fredag 16 januari 2015

STENAR...


EN KLAR SYN !

Tänk vad många hårda stenar kan hindra ens väg..

Fick en syn för många år sedan, men är nu uppenbar.

Kristenheten av idag ..

inväntar att berget skola komma ner till dem.

Duger jag som kristen inför den etablerade församlingen ?

Såg en stor djup grop i min syn.......
av människor som sträckte sina händer och ropade på hjälp.

Överst på klippans brant ...
stod "kristna" med störar och försökte täcka igen med en stor sten.

Är det Jesu vilja och kärlek vi vill göra ?

Eller människors populäritet ?


Endast JESUS är din och min fasta klippa.

Valet är ditt ?







23 kommentarer:

  1. Många fina ord, ord och åter ord på denna blogg läser ditt förra inlägg och undrar varför inte alla dessa ord omsattes i handling till din kusin
    / fd växjöbo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Anonym: Fina ord finns icke, utan det är en verklighet. Vad har du för problem då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En människa har sin egen vilja. Jesus knackar på. Det är upp till var och en. Du bestämmer själv...Vilken väg du vill gå...

      Radera
    2. Ett tarvligt försök till skuldbeläggning . Är det Annikas fel av kusinen tog livet av sig? Ett oerhört kränkande påstående. Naturligtvis i sedvanlig Anonym ordning. Bara alfa, omega saknas. Dessa Anonyma kreatur.

      Radera
  3. Du Bjarne!
    Så vitt jag vet är det inte ens fastställt att vår kusin " tagit livet av sig",
    Som du skriver här.
    Vidare kan jag tycka att man ska låta de döda som inte har någon talan ska
    få vila i frid, inte minst för de närmast anhörigas skull!

    SvaraRadera
  4. Jag hade förväntat mig svar från f.d.växjöbo i första hand, men eftersom du för dennes talan så bra förstår jag att du tycker likadant. Man skulle kunna använda samma signatur för dig eftersom du själv bott i staden.

    Att du stör dig på Annikas inlägg om den stackars flickan förstår jag mindre av eftersom varje läskunnig människa inser att det är en fin och medkännande åminnelse som hedrar flickan.

    Din replik här inte rör sakinnehållet i Annikas förra inlägg, men det har jag vant mig vid eftersom du följer samma mönster i andra trådar varhelst du uppträder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var din anklagelse jag vände mig emot!
      Man ska akta sig att göra uttalanden på det sätt som du gör, det tror jag att du är tillräckligt intellegent att begipa!
      Påstå att någon "tagit livet av sig" !

      Radera
  5. Det här inlägget handlar icke om min kusin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt,Annika!
      Men nu blev det som det blev,
      när jag läser påståendet som inte ens är fastställt.
      Något som jag, för de närmast anhörigas skull ville poängtera!
      Önskar dig en fin lördag-söndag!

      Radera
  6. Ingen tycks veta orsaken till dödsfallet och har jag haft fel beklagar jag detta för eventuella anhörigas skull.Saken är sorglig nog.Därmed är replikskiftet avslutat för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får jag se dig skriva ett enda uttal till om min släkt på det sättet så anmäler jag det direkt. Jag har kontaktat 114 14 redan om den här sittuvationen. Det bästa är att radera kommentaren tycker jag för alla våra anhörigas skull.
      /John

      Radera
    2. Lägg av John, Jag är släkt, har du missat ursäkten från vederbörande ?

      Radera
    3. Det är upp till dig att inte tycka våran släkt är tillräckligt splittrad som den är och hålla någon utifrån bakom ryggen när det gäller att tala eller sprida falsk info om den. Jag accepterar inte det däremot utan kommer att göra som jag har skrivit.
      /John

      Radera
  7. Det finns många Präster Pastorer och Leviter ibland oss idag men få barmhärtiga Samariter. Det kan konstateras .att majoriteten av de uppräknade P:P:L är väldigt snabba att vara framme och visa sig när det gäller expert tips men när det gäller att gå ner i sörjan för att rädda någon då lyser man med sin frånvaro och efteråt då visa man sina fula trynen och är man framme för att kritisera ex ord ord bara ord, Vad gäller bloggägaren och hennes syster så kan jag med mycket gott samvete intyga att om de hade haft en möjlighet att hjälpa sin kusin så hade de inte sparat en möda för att kunna göra det för de är som den barmhärtige samariten .När det gäller.Inlägget, gäller stenar, biblen säger att Samariterna är levande stena för de gör deras himmelske faders vilja men vi kan läsa på flera ställen att prästerna var som döda stena totalt livlösa för denna väldens utslagna.Jim systrarnas pappa jag blir tårögd när jag tänker på honom och vad han betydde för sina så kallade utslagna i Växjö ,dessutom var han hade han en stor portion humor, innan han fick flytta hem en barmhärtig samarit av hela sitt hjärta, men vem var hans största motståndare jo ledande i kristenheten i Växjö han passade liksom inte in En liten pojke stod utanför en stor och fin församling han grät , då kom gud till honom och frågade varför han grät. Jo jag får inte komma in i denna församling Gud tröstade pojken med orden gråt inte, inte ens jag får komma in..Vi skall vara väldigt försiktiga med att uttala oss om dessa som ev tar livet av sig: Visserligen vet vi som läser skriften att den upplyser oss om att man inte skall göra så.Men samma skrift säger också att om jag bäddade åt mig i dödsriket så skulle också där din hand vara med mig. Så alla anhöriga som är i ovisshet hav tröst det finns hop. Ingen vet vad som händer i det ögonblick då vi går över gränsen för den Gud som jag tjänar vill ingen syndares död och han vet allt och han ger precis det varje människa förtjänar i den stunden för han är rättvis och rättfärdig för sitt namns skull

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: När människor tystnar, skola stenar prata...

