lördag 7 februari 2015

HUR KAN MAN VETA INNAN...?


Förlåt att jag sätter ner min fot.

Men vad är detta för "blad " jag får i min brevlåda..?

Finns ingen kristen.. som besökt eller tagit kontakt.

Varför ?   Ty alla lever i en ljumhet !


Hur kan man veta vad JESUS vill,
mellan Februari till Maj.......?

Vem vill vi följa  JESUS ?

Förlåt att jag skrattar...


En Afternoon TEA ....?

Hela världen står snart i brand,

vem vill sitta och dricka tea i en skara som sitter,
och håller varandra om ryggarna..?

Ledigheter står det i "bladet "...

En sann kristen människa är aldrig ledig.

Dömer ingen människa,
men vakna upp, från denna egoism och ljumhet.

VAKNA UPP !

SVERIGE GÅR MOT SIN UNDERGÅNG .......

Gå in i bön och fasta för människor.

90 kommentarer:

  1. Älskade syster i Herren! Inte behöver du be om förlåtelse för att du sätter ner foten! Du har så rätt... ingen människa kan i förväg veta vad Jesus vill göra! När får Den Helige Ande utrymme att verka med ett dylikt "program"? Hemska tanke om Jesus tog ledigt! Gode Gud, hav förbarmande med oss så att vi icke tröttas på vägen. Styrk oss, led oss, ingjut mod i oss och skickliggör oss i vår tjänst för Dig! Tack Herre, att Du aldrig tar Din hand ifrån oss!

    Önskar dig en välsignad söndag em och kväll, kära Annika!
    KRAAAMAR!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Helt rätt. Jesus tar aldrig ledigt Tänk om människan ville sänka sig ner och lyssna till vad Anden vill i Församlingen.
      Ursäkta att jag inte har varit inne på bloggen, men jag har arbetat hela helgen.
      Önskar dig Guds Rika Välsignelser med kramar tillbaka

      Radera
  2. Vi kan veta vad Jesus vill, nämligen att sprida evangelium, så även under februari och maj.
    Att ha gemenskap med varandra är också viktigt i en tid som denna, även över en kopp the.
    Bröderna tar naturligtvis inte ledigt från sin kristenhet, liksom du väl inte heller gör när du är ledig från ditt arbete?
    Men fortsätt gärna att skratta du och skriv av dig din bitterhet mot dem som ska vara syskon i Herren / församlingssyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Hur kan man veta mellan Feb och Maj ? Ta ledigt: Läs innantill. Jesus kan komma medan man minst anar det. Men visst: Att sprida evangelium bör man göra natt som dag.som du skriver. Jag har varit med sedan 1982 och sett vilken ljumhet som sprider sig. Jag är inte det minsta bitter, utan har en fullkomlig kärlek till alla människor. Jag kör en rak linje. Fjäskar icke för någon./ Satan sitter på första parkett idag och klappar i händerna för ljumheten Tag råd av JESUS och icke av människor. Önskar dig Guds välsignelser och en underbar morgondag om Herren dröjer

      Radera
  3. Detta är inte bitterhet utan ifrågasättande om man inte får göra det då är ni ju en sekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Tydligen råkar mitt kall vara en "vagel i ögat " hos de etablerade kristna.
      Men Herren giver oss alla kraft. Jag lider med dem som står utanför. Skrattar åt hur kristna människor kan bete sig...Vore bättre att leva i en bikupa Hahhaa
      Allt gott Bert till dig och familjen. Jesus är med dig!

      Radera
  4. Att någon ifrågasätter ett fenomen eller ger uttryck för sin åsikt passar inte alla människor. I synnerhet inte Anonyma som yttrar sig här och på andra sajter. Vi lever tacksamt nog fortfarande i ett land där man kan yttra sin åsikt i stort utan att frukta förföljelser eller stigmatisering. Men klimatet blir hårdare på nätet, där det går utmärkt för Anonyma aktörer att spy sin galla över oliktänkare, oftast i falska och kränkande ordalag.
    Inlägg av den här typen blir allt vanligare. Att stå upp för det man säger på nätet törs man inte.

    Som Bert osså Arvid säger liknar detta sanningsmonopol Anonyma anser sig ha sekterism. Tycker ni inte som oss är inläggen ogudaktiga, bittra eller felaktiga. Bara JAG eller ett fåtal VI har hela sanningen.

    Den ödmjukhet, saktmodhet och medkänsla för andra människor som Jesus står för lyser med sin frånvaro i dessa Anonyma inlägg. Annika har en åsikt, Anonym en annan.
    Vad är så upprörande med det?

    Men det är klart; umgås man bara med ett fåtal andra Anonyma blir verkligen något snedvriden, och när man upptäcker att det finns människor med andra åsikter än ens egen blir det en överreaktion. Hur mänskligt som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Mänskliga svar och påhopp får man räkna med. Den som ropar högst skola man icke tro. Jag brukar alltid skriva så människan kan läsa mellan raderna. Gång efter gång misstolkas man. Du är en god kristen som blivit utsatt för förtal på denna blogg. Andras åsikter...? Strunta i det! En dag får du möta Jesus, och då har du inte människohopen med dig Vi har alla olika åsikter, men det skola väl icke hindra oss att älska varandra ? Det är endast Jesu åsikt som gäller, Att kunna ha en personlig kontakt med honom utan "mellanhänder". Önskar dig Jesu kärlek och Frid under nattens timmar

      Radera
  5. Annika: Vem som helst som läser denna blogg ser var intolerans och ytlighet kommer ifrån. Jag avser inte specifikt den Anonyma repliken ovan utan i allmänhet. I stället för en saklig diskussion innehåller replikerna på inläggen personliga angrepp och kränkingar. Samma mönster träder fram nu som då. Man läser inte hela inlägget i sitt sammanhang utan letar efter enstaka ord och meningar som man kan kritisera. I vissa fall förekommer fumliga och patetiska hot om man uttrycker en åsikt trots att man bett om ursäkt. Man far ut i affekt och tänker inte längre än näsan räcker och Jesus lyser med sin frånvaro. Man skjuter sig i foten samtidigt som man avslöjar sig själv.

    Din blogg uttrycker en sann, fast och innerlig Jesusrelation som vägrar kompromissa med ljumhet, intolerans och förtal. Den urskiljer sanningen från lögnen och elaka tungor.

