.

    SvaraRadera
  5. Annika: Man är som sagt inte bättre än någon annan, inte sämre heller. Där förmågan till självinsikt och vilken del man själv har till att saker blir som dom blir i olika livssituationer saknas, där finns heller inte utrymme för en sansad dialog med meningmotståndare. Man fastnar i ett tillstånd där man hela tiden klandrar andra för saker som hänt. Själv vet man allt det "rätta" och tar sig domrätt till det som enbart tillkommer Herren gud.

    Där hela livet handlar om att granska andras fel och brister finns bara tomhet och missunnsamhet och Jesus ord lyser med sin frånvaro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Nej ingen är bättre eller sämre. Men vi är alla unika. Men idag tyvärr ser man kopior av vad andra människor har sagt." Man bliver stöpt i en form.".Om man får uppleva ser man icke på andra, utan man vill alla väl.......

      Radera
  6. Paulus han skrev att han var den sämste av alla så den platsen har han redan lagt beslag på och hade inte han gjort de så hade jag gjort det . Det ligger inte alls någon så kallad självspäkning i de för när jag blev frälst då insåg jag vem jag var , samtidigt har Jesus låtit mig förstå att när självinsikten är i full blom kan jag säga som Paulus jag har arbetat mer än de andra dock icke jag utan Guds nåd. Allt vad vi får vara med om i Guds rike kommer aldrig att vara förtjänst utan nåd, men lön det blir det.

    SvaraRadera
  7. Bert: De förste skola bliva den siste. Jag har funderat lite kring detta vad som menas...
    må Herren Jesus öppna våra hjärtan.......

    SvaraRadera