torsdag 22 januari 2015

EN HÄNDELSE IDAG...

Hade samtal med en ung tjej idag, hennes mormor hade dött.
Dig kan jag prata med sa hon till mig

Satt och lyssnade till hennes berättelse
ty det var första gången hon hade sett ett "lik"

Ställde lite frågor om hennes upplevelser kring detta,
och hon kom in på att hon och hennes syster trodde på big bang.

Man dör, sedan är allt svart.

Jag tror på Jesus svarade jag.

Det uppstod en pinsam tystnad...

Efter mitt svar
täppte Herren själv igen min mun.

Ty jag vet att det svaret räckte, och han har påbörjat ett nytt verk

Tänk om vi kunde stilla oss och låta Herren göra jobbet.

Det är förödande att springa före Gud.

Det är icke våra åsikter som gäller,
utan vad Herren säger till vårt hjärta.

Och jag vet att vi kommer i samspråk igen,
Men dagen, den stunden har Jesus själv valt ut.

Tiden hastar, Jesus står vid varje hjärtas dörr...

Lita på HONOM i både kärlek, glädje, sorg och smärta.

Han är den som bär allt !






6 kommentarer:

  1. Ja tänk vad mycket som sker utanför lägret bland människor som behöver hjälp där leder Jesus de som hör honom till och gör dem till välsignelse. Det är inte i talarstolen vi vinner människor det är nedanför. Det var inte på förklaringsberget som arbetet fanns det var nedanför bland människor i nöd.

    SvaraRadera
  2. Bert: Så sant du skriver. I det lilla och ringa om man vill släppa taget... Då finner man det stora...Vi som tror har fått olika kallelser från Jesus själv, och det är bara att gå ...

    SvaraRadera
  3. Så sant, Annika! Ibland är det så att vi bör stilla oss, stiga åt sidan och lämna plats för Herren!

    Var välsignad!

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
  4. Karin: Det är en gåva, ett tålamod från Herren Jesus Var välsignad

    SvaraRadera
  5. Ja, så gott att få följa den Helige Andes ledning! När du kände att du skulle vara tyst, så var du det. Många gånger kanske vi bara förstör när vi försöker "hjälpa den Helige Ande". Han är suverän och vet precis vilken fart en person klarar att ta emot och det var du lyhörd för.
    Måste också få berätta att jag ångrar att jag tog bort kommentarsfunktionen på min bogg. Jag känner mig alldeles övergiven därborta på Fyrbåken så jag jag satte igång kommentarsfunktionen igen. Det är nog bättre att ha den på, det blir en mer levande blogg på det sättet.
    Önskar en trevlig, välsignad helg. Kram från mig till dig!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Visst är det gott och välsignat. / Att ha en öppen blogg får man räkna med både gott och ont..Roligt att du öppnat upp igen, ty du gör så mycket :) Har haft mina barnbarn hos mig i två dagar och nu känns det så tyst...och lugnt Hahaa...Ha en fortsatt fridfull helg kära du Kramar

    SvaraRadera