    Fortsätt och ge ut ditt hjärtats röst. Du behövs. Ingen människa kan ta ifrån dig din Jesus.
    En fin dag i Jesus namn och hägn önskar jag dig

    SvaraRadera
  6. Ja, att reagera mot ljumhet är bra, för det är så farligt. Det smyger sig förrädiskt på och om många är ljumma så är det ännu farligare för den enskilde eftersom man lätt i grupper identifierar sig med varandra och tror att det är rätt eftersom "alla" verkar tycka och tänka lika.

    Det bästa är att identifiera sig med Jesus, och Han avskydde ljumhet. Du Annika har påmint om hur viktigt det är att vi tar vår tro på allvar och inte följer människor utan Jesus! Det är precis som du skriver en så allvarlig tid så vi behöver alla rannsaka oss.
    Tack för ditt inlägg. Stor kram och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, ljumheten, brist på empati är livsfarlig. Har vi Jesus i vårt hjärta som nummer ett,,så skulle det aldrig uppstå några problem. Men tyvärr vill människan göra sina egna program och lagar. Må vi lyssna till vad Anden vill...
      Stor kram tillbaka och ha en välsignad god natt <3

      Radera
  7. Det är klart att man skall få tycka och tänka som man vill.Att ha egna åsikter i både skrift och tal.En märklig företeelse som infinner sig speciellt hos kristna.Är att efter ett eget kritiskt uttalande eller åsikter.Som på något vis slår negativt.Skall avsluta med rättfärdighets-orden "men jag dömer ingen människa".Varför görs det? Var går gränsen?
    I många fall blir det bara fel.Som att säga "jag är ingen rasist..men".Eller fälla negativa åsikter till någon annans människas handlande.För att sedan säga "ta det inte personligt".Om man slår upp Jakobs brev 4:11 så börjar versen med "Förtala inte varandra,bröder...Tycker verkligen försiktighets princip bör gälla .När jag först läste hela inlägget så trodde jag att det var ironiskt skrivet.Men så är inte fallet.Vissa påstående går inte ens bemöta "en sann kristen människa är aldrig ledig"???? Påståendet innebär att du mot förmodan själv aldrig är ledig.Kommer du fortfarande skratta åt dom människorna.Som genom Afternoon TEA tog sitt första steg i både en personlig tro och kontakt med en kyrka.Att just det blev vändpunkten.För mig hamnar det skrattet i halsen.Helt obegripligt hur man kan ha negativa åsikter enbart på ett programblad.Hur man aviserar en eller flera möten/sammankomster.Utan ens har bemödat att deltaga eller tagit reda på innehållet.

    Th.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Th: Skrattar åt bladet, icke åt människor. Man ägnar sig mer åt verksamhet, underhållning och andra aktiviteter istället för liv. Hur annorlunda vore det icke om Jesus fick första platsen i hjärtat ? Om alla levde i Andens kraft och gåvorna kom i bruk igen ? Önskar dig en välsignad dag.

      Radera
  8. En märklig företeelse som infinner sig det är ju ändå var någonstans finner vi i Biblen att man skall planera för så långt framåt som detta inlägg visar på.Det finns ju en stor fara i det ni gör man fastnar ju och det finns som jag ser det inte plats för någon ändring för då far ni ju med osanning.Jag kom till en plats för att sjunga och tala då mötesledaren kom till mig och frågade vad skall du tala över så jag kan välja sånger som passar in . Du sa jag välj du de sånger som du känner för och lita på Gud för vad jag skall tala över det vet jag inte förrän jag står i talarstolen för den Gud som jag tjänar han kan lägga om alla mina tanka och min förbredelse på knä de kan han lägga om på väg upp i talarstolen har jag då¨bestämt med han som leder mötet då kan jag inte ändra mig för då far jag med osanning.Den längsta planneringen som Paulus hade var vid ett tillfälle när han skrev till en församling att om det sen öppnar sig skrev han så vill jag besöka Spanien men det var inget bestämt. Du anonym gå ner på dina knän och börja att bedja Gud att hans vishet får genomsyra dig i allt vad du gör då kommer han att öppna dina ögon så du ser och förstår hur mycket du och dina medbröder och systrar går miste om utav välsignelse för Gud kan inte välsigna oss fullt ut om vi inte följer det som står. Hela denna planering visa ju att ni inte har ett dugg förtroende för den Helige Ande. När Petrus var i Joppe däruppe på taket när han var i bön då fick han uppleva vad Gud menade med oheligt och orent där fick han lära sig att alla männiksor var värdiga att få komma till Gud på grund av vad Jesus gjorde på Golgata därför vågade Petrus följa med de män som var sända för att hämta honom. De han där gjorde var förbjudet för judarna nämligen att gå in i en hednings hus läs i Apg och begrunda. Jag tror att dessa eländiga predikantskolor som spottar ut en massa predikantbroiler som inte har någon uppgift i Gud rike därför de har gått sina egna vägar , lägg ner dem de har förstört mer än vad de har byggt upp. För de som ingenting var de utvalde Gud. Och en sann kristen är aldrig ledig även när han eller hon sover så är vi i full verksammhet.

    SvaraRadera
  9. Helt ärligt, jag fattar ingenting vad du menar.Men min undran är, när ni själva är ute och sjunger/predikar..Annonsera ni inte om det då? Är det stundens ingivelse eller från den helige Ande.När och var gudstjänsten skall ske ? Och i så fall får dom som vill komma och lyssna samma ingivelse eller kall ? Planering av tider och gudstjänst har väl ingenting med innehållet att göra.Eller vad Gud väljer att lägga i människors hjärtan.Att pastorn ska vara ledig.Betyder inte att han ta semester från Gud.

    Th

    SvaraRadera
  10. "Och en sann kristen är aldrig ledig även när han eller hon sover så är vi i full verksamhet"
    Så du menar att skapelse-berättelsen ger fel signaler.När till och med Gud skapade vila på sjunde dagen? 1 Mos 2 kap:

    "Så fullbordades himlen och jorden och allt vad där finns. Den sjunde dagen hade Gud fullbordat sitt verk, och han vilade på den sjunde dagen efter allt han hade gjort. Gud välsignade den sjunde dagen och gjorde den till en helig dag, ty på den dagen vilade Gud sedan han utfört sitt skapelseverk".

    Herren är min herde,
    ingenting skall fattas mig.
    Han för mig i vall på gröna ängar,
    han låter mig vila vid lugna vatten.

    Th

    SvaraRadera
  11. Som en sann kristen som du utger dig för att vara och med någon uns av ödmjukhet Vanja så förstår jag inte vad du skrattar åt? Vari finns det roliga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym : Åt bladets verksamhet underhållning med datum framöver. Ha en fin dag med Herren Jesus.

