torsdag 8 januari 2015

MASSMISSBRUKET...

VEM HAR MAKT ATT IFRÅGASÄTTA ?

Vill vi följa människor.?  Eller Herren Jesus.. ?

Dessa grupperingar som sker över världen idag
ropar : Kom till oss, ty vi har den rätta läran--

Ser en strid av människor som ilar, än hit och dit...
som icke har en rak linje, av vad som är äkta eller falskt.

Ser även människor som lever genom andras uppenbarelser
men ej fått några egna svar.......


Men dock har en "förmågan" att säga: Så säger Herren ?

Hela världen grupperar sig idag.
Världen skriker om :

Kom till mig.!

Men Herren Jesus frågar:
Till vem vill du gå ?

Mitt råd är till oss alla :

Gå in i din kammare, så får du svar.......

Herren själv utrustar oss med alla gåvor,
vad vi behöva under, vår korta stund här på jord.

Vi lever i den sista tiden
Vi skola icke kunna lita på någon.

Ser en "tsunamivåg" av smutsiga "framgångspastorer"
falska läror, som skola skinna fattiga på pengar till sina egna lyxbehov.

Hyckleriet :

Akta er för skrytsamma människor, som lockar,
det är endast till fördärv.

Ge ditt hjärta till Jesus




Älskade vän som läser detta inlägg

Det är icke genom vart floden rinner, som gäller...
utan en sann relation till Jesus som håller.

Lita på hjärtat.
Där finnes... skatten och icke något missbruk.

Låt oss aldrig dömas av människor,
ty Herren är den som dömer.

Han älskar innerligt, och nåd är utgiven...

Snart är nåden liden...

Passa på att göra upp, medan tiden finnes,
inget för stort och inget för litet.......


Gå in i din kammare, så får du svar.

Önskar Guds Rika Välsignelser/ Vanja.




6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Helene: Ja, det är sant det du skriver.Önskar dig och din familj allt gott och Herrens Välsignelser Kram.

    SvaraRadera
  3. Kära Vanja och Helene, det är så sant det ni skriver om att vi inte skola kunna lita på människor och att vara redo och ha olja i våra lampor! Avfallet ska bli stort...
    Vem är min broder? Den som gör min Himmelske Faders vilja är min broder, min moder och min syster, sa Jesus! Vi må vaka och bedja och hålla oss nära, nära Jesus och påminna oss orden i sången... "Se till att du är klädd i vita kläder! Se till att olja inte fattas nu!"

    Herrens rika välsignelser över er!´
    KRAAAMAR!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Tack för din hälsning. Önskar dig och Julia allt gott och Herrens välsignelser Kram.

      Radera
  4. Tack för dina klara, allvarliga trumpetstötar! Det går med stora steg mot avslutningen och jag ber varje dag Gud att få se med Hans ögon och höra det Han vill att jag ska höra. Nej, precis som du skriver, det hjälper föga att människor tycker om oss, om Jesus inte är glad i det vi säger och gör. Tack för att du påminner oss om att rannsaka oss själva, att vi gör liksom en inre inventering tillsammans med den Helige Ande, så vi har rätt sikte inställt.
    Stor kram och en välsignad helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det behövs många allvarliga trumpetstötar idag. Stor kram och en ny välsignad vecka får jag önska tillbaka, :)

      Radera