torsdag 9 oktober 2014

EN MÄRKLIG HÄNDELSE...


Under min vandring denna eftermiddag
fick jag ett otroligt möte med denna lilla fågel.


Helt orädd börjar den posera inför min kamera...


Denna lille tilltufsade bofinken korsade min väg.
helt orädd och fri...

Jag gick så nära så jag kunde ta den i mina händer...
Trodde i min enfald att den var sjuk.
Men då flög den iväg...

Nova och jag fortsatte vår vandring.
Denne lilla fågel kom tillbaka och gjorde oss sällskap...

3 gånger kom den framför oss innan den sedan försvann.

Det sker stora och små under dagligen.

Jag behövde ett guldkorn, och Herren sände mig detta.

Gud talar genom allt.. ty han är skaparen

Han sänder den som är villig.

En fågel tänker du, precis som jag...

MEN HERREN SKICKAR ALLTID NÅGON .

ÄR VI LYHÖRDA ?

Ja, då ser vi också vem som kommer med uppriktiga hjärtan.

Pratade idag med en kristen kvinna
hon berättade lite om hur styrt allting var inom församlingslivet.
Hur vi människor har en tendens att lägga ok ,och lagar på varandra...

Är själv ganska så trött på deras egon för var de skryter med och gör.

Har de icke fått några egna upplevelser eller har några vittnesbörd ?

Saknar tacksägelse i denna hårda värld.

En liten fågel.
viskar i mitt öra...
Jesus kommer snart..








4 kommentarer:

  1. Annika: Att se tidens tecken i världen och vara vaksam i dessa tider av oro och ofärd är viktigt. Även "små" händelser som naturens röst gör sig ibland påminda.En ovanligt orädd bofink, eller en glada som stryker över fälten.

    Hela skapelsen sänder ut signaler till oss som vi med större vaksamhet kan ta in och förstå om vi blir mer lyhörda och lyssnar in. Förutsättningen är att man har ett öppet sinne och en vilja, och inte stänger ute dessa tecken.

    Skaparen talar genom allt som du skriver här, och bara genom att gå och andas i naturen får man kraft och en djupare förståelse för hur mäktigt detta skapelseverk är.

    Det uppriktiga hjärtats röst du nämner talar i naturen, och den som mött uppriktighet vet också att skilja det sanna hjärtat från det falska. Sanna hjärtan handlar i enlighet med skapelsen och Herren. Där ord och löften ena dagen betyder A men dagen därpå B finns inget att hämta som bygger upp. Man säger A men handlar B. Ro eller tillit härskar inte i de salar där vacklandet och lögnen bor. Där sitter man heller inte tillbords.

    Det sanna hjärtat prålar inte med ett fullspäckat CV om allt som uträttats hit och dit. Det stora och avgörande sker i det tysta, det personliga mötet med Jesus. Det är först när man nått dit man kan gå ut och föra fram Jesu budskap, inte genom samma ritualer i en rigid församling år ut och år in.

    SvaraRadera
  2. Jag glömmer aldrig den rödhaken som kom till vår altan när jag stod där ute det ä säkert 5 6 år sen. När jag stod där kom plötsligt denna fågel ställde sig i luften så att säga och försökte se in i min kupade hand som om den ville säga vad har du i handen är det något ätbart. Sedan flög den och satte sig på altanräcket och väntade, jag gick in och hämtade en bröd bit och höll den mellan två fingrar. Fågelen lyfte från räcket och ställde sig i luften tog tag i brödstycket och då släppte jag det och den flög iväg sen har jag inte sett den mer. Men jag glömmer det aldrig.

    SvaraRadera
  3. Man vet aldrig vem eller vad Gud sänder Bert. Bara ett lyhört hjärta kan förstå det...

    SvaraRadera