      Radera
  12. Om du är helt ärlig så ta och läs Biblen och be Gud ge dig förstånd så att du förstår vad du läser, för det var just de som Filipus frågade hovman han som var på väg till gasa förstår du vad du läser inte kan du tolka vad du läser också förklarade Filipus för hovmannen vad Jesus hade gjort för honom och alla på Golgata. Filipus stod mitt uppe i en väckelse som inte var planerad när han fick ordern och blev ryckt ifrån väckelsearbetet via vägen till gasa och blev senare sedd i Asdod. Ni har full rätt att göra vad ni vill i er församling men som man gör idag i pingstväckelsen det gjorde man inte när den växte fram man var noga med att inte gå hädelserna i förväg. Men det är visst inte så noga idag för vi har ju blivit klokare än Gud själv, för han får ju bara vara med att bestämma om det passar oss.Om man nu noga läser vad som Annica har skrivit så är det ju inte ett angrepp på någon person utan Annica ger ju sin uppfattning om vad hon anser om planering så långt fram i tiden, och det är likadant med mig skulle någon ringa och be mej komma om 3 eller 6 mån skulle jag tacka nej med hänvisning till att jag inte vet vad jag gör då. Vår far som är i himlen han är i full verksamhet även fast han vilar det står som du själv skriver att han välsignade och de är också ett arbete. Men låt mej ändå till sist säga att för mej gäller inte utöver vad skrivit är. Och jag kan inte finna tremånaders planering i Biblen.
    Förra onsd fick jag en ingivelse att jag skulle läsa om köttets gärningar och Andens frukter och de upptog mitt sinne jag läste och begrundade och såg vilka skilnader det fanns mellan dessa torsd fred och lörd morgon vid middagstid fick jag besked om att det skulle vara stugmöte och jag blev inbjuden och samtidigt sa personen till mig som bjöd in till stugmöte så predikar du.Och jag tror att det var just de som de personer som fanns där behövde.Och det är just så jag vill leva som kristen. Hade du lärt känna Annica så skulle du fått se en människa som är ödmjuk inför Gud men frimodig inför människor och har ett stort hjärta för de utslagna en barmhärtig samarit i dess rätta bemärkelse.

    SvaraRadera
  13. Så det är tidsaspekten som är stötestenen.? Men vad är en rimlig framförhållning av en verksamhet.?Eller ingen framförhållning alls.? Det du säger i sin förlängning innebär att du omöjligtvis.Kan boka in en tid till tandläkaren månader framåt.För i stort sett då som ett aviserat bönemöte längre fram.Kan väl anden pocka på ditt hjärta i en annan riktning.Sedan måste man skilja på en framförhållen mötesavisering,och innehållet.Ingen predikan eller bön är väl skriven i sten.Eller ett skrivet manus.Jag är en vanlig kyrkobesökare och skulle man räkna ut tiden på all framförhållen mötesavisering.Så är det bara en promille av min tid.Också märkligt då om Gud just alltid vid dessa tillfällen.Skulle vilja ha mig någon annanstans.Så min oro över att den lilla promille tid skulle hindra Guds verk.Finns ej.Min oro ligger i vad jag gör av huvudelen av min tid.

    Vad är skillnaden.?
    1:Efter ett bönemöte avsluta i härlig samvaro.Med fika inkluderat Tea.Aviserat som BÖNEMÖTE.
    2::Efter ett bönemöte avsluta i härlig samvaro.Med fika inkluderat Tea.Aviserat som AFTERNOONTEA.

    Th

    SvaraRadera
    Svar
    1. Th: Vi lever en kort tid på jorden. Vad är ditt kall ? En som flyter med strömmen att tänka så. Det i djupet vi får svar. Bjud mig gärna på the. Ha en fridfull god natt

      Radera
  14. Är det bara TH som får bjuda på te? Skulle gärna träffa dig,Bert och Bjorne i mitt kök på en kopp te.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Vore trevligt, så ja tack!

      Radera
  15. Vrigstad var bara ett ex på ljumheten som råder över Sverige. Fortsätt att flörta och upphöja människor inom andra religioner Ytliga människor önskar jag att de får en klar syn ifrån Jesus och icke bländas av DEKADANSEN som nu pågår...Vakna Upp !

    SvaraRadera
  16. Välkommen till Vrigstad. Besöker ofta denna kyrka. Varför? Av den enkla anledningen att här finns Ordet, den Helige Ande, Jesus och Gemenskap. Upplever inte att ljumheten har tagit över. Tvärtom. Tack vare programbladet, var jag och lyssnade på " Förvandlad i Guds närvaro" .Absolut ingen ljumhet eller ytlighet. Att få undervisning, ger oss kraft att gå ut i " Världen". Vi behöver mat, för att växa i tro och gärningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Har gått förbi denna kyrka många gånger, när jag är ute med hunden. Och den är alltid släckt ? Om ni nu är så brinnande...Jag har då icke sett eder. Ni sitter endast där för att nära och göda er själva eller kanske skicka ett bidrag till något annat land....Att vara en brinnande, frimodig och vara väckt är en helt annan sak. Och jag vet icke ditt liv, men jag hoppas. Ha en välsignad kväll

      Radera
  17. Annika, du må vara min syster men
    fruktar du inte Herren mer än så
    att du fördömer en hel församling med dessa fruktansvärda ord?
    Till alla fina vänner i Vrigstad Pingstkyrka
    som vi känner:
    Jag kan bara beklaga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spelar ingen roll vad Annika har för budskap så nog har du varit inne och fördömt. Några bidrag till inläggens sakinnehåll lyser med sin frånvaro. Det enda du verkar vara kapabel till är att svärta ner Annika. Har du inget eget liv?

      Radera
    2. Annika kan svara för sig själv och hon vet så väl att jag inte alls " svärtar" ner henne, som du i all din förvridenhet vill vinkla det.
      Hon vet också i sitt hjärta och inför Jesus att hennes sista kommentar på detta inlägget är fel.

      Radera
  18. Jag ska åka till Israel om ett par månader med vissa personer ur Pingstkyrkan i Vrigstad. Att du vill självrättfärdiga dig själv och döma Pingstkyrkan kommer bara leda till elände för dig själv! Ordna upp det med Jesus innan det blir för sent!

    /John

    SvaraRadera
  19. Om nu du, liksom din mor ovan, tycker att det budskap som Annika för ut är så förkastligt: vad gör ni här över huvudtaget på bloggen?

