lördag 21 februari 2015

BARA EN TIGGERSKA...


Här hemma sitter en tiggerska vid affären.

Min första tanke var irritation, när jag skulle in och handla åt mig själv.
Nästa dag kom Anden över mig och jag gav henne pengar,
samtidigt som Anden manade mig att stanna upp och ge henne en hälsning ifrån ovan...

Nu har det gått en vecka, och hon sitter troget kvar...
När jag kommer ut från affären leder mig Jesus till henne igen.

Kan förstå att det blev "stopp " i dörröppningen
när folk ser att en människa stå på knä för en som sitter och tigger.

Vad Jesus vill göra, som han har lärt mig...
Se icke på ordet tiggare.......
Se människan och lyssna...

Visst finns det organiserad brottslighet och offer

Men just detta att stanna upp och lyssna ger en så mycket tillbaka.

Min hand smekte över denna bulgariska moders kind, med tre barn
och det leendet efter Jesu välsignelser har gjort mig så tacksam och glad just denna dag.......




10 kommentarer:

  1. Visst är det välsignat att få bli använd av Gud på detta sätt! Gud använder oss om vi bara är villiga att låta honom göra det!

    Herrens rika välsignelser!

    KRAAAM!!
    // Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: Är bara ett redskap i Jesu starka hand och jag älskar varje människa.
    Ha en underbar dag på livets stig. Kramar tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är Jesu kraft som verkar genom var och en av oss då vi ställer oss till Hans förfogande!

    SvaraRadera
  4. Anonym : Har man ett öppet hjärta sker det både stora och små under varje dag, för den som är lyhörd. Ha en fantastisk dag i Jesu namn

    SvaraRadera
  5. De som inte är troende men som ser dig stå på knä vid tiggerskan, tror jag får tankar som vänds mot himlen. Jag tror att detta predikar mer än många ord under en gudstjänst i kyrkan. Det är kristendom i det praktiska och jag blev så glad att läsa ditt inlägg. Inte att förglömma vad det betydde för kvinnan, att få ta emot välsignelsen av att bli sedd och respekterad.
    Stor kram till dig! Ha fortsatt välsignade dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Visst är det så som du skriver kära du. Det är praktiken och icke i teorin som Guds Ande verkar. Ha det gott och välsignat du också. Kramar tillbaka.

      Radera
  6. I detta inlägg lyser "etablerade" kristna med sina repliker...Ty dom har ju något annat att tänka på som icke stör deras "frid".

    SvaraRadera