      Radera
  8. Världen har blivit så hård och det märks på hur människor i olika sociala medier slår mot varandra. Nu menar jag inte att ni, mina vänner hör gör det, men jag har märkt att de som gör det, vill gärna vara anonyma.

    För min egen del ska jag ta bort kommentarsmöjligheten på min blogg. Det är många som har tagit bort kommentarsmöjligheten nu, både tidningar och andra, för att de möter så mycket anonyma människor som gärna sår ogräs som gror till fördärv och dessa anonyma vill inte heller stå för sina ord utan gömmer sig gärna bakom anonymitet.

    Sänder stor kram till er alla mina vänner, jag har verkligen fått uppleva er kärlek och omtanke på många olika sätt, till både uppmuntran och glädje. Tack för alla kommentarer som jag fått till min blogg och för all er kärlek och uppmuntran! Stor kram kommer från Värmland.
    P.S. Om ni har kvar er kommentarsmöjlighet kommer jag gärna och tittar in till er ibland för att se hur ni har det, men på min egen blogg stänger jag ner den. :-)
    Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Myrra: Jag förstår dig fullkomligt. Kommer att gå in och läsa din blogg så du mister icke mig. Var välsignad och fortsätt i Jesu Namn med allt...Du är en älskad vän. Kramar

      Radera
    2. Tack för det älskade Vanja. Du är så välkommen :-)

      Radera
  9. Myrra: Du är väl medveten om hur normal etikett på nätet fungerar och skriver/svarar i en ödmjuk, vidsynt och tolerant ton med anknytning till bloggarens inlägg. Precis som det skall vara. Dagens ton på många bloggar inklusive kristna har som du påpekar blivit hårdare och oförsonligare, ibland gränsande till näthat. När en bloggare skriver ett inlägg förväntar man sig att de som svarar håller sig till sakfrågan och inget annat.

    Den typiska Anonyma bloggaren som vill förstöra ett blogginlägg följer samma mönster: den läser sällan inlägget utan kommenterar istället saker som inte ens tråden handlar om på ett oftast kränkande och nedvärderande sätt.
    I kölvattnet följer ibland personliga påhopp och lögner. De som inte vågar stå för sina åsikter öppet med sitt äkta namn är inget annat än lögnens och splittringens apostlar. Den Anonyme har dubbla budskap där det i vissa sammanhang sägs A (på bloggen man kommenterar), medan man vänder kappan åt andra hållet i situation B (till den egna vänkretsen eller bloggen om man har en sådan). Kränkningar och påhopp blir deras sanning på andras bloggar medans man vidhåller sin fromma nitälskan och nära Jesusrelation i andra sammanhang.
    Ibland har jag funderat om vissa Anomyma bara trollar på nätet, dvs sitter och skojar. Att ens gå in i svaromål mot Anonyma som vare sig svarar på ens frågor utan bara glider undan är lönlöst.

    Man för utgå ifrån att de som läser en kristen blogg oftast är kristna själva, även om det kan finnas undantag. Men jag har aldrig förstått den s.k. kristendom som idkar Anomymitetens kränkande verksamhet. Tvärtom lyser det kristna budskapet om ödmjuhet, förståelse och människokärlek helt med sin frånvaro. Det är enkelt att se vem som kastar första stenen i ett inlägg och det är inte svårt att se vad dessa Anonyma står för, och i vissa fall vet man vem det är. Man frågar sig varför männskor som påstår sig vara kristna håller på så här? Vad vill man? Vad är vinsten? Känner man sig glad och nöjd när man spytt galla över någon annan?

    Någon kristen etik finns i varje fall inte. Vill man ägna sig åt vanligt byskvaller kan man hålla sig borta från bloggar av den här typen som du och Annika har och seriöst diskutera kristna frågor. Det är det som är meningen. Alla har sin personliga relation till Jesus och den skall respekteras i en god samtalston.

    Jag största förståelse och respekt för ditt beslut även om jag tycker det är tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne
      Tack för din förståelse och dina goda ord. Hoppas att du vill komma och hälsa på hos oss i bloggen också i fortsättningen. Dina ord om anonymitet här ovanför är väldigt bra skrivet, det är precis så som jag också har upplevt det. Det har blivit en hård värld, inte bara i verkliga livet utan också på Internet. Det är med sorg man ser den utvecklingen.
      Tack än en gång och Guds välsignelse önskar jag er vänner!

      Radera
  10. Myrra: Tack själv och naturligtvis tittar jag till er blogg framgent. Dina inlägg är alltid lika stimulerande och tänkvärda. Guds rika välsignelser till dig.

    SvaraRadera