    Skulle aldrig falla en sund människa in att sitta och gnälla och förkasta stup i kvarten som ni gör. Ingen av er bidrar sakligt och sansat med svar som överhuvudtaget har med inläggen att göra. Tycker man inte som ert lilla kotteri blir det personangrepp. Vad ni inte märkt uppenbarligen är det finns olika åsikter även inom kristenheten. Era patetiska försök att brännmärka och fördöma bloggaren och andra tar Jesus hand om när den tiden kommer. Oroa er inte för detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att min syster är fullt kapabel att svara för sig själv och hon vet så väl att vi inte är ute för att "brännmärka" henne, som du i din förvridenhet tycks tro.

      Radera
    2. Dessutom är det inte din blogg,
      Bjarne.
      Vill däremot inte Annika att jag ska vara här, tar jag bort mig som följare.

      Radera
    3. Jag för min del försöker varna Annika ifrån sådana som dig, Bjarne, eftersom att du går emellan släktbandet mellan Mamma å Annika å tar den enes parti istället för att låta dem ta det själva. Att du kallar dig själv "Sund" är för mig helt obegripligt...

      /John

      Radera
    4. Kanske ska skicka in urdrag ur denna bloggen till skolinspektionen, så de får se en lärare i järfälla kalla personer för kreatur, patatetiska, osunda... /John

      Radera
    5. Vad är det här ? För det första dömer jag ingen människa, utan ljumheten. Lär er att se skillnaden. Och för det andra så kan man undra varför det råder otrevliga påhopp och hot ? Tillhör det kristenheten ? Men så bliver det väl i ljumhetens tider, när kärleken till sin nästa kallnar...
      Önskar alla Guds Välsignelser.

      Radera
    6. Så du skall varna Annika för "såna som mig" för jag går emellan släktbandet? Du vet ingenting om mig. Så ingen utanför er släkt kan ta parti för den ene eller den andre? Vad lever du i för drömvärld? Skrattretande, och fungerar det bra tycker du?

      Din mor menar att ni absolut inte är ute efter att fördöma Annika. Vad bra. Så fint. Vem som helst som läser vad ni skriver här förstår naturligtvis hur det ligger till med den saken.
      Här sitter din mor och "beklagar" sig över att vara syster till Annika, och jag citerar hennes kärleksfulla relation till Annika: "Annika, du må vara min syster men fruktar du inte Herren mer än så att du fördömer en hel församling med dessa fruktansvärda ord? Till alla fina vänner i Vrigstad Pingstkyrka som vi känner:
      Jag kan bara beklaga..."
      Ett "kärleksfullt" budskap av fler i samma anda om hur mycket ni "älskar" er syster. Din mor ursäktar församlingen i Vrigstad för att hon är Annikas syster. Ett typiskt prov på släktband och "äkta kärlek", eller hur?

      Fungerar ert sätt att bli vän och sluta fred med er syster genom att hon tar sina egna beslut som hon enligt er mening är "kapabel" till tycker ni? På vilket sätt respekterar ni hennes och andras egna beslut i livet om de inte fungerar med era tankar? Kan försäkra er om att varje läskunnig människa på denna blogg ser raka motsatsen

      Jag väljer att citera din mor en gång till: "Jag tror nog att min syster är fullt kapabel att svara för sig själv och hon vet så väl att vi inte är ute för att "brännmärka" henne, som du i din förvridenhet tycks tro".

      Annika är fullt kapabel, till skillnad från din mor som "tror nog" att hon är fullt kapabel, att svara för sig själv och bedöma de människor hon väljer att umgås med och bli respekterad av.

      Att det inte faller er på läppen framgår tydligt. Det är inte er sak att tala om för henne eller andra vilka människor som är bra eller dåliga för henne. Uppför er som vuxna normala människor som omväxling. Naturligtvis vill ingen människa med sunt förnuft sund umgås med illasinnat folk som ständigt upptäcker fel och brister hos en själv, och där man känner att man inte hör hemma.

      Sluta rekommendera vilka Annika skall umgås med eller inte. Att jag betraktas som "förvriden" av er säger mer om er än om mig, och er egen smutskastning av mig är bara patetisk och löjeväckande.

      Människor som inte har annat för sig än att bedriva smutkastning och ont tal om andra mår av olika skäl inte bra. Ett välkänt faktum i alla tider. Hoppas ni hittar er väg och inre frid också så småningom och slutar med ert lilla lönlösa korståg mot folk som tycker annorlunda än ni själva.

      Lämna det och gå vidare i frid. Skaffa er ett eget liv istället, och lägg av med att ge "kristna" pekpinnar åt andra. Sköt er själva. Jesus sköter resten .

      Radera
    7. I vanlig ordning misstolkar du det jag skriver, om jag nu ska behöva förklara mig för dig?
      Jag angriper inte Annika som person,
      utan det hon skrev, om du nu klarar av att som andra människor att skilja på det....

      Radera
    8. Visserligen är dina argument på högstadienivå, Bjarne men det kanske vore bättre med ett paket blöjor till dig eftersom att du beter dig som en barnunge. Smutskastning ska ju du inte tala om, så mycket som du har sagt å skrivit. Blod är tjockare än vatten men vad vet jag, du kanske har betett dig likadant emot din egen släkt och kanske står ensam.

      /John

      Radera
    9. Äkta gemenskap bygger inte på släktskap eller genetik, det bygger på känslor hur man blir bemött. Det är något som du har missat lille vän. Det kommer du att förstå den dag du orkar tänka själv.

      Radera
    10. Ja, jag tänker ju inte som dig iallafall, vilket jag är glad för. Det du skriver här måste ju ha något med att du kanske har förlorat gemenskapen med dina egna släktingar. Jag vet inte om du är högstadielärare eller bonde eftersom du skriver så ovist och kallar vissa personer för kreatur?

      /John

      Radera
    11. Här har du definitionen till Kreatur: http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6tkreatur Tycker du att det stämmer in på en människa? Vad har du då för skapelsebild?

      /John

      Radera
    12. Bert, du håller ju på med boskap, håller du med Bjarne att vissa människor är kreatur?

      Radera
    13. När jag nu vet i vilket sammanhang Bjarne skrev kreatur så kom det till mig som en blixt ifrån klar himmel just vad Jesus bad folket hälsa Herodes gå och hälsa den räven. Det var om anonym som Bjarne skrev kreatur och där kan jag hålla med kan man inte stå för vad man skriver så blir det så. Däremot kan jag se att inte emot någon som på något vis undertecknar med sitt namn och allra helst när det kan anses som ett angrepp har han benämnt personen som ett kreatur. Jag tycker nog att de anonyma som går till angrepp där man gör någon till en löngnerska är värre än kreatur vi får inte skämma ut korna.

