lördag 7 juni 2014

VAR FRIA FRÅN GENSTRIDIGHET...

GENSTRIDIGHETEN ÄR FRUKTANSVÄRT FUL...

Men alla tycks vara befriad från den...?

Det är detsamma som kärlekslös oppositionslust...


Den ständiga lusten att säga emot.

Man kanske icke inser att den genstridighet man strävar efter 

heter : Fåfänglighet.

Man blir förytligad...


Blir lätt osann i sitt väsen genom att alltid vara människor till behag.

Byt bort allt detta,


mot ett ödmjukt och kärleksfullt sinne.


Kretsa icke så mycket omkring dig själv.

Både oppositionslusten och genstridigheten
har sin grund i ett stort JAG +  ett självupptaget sinne.

Akta andra högre....... Så skola ditt liv bliva rikare.

Anden blev utgjuten på pingstdagen,
för att hjälpa oss alla... på vägen hem.

Den helige Anden är utgjuten även idag.
Han faller på dig, om du vill taga emot,
Guds gåva, en pant på arvet redan här och nu.

Med detta önskar jag  er alla läsare
en underbar välsignad pingst.

LÅT ELDEN BÖRJA SÄTTA FART, TY JESUS KOMMER SNART. 

14 kommentarer:

  1. Tack detsamma Annika! En fortsatt välsignad Pingst också till er. Många kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra : Nu är pingsthelgen över, och en ny vecka startar igen med två lediga dagar >) Men Andens eld kommer att fortsätta att brinna inom oss. Många kramar tillbaka.

      Radera
  2. Önskar dig också en underbar, välsignad Pