lördag 31 januari 2015

VAR ÄR GOTT ATT VARA...?


Här är gott att vara sade Petrus och ville bygga tre boningar på höjden.

Det är alltid  ljuvligt att få vara på höjden......./

Men det är i djupa dalen som vi får växa och lära...

Många människor har byggt sina hyddor uppe på höjden,
vill ej ens titta ner.

Jesus gråter och har hjärtesorg.

Handlar vårt liv om oss, vad vi gör,om vi skola få framgång och få poäng ?

Handlar det om vårt liv.. eller om Jesus ?

Att ha vår hydda på höjden, tro sig veta allt och vara mätt ?

Gå ner i dalen, sök människor och gå den obekväma väg...

Våga ta kontakt...

Ett leende, ett hej, ett frid, en kram, att giva ett öra som lyssnar  etc...

Ha fokus  på Herren Jesus som leder oss.

Det finnes en stig nedåt, till en djup dal där människor ropar på hjälp....

Här frågar ingen efter :
Titlar,utbildning, akademisk kunskap...

Jesus kallar : Kom som du är...Jag är den som utrustar dig.

Vågar du dig ner i dalen ?

Herren är Herden vår käpp och stav.......











5 kommentarer:

  1. "Och det som i världen var svagt, det utvalde Gud, för att han skulle låta det starka komma på skam. Och det som i världen var ringa och föraktat, det utvalde Gud - ja, det som ingenting var - för att han skulle göra det till intet, som någonting var." (1 Kor. 1:28)

    Herrens rika välsignelser!
    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
  2. Tack för att du påminner om dalen Vanja. Där får man möta både sig själv och Jesus. Själv tror jag att jag har fått mina bästa samtal med Jesus när jag har varit i dalen, för aldrig har jag kommit Honom så nära som då. När det har varit som mörkast och svårast, de stunderna har Herren varit som närmast. Där har man kastat stoltheten och allt sitt eget, man blir som ett barn som bara önskar att Far ska hjälpa. Och jag tror att det är precis dit som Herren vill ha oss. Där når Han bäst in till vårt hjärta.

    Ha en fridfull och go söndag! Kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer i det "fyrboken.se" skrivit här ovan. Det är när en är i dalen som Herren känns som allra närmast. Där är Gudagott att vara... dock inte i dalen, men väl i Herrens närhet! Då kan en känna det som att en sitter i Fadersfamnen och får tröst, uppmuntran, trygghet och känner sig sååå omsluten av Herrens kärlek och frid!

    KRAAAMAR!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. P.S. Det är också det en önskar att andra som är i dalen och som ännu inte tagit emot Jesus i sitt hjärta ska få uppleva! D.S.

      Radera
  4. Det är i dalen vi kämpar vår strid emot det onda och den onde själv det är där vi upplever födslovånderna , ni Kvinnor som fött barn vet vilken smärta som det är. Men det är där vi skall stå med fanan högt och vinna seger för är vi där i Jesu namn då vinner vi seger . Där får vi be med människor som vill bli födda på nytt där får vi uppleva hur Jesus gör under och hur Guds ord verkar , men det är en kamp på liv och död och är inte vi beredda att ta den blir det ingen seger för oss. Den kamp vi har att utkämpa är icke en kamp emot människor utan mot den onde själv. Paulus avslutade sitt liv med orden Jag har kämpat den goda kampen Jag har fullbordat mitt lopp , Jag har bevarat tron. Det finns många som vill bevara sitt utseende och många vill försköna det
    men det viktigaste var enligt Paulus att bevara tron. Det var den tron på Jesus som hjälpte honom i hans kamp för det goda och att fullborda loppet.

    SvaraRadera