      Radera
    14. Tack Bert för att du äntligen visar vad som döljer sig under din yta.

      /John

      Radera
  20. Tänk vad olika man kan tänka om ett inlägg som detta och även de som kommer efter.
    Vad jag har förstått så är hela inlägget en fråga till kristenheten är detta bibliskt eller inte och jag tror att Annika menar att det inte är bibliskt och om man har den uppfattningen vilket hon har all rätt att ha då kan inte jag se att det är ett angrepp på församlingen i Vrigstad utan enbart en fråga för hela kristenheten vart är vi på väg.Personligen lever jag mitt andliga liv utan egen planering för biblen lär att man skall vara ledd av den Helige Ande och gå i förutberedda gärningar eller som det också står gå i gärningar vilka Fadern har förutbetsämt och skall vi följa de riktlinjerna då kan man inte planera sitt andliga liv man läser i biblen att de som var viktigast för Apostlarna var ordet och bönen däri låg förberedelsen för de gärningar som den Helige Ande lät dem vandra i. Jag har skrivit förr att Paulus inte planerade sina resor och när jag grundligt har läst igenom Apg kap 13 14 ser jag att det fanns ingen möjlighet för varken Paulus och Barnabas att planera för de visste inte vad som skulle hända där det gick fram . I första delen av Apg 13 fick församlingen besked genom den Helige Ande, avskilj Paulus och Barnabas för de verk jag har kallat dem till när detta var gjort gav de sig ögonblikligen iväg på sin vandring och predikade evangelium till de oilka platser som står omnämnda och många kom till tro men sedan kom motstånd och ibland blev de stenade ibland fick de fly ibland skuddade de stofftet av sina fötter de var helt omöjligt att följa någon planering . Jag har fortsatt att noga läsa Kor breven Galaterbrevet och inte på något ställe finns det talas om planering utav männiksor lik denna som Annika har lagt upp här.Och det är detta hon får klä skott för . Men tänk om nu detta skulle vara som jag tror ett inlägg som hon är manad att skriva se till så att ni inte strider mot Gud själv .Nu har ju varje församling rätt att göra de dom vill men andra som läser detta har också rätt att säga sin mening och jag kan inte finna att detta är ett angrepp utan en fråga är detta rätt enl vad biblen lär. Jag tror nämligen att mycket utav de som skrivs i kommentarerna följer samhällets normer hur vi tänker och hur vi lever. Men biblen har tydligt sagt att vi lever i Världen men inte av Världen vi lever i två Världar Med vår köttsliga kropp tjänar vi denna Världen vi arbetar vi ligger inte samhället till last vi betalar våra skatter m m. Men med vårt andliga liv i samma kropp där tjänar vi Guds rike vilket varenda frälst människa är medborgare av där Jesus och vad den helige ande bestämmer det är därför man skall var mycket noga med att intet använda de metoder som denna välden har för att locka människor till sig. Det är inte så länge sedan jag talade över just detta med utgångspunkt att Jesus ansikte kunde inte behaga oss han lockar inte människor till sig med brasskanade annonser eller välskrivna programblad . När nya ledare väljs så skall de hålla tal om vilket program de kommer att arbeta efter och kämpa för , det hade inte Jesus han sa för att göra din vilja har du sänt mig. Han hade ingen trosbekännelse elle något annat lurt inga slugt uttänkta fabler inga sagor för att locka barn utan sanning rakt igenom och till oss sa han följ mej och det är de jag vill göra.

    SvaraRadera
  21. Det är väl ett angrepp om man skriver att församlingen sitter och göder sig själva?
    Om jag skulle lägga ut era familjers agendor och varna för en företeelse, skulle ni inte se kopplingen då heller?
    Det finns många fina syskon i den församlingen och att påstå att de endast när och göder sig själva, är väl som varje normalt funtad person kan se,som ett fördömande.
    Jag diskuterar inte mer med vare sig Bjarne eller Bert, utan jag riktar mig till min syster,
    eftersom det är hennes blogg och ingen annans.
    Annika vet att jag älskar henne,
    fast jag inte alltid håller med vad hon skriver,
    liksom hon inte behöver hålla med om allt som jag skriver....

    SvaraRadera
  22. Tack kära far i himlen att du har sett till mig vad fantastiskt det är vi har inga agendor inga planeringar heller vad gäller det andliga och då blir det inga företeelser och alla kopplingar de försvinner. Var och en må rannsaka sig själv huruvida man är i tro då behöver man inga försvarare från någon människa. Jag får verkligen tacka för påhoppen jag är inte någon normalt funtad person ja då får jag väl vara de då. Tänker jag historiskt så bör den som är utan synd kaste första stenen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller ju även dig då, Bert!

      Radera
  23. Ja de är sant så därför har jag aldrig tagit upp stenen ens.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, ibland undrar jag hur gammal du är?
      En vuxen man som beter sig som om han var på lekskoledtadiet!
      Jag diskuterar inte mer med dig!

      Radera
    2. Vad skönt. Det har du sagt tidigare men tyvärr har det kliat för mycket i fingrarna så du kunde inte låta bli. Skulle bli hjärtans glad om du för en gångs skull höll dina ord. Har du hört visan "en slank han hit, en slank han dit och en slank han"-.....Ja vart slank han? Skall bli intressant att se om du inte vill ha sista ordet nu också.

      Radera
    3. Så du svarar mig ändå? Så var det med din trovärdighet.

      Radera
  24. Jo en slank ner i diket men en annan slank in på Fiket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert:
      Har du så till den milda grad tappat allt av respekt inför det som är heligt, rent och sant?
      Jag tänker på allt som vi har delat genom åren, alla bönemöten,brödsbrytelser, möten,
      åren med vår pappa, familjekalas,
      glädje och sorg...
      Du har varit respekterad av våra barn som en Herrens tjänare
      ända sedan vår Jill och Jim var med dig i Polen.
      De har sett upp till dig och trott dig om gott.
      Nu vet vi vem du är, var du står,
      det har du klart och tydligt visat med dina kommentarer på denna barnsliga nivå.
      Jag kan bara beklaga...

      Radera
    2. Ja Bert. Befriande med lite humor mitt i all pajkastning.Konstaterar att även humor är förbjudet i dessa kretsar. Att skämta med någon likställs med respektlöshet "inför det som är heligt, rent och sant".

      Det är mycket som beklagas här, men med en dåres envishet sitter man kvar och munhugger om tider som flytt i stället för att gå vidare och låta andra vara ifred. Det är svårt för vissa människor att möta förändring och inse att det är nuet som gäller, inte det som var förr. Man sitter fast i det gamla medan nuet passerar revy, och försöker krampaktigt komma tillbaka till förhållanden som gått upp i rök. Naurligtvis har man själv ingen del i det som hänt, utan det är andra som svikit det som är "sant och heligt" på vägen.
      Man har inte gått vidare och accepterat att andra finner sin egen väg och liv, därav missunnsamheten över dem som skapat sig en ny och bättre plattform.

      Där det dessutom saknas empati och medkänsla finns inget annat än bitterhet kvar. Vilken del man själv har i meningsskiljaktigheter som uppstår frågar man sig inte eftersom det tänket inte existerar på den karta som inte sträcker sig längre än den egna tomtgränsen. Alla andra har fel medan man själv tronar på hela sanningen.
      Att detta förhållningssätt är helt förkastligt och bara skapar djupare meningsskiljaktigheter samt är en misslyckad grogrund för samförstånd inser man inte.

      Där självrannsakan och empati saknas känner sig ingen hemma. Då söker man sig andra vägar.

      Radera
    3. Allt det du skriver, Bjarne, speglar tillbaka på dig själv. Att du inte ser det.. Tänk om du hade haft en bror som gått ifrån dig och så sitter jag å mamma och föravarar honom i allt han skriver emot dig, trots att det går emot dig som hans egen bror. Det är ju helt obegripligt hur man kan hjälpa till att splittra släktband på det sättet. Och det gäller även dig Bert. En bättre plattform säger du, Bjarne, tycker du att du finner en bättre plattform genom att bidra till splittring mellan min mamma å hennes syster? Orkar du tänka själv nu och svara eller ska Bert svara åt dig med att hänvisa till sig själv och sin duktighet?

      /John

      Radera
  25. Här finns en människa han har varit frälst ungefär ett år och Annika fick vara den som pekade på Jesus och han fick upp ögonen vad frälsningen hade att erbjuda honom ger ni er på Jag minns en gång Annika grät i telefonen över angreppen på Bjarne och var rädd att han skulle överge sin frälsningn Spontant kom ett bibelställe till mig det var en man som Jesus botade han fick sin syn och blev tillsagd att visa sig för prästerna . de frågade honom vem som hade gjort det det slutade med att när han sade att det var Jesus som hade gjort de och han undrade om de också ville bli vän med Jesus så svarade de att du är helt och hållet född i synd och drev honom ut ur synagogan.Frågan jag ställer mig skall man behandla nyfrälsta på de viset var någonstans läser ni detta i Biblen Jag fick en fråga om vad man kan kalla människor och svarade med Jesu egna ord då vet ni plötsligt hurdan jag är ni vet inte ett smak . Läs vad som står den andliga männiksan kan utgrunda allt men själv kan hon inte utgrundas av någon.Jag har aldrig försökt att se ner på er och kommer heller aldrig att göra det jag har använt mig utav Biblens ord för att påvisa vad det står när jag anser att något har blivit fel. Det var inte Jill som var med i Polen det var Angelika. Nu bryr jag mig inte om vad människor tycker om mig jag har aldrig samlat människor kring mig själv . Även om ni inte har respekt för mig längre så har jag kvar min respekt för er och den har inte ens naggats i kanten . Men att tala om vad jag anser om utifrån biblens syn på saker och ting det kan aldrig någon ta ifrån mig och jag kommer aldrig att tystna. Jo jag har väldig respekt för de som står i Biblen och det är med den som utgångspunkt jag har skrivit de flesta utav mina inlägg. Ni har skrivit väldigt många inlägg men som jag ser det finns det bara ett ställe där det hävisas till biblen.Men min respekt för vad människor skriver eller talar det har jag ingen men jag skulle kämpa för deras rätt att skriva som de gör. , Men jag gör som Maria hon gömde och begrundade allt i sitt Hjärta även påhoppen. Det är skönt att jag inte skall göra räkenskap inför människor utan inför han som har frälst mig och han som har kallat mig och han som har sänt mig det är honom jag tjänar och icke människor, för de kommer jag aldrig att göra.Jag har en väldig respekt för alla människor och den odlar jag på men jag kan inte ha respekt för hanlingar som människor gör deri ligger en stor skillnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rättelse: Jill har varit med dig i Polen, Angelica och Jim vid ett annat tillfälle.

      Radera
    2. Det finns två sidor av samma mynt
      och det är att vi ska vara rädda om ALLA
      så att de inte överger sin frälsning...

      Radera
    3. Bert, du har ju gett dig på alla andra och med din människosyn att jämföra människor med kreatur säger väldigt mycket om hur du ser på andra som du skriver, inte har respekt för.

      /John

      Radera
  26. Jag skrev och hänvisade till vad Jesus själv sa om Herodes gå och hälsa den räven med de kan jag inte få att han därmed menar att de gäller alla människor. Du skriver att jag gett mej på andra människor där har du helt fel för det är inte människor jag har skrivit om utan vad de tycker det är de som kommentarerna handlar och man måste skilja på sak och person. Jag upprepar mig en gång till om en anonym person skriver kränkande saker som vi har läst här då anser jag att om någon skriver kreatur om en sådan person är detsamma som vad Jesus sa om herodes och vad Johannes sa om dopkandidaterna i Huggormars avföda Om du då anser att jag därmed som du skriver att jag menar jämför alla människor med kreatur så får det stå för dej. Nu var det inte jag som skrev detta jag skulle aldrig ha uttryckt mig så jag som jag skrev vill inte skämma ut boskapen. Men det finns jämförelser i Biblen så det är bara att läsa. Jag har respekt för alla människor inklusive den anonyme men jag har inte ett dugg respekt för människors handlande för det är en bedömningssak.Nu tackar jag för mig må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesus hade lite annat i tankarna när han sa huggormsyngel m.m än vad du har.

      /John

      Radera
    2. När Johannes döparen använde orden i Huggormas avföda enl 1917 års övers
      så var det till en begränsad grupp människor Fariseer och Sadducer alltså inte till hela mänskligheten eller till människa vilkensom utan till dem som ex Annonym gör. Och detsamma gjorde Jesus mat 12 :34 det var till fariseerna och de skriftlärde han vände sig mot inte till folket i allmänhet . så det är min uppfattning . Nu får jag tacka för mig igen men kommer det fler frågor så svarar jag.

      Radera
    3. Ja, det vet jag. Jag har heller inte anklagat dig för att tycka att hela mänskligheten är kreatur, vissa personer skrev jag. Vet du vad som menas med Huggorms avföda? Ormen representerar satan och avföda menas satans barn. Hur kan du säga dig ha rätt att kalla någon människa för liknande saker?

      /John

      Radera
    4. Jesus hade sådan skarp insikt och såg vad Farisserna och Saduccerna hade i sina hjärtan, därför kunde han säga "Huggormsyngel". Du, Bert har läst En anonym kommentar och vågar uttala dig på det sättet! Det är skrämmande faktiskt.

      /John

      Radera
    5. Nej Ormen representerar inte Den onde för det står att såsom Mose upphöjde ormen i öknen , och Israels barn som då tittade på ormen blev hjälpta , Men den onda kan förskapa sig till olika skepnader ex till ljusets ängel som ett rytande lejon i ormens skepnad.och vilken skepnad han uppträdde i då han frestade Jesus i öknen det vet jag inte. Nu tror inte jag att människor är den ondes barn för biblen talar om Guds Barn och världens barn så jag skulle nog vara försiktig att göre de som inte är pånyttfödda som biblen lär till den ondes barn .Nej jag har läst två utav anonyms kommentarer och i o med att man är anonym och gör sådana utfall som det görs så ja dessa avskum håller jag för noll och intet , men respekt har jag för dem som människor. Nu är detta för mig ingen tävling om vem som har mest rätt eller mest fel utan ett sätt att få mer insikt om saker och ting för det driver mig att läsa och be Gud om förstånd och att han uppenbarar sitt ord För psalm 119: 103 gäller för oss alla.Skall jag förstå din kommentar här som om du menar att de som Jesus och Johannes talar om är den ondes Barn så skulle inte jag förstå det utan vad jag vet så är avkomman av en huggorm mycket giftigare och det var de jag tror att både Jesus och Johannes menade, men de fick ändå uppmaningen att göra bättring. Du skriver att do vet mycket mer än vad jag tror. En gång för alla jag har inga förutfattade meningar om någon person varken man eller kvinna jag sysslar inte med sluga uträkningar för att få rätt , men det är alltid på Frukten man känner trädet och då gäller inte flyktiga känslor som ena dagen ropar man hosianna nästa dag skriker man korsfäst , men har det gått mästaren så så kommer det också att gå tjänaren för en sådan anser jag mig vara och jag kommer inte någonsin att bli något annat. må väl

      Radera
    6. I det här fallet Mat 12:34 är ormen en symbol för den onde och avföda den ondes barn. Vem är världens härskare enligt dig då, eftersom du skriver världens barn? Jesus i Mat 12 talar jag om nu och inte Johannes.

      /John

      Radera
    7. Om vi lämnar detta med den ondes barn där har jag nog inte rätt jag måste läsa på lite bättre för i 1 Joh brev 3 kap står det skriver om Guds barn och djävulens barn i Matt står det skrivet om Rikets barn och den ondes barn och jag tror att på ett annat ställe står det att världens barn skickar sig visare emot varandra än Guds Barn tror jag att de står. Jag tror att jag behöver bedja om mer vishet och förstånd i denna fråga.
      Men vem som är världens härskare , den onde vill nog få oss att tro att han är det, men jag vet att Gud inte har släppt herraväldet till honom en viss makt har han om man läser om Job . Men vi vet att han är besegrad utav Jesus, men när han frestade Jesus då hade han en viss makt för han ställde honom på en mur, och han förde honom upp på ett högt berg.. På berget visade han Jesus alla riken i världen och sa allt detta kan du få om du faller ner och tillber mig , och tillägger ty åt mig har det blivit givet och jag tror han säger att ja kan ge det till vem jag vill . Men eftersom han är lögnens fader så var detta också lögn. För ingenting utav de som Gud har skapat har blivit överlämnat åt den onde. Men han har viss makt , han kan inget göra i sig själv för han behöver någon som går hans ärende och där är det vissa människor som spelar honom i händerna och ibland lyckas han lura även oss som är troende ex Petrus då Jesus fick säga till honom gå bort Satan.. Men tänk vad lätt vi har det att gå till Jesus och få nåd och han ger nåd. Däremot tror jag att vi som troende kan stoppa mycket utav vad den onde planerar bara det att vi finns till och låter hela vår varelse till båda Ande Själ och Kropp vara som det står i en psalm jag är en bön då är de ett hinder för den onde att verka.Hela vårt land har välsignelse på grund av alla dem som är födda på nytt och lever sitt kristna liv utifrån deras förutsättningar och följer Jesus. Hade det funnits 10 rättfärdiga i Sodom ock Gomorra då hade de funnits idag.Så Herraväldet vilar i Guds händer både i Himlen och på Jorden, ingenting sker utan Guds vilja och han vill att inte någon skall gå förlorad utan alla dem som tog emot honom gav han makt att bliva Guds barn gåvan är given det är bara att tacka ja. Må väl

      Radera
    8. Det hela handlar ju om att fariseerna m.fl använde lagen i Guds ord till att binda människor och lägga ok på deras axlar medan de själva gjorde sina hörntofsar breda. Därför var de "giftigare" som du säger än vanligt folk. Det var väl därför Jesus tog till ett starkare ord för just dem kan jag tänka mig. I och med att Jesus kom för att fullborda lagen. Det hade säkert varit mycket lättare att för Jesus att upphäva lagen men istället så går han in och lär rätt och rättfärdighet genom den vilket säkert fariseerna såg som ett "intrång" i det som de tyckte sig äga själva.

      /John

      Radera
  27. Ja nu är jag här igen . Det var en sak jag glömde jag vill rikta ett stort varmt tack till Annika för dessa bägge inlägg det har varit så mycket kommentarer om för mig har det inneburit att jag har läst igenom Apg från de 9 kap och till slutet flera gånger och var gång har det framträtt något nytt . Eftersom mitt sinne har varit inställt på de du har skrivit så har den påverkan genom den Helige Andes ledning gett mig mycket insyn i bibeltexterna många aha upplevelser så även om du tycker att det blir mycket tjaffs så är även de bra för man har ett val att göra om man vill ha ett öppet sinne för vad man läser eller man kanske tänker vad har hon nu hittat på jag tänker inte så för jag tror att de du skriver känner du dej manad till sen får de som läser bedöma och kommentera och eftersom du har rätt att ha vilka uppfattningar du vill så får andra också ha det och kommentera därefter. Sen säger biblen partier måste finnas så är det bara må väl

    SvaraRadera
  28. Bert: att diskutera med människor som lider av uppenbara vanföreställningar är lönlöst. Med den ton och attityd som framförs här med hot och kränkningar får inga större anhängare. Snarare blir skaran allt mindre och skapar bara misstro och split. Att det beror på dem själva inser de inte.

    Bara åsikten att vissa människor tillhör dem och ingen annan är häpnadsväckande naiv och helt verklighetsfrämmande. Vad får dem att ens tänka en sådan skrämmande tank? Ingen kristen jag mött har tilltalat mig på det fula sättet ej heller i språkbruket.

    Vad är vinsten med alla dessa falska påhopp?
    Tror de att de vinner tillbaka dem de sparkat ut som opassande att delta i deras egen lilla himmel,och samtidigt ha mage att förvänta sig att dessa "avfällingar "kryper tillbaka till "ägarna" och ber om förlåtelse för att de inte duger?

    Att frånta en individs självbestämmande och självklara rätt över sitt eget liv är bara det ett tecken på intolerans och att förneka en annan människas existens .

    Självklart vill ingen människa ha del i ett sådant sällskap eftersom det tal som förs här är så långt från ett kristet synsätt man kan komma.

    Varje människa vill finnas i en tillvara där man blir accepterad som den människa man är och inte ständigt höra hur man brister i allt som inte faller dem på läppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det med dig, Bjarne? Varför svara du inte mig?

      /John

      Radera
    2. Berätta för oss vad du har för relationer till din egen släkt. Vanföreställningar säger du? Det har jag inte haft sen jag slutade dricka alkohol för 10 år sedan. Hur är det med dig, Bjarne, vad har du för alkoholpolicy?

      /John

      Radera
  29. Har man en öppen blogg får man räkna med att folk tycker till om ens inlägg.
    Jag har skrivit vad jag anser och hur jag tolkar det hela utifrån min synpunkt.
    Att sedan andra dyker upp här och i de mest avskyvärda ordalag talar om
    vad man "får" tycka, tänka och inte "får"tycka och tänka,är minst sagt häpnadsväckande!
    Inte ens Annika själv har uttryckt sig så och det är ändå hennes blogg?

    Bjarne: Till dig vill jag säga:
    att om Annika ber mig att sluta följa och kommentera i hennes blogg,
    så ska jag göra det.
    Om Annika ber mig att lämna henne i fred, så ska jag göra det.
    men INTE på grund av att DU säger det!!!

    Bert: Till dig vill jag säga:
    Jag håller till fullo med dig om att Annika får ha vilken uppfattning hon vill
    och att då även andra har rätt att ha det samma.

    Härmed tackar jag för mig, för denna gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur var det nu? Det var ju under din värdighet att någonsin svara mig på bloggen. Antingen har du dåligt minne eller också framstår din trovärdighet som noll. Möjligen har du förstånd nog att fatta det alternativ jag väljer .

      Radera
    2. Låt min mamma vara ifred nu och svara på mina frågor istället, okej? Eller har du något problem med det?

      /John

      Radera
    3. Nu får det vara nog John ! Har du blivit en Guds domare i ditt eget kött ? Gå i Anden istället och hindra icke människor som vill älska Jesus. Läs alla kommentarer igen, och få en djupare inblick. Älskar dig, och ha en fridfull natt och Guds rika välsignelser.

      Radera
    4. Börjar det bli jobbigt nu när ni inser att det är allvar? Hur långt Bjarne och Bert vill dra det här är upp till dem. Visserligen är jag 27 år men jag har tillräcklig erfarenhet att argumentera med dem och jag vet mycket mer än vad de tror. Vill människor som beskyller din egen syster för att ha vanföreställningar älska Jesus. Är det det du försöker få mig att tro? Vanföreställningar får man av droger, alkohol och alternativt psykiska sjukdomar. Jag ifrågasätter Bjarnes alkoholpolicy samt hans egna relationer till sin släkt eftersom att han är så kvick att tycka så mycket om mina släktingar. Är det för mycket begärt att han svarar på dessa två frågor, så mycket som han har sagt om min släkt?

      /John

      Radera
  30. Jag häpnar över ditt svar John./ Vad bekommer det dig säger Herren, Herren. Följ du mig./ Lägg dig i Jesu händer, och överlämna allt åt honom, strid icke i egen kraft. Herren har lagt på mitt hjärta om ljumhet. Vrigstad är endast ett exempel på hur hela Sverige mår. Jag pekar icke ut människor. utan pekar i kärlek och vill att folk ska vakna upp ur sin bekvämliga ljumhet och få en personlig frimodighet till Jesus.. Det är detta budskap Herren lagt på mitt hjärta. Vill du rädda en människa John, ska du då ifrågasätta ? Allt är utav bara nåd eller har du glömt det? Inför Gud är vi alla lika.

    SvaraRadera
  31. Okej, är det en nåd att få uttrycka sig så som Bjarne gör emot din egen syster? Och du försvarar honom? Det bekommer mig till allra högsta grad ska du ha klart för dig när man sätter sig upp emot min mamma såsom Bjarne gör! Vad är det ni vill dölja eftersom ni inte svarar konkret på mina frågor?

    /John

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inget att dölja John. Jag försvarar ingen. Jag visar kärlek till alla människor. Klipp av navelsträngen och gå den väg som Jesus har befallt dig.

      Radera
    2. Har ni inget att dölja så svara på mina frågor. Klippa navelsträngen? Både jag och din syster höll på att dö innan min navelsträng klipptes, har du glömt det? Bra svarat, Annika, mycket o-ljumt svar.

      /John

      Radera
  32. Annika:
    Jag tror säkert att Herren har lagt på ditt hjärta att varna för ljumheten,
    det är ett angeläget budskap
    Men jag vet att Han inte har lagt på ditt hjärta att hänga ut och döma Vrigstad Pingstförsamling till ett exempel på att bära hela kristenhetens ljumhet,
    ty så handlar inte Jesus...

    Du har vid fler tillfällen sagt åt min son att klippa navelsträngen?
    Är det ett exempel på att älska sin nästa som sig själv, visa kärlek till alla människor
    och behandla alla som man själv vill bli behandlad?
    I så fall har jag det väldigt svårt att kunna tolka vad som skrivs här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Att klippa navelsträngen handlar väl icke om att sluta älska ? Utan att sätta människor i frihet.

      Radera
    2. Jesus har satt vår son i frihet,
      han fick navelsträngen klippt som alla andra när han föddes!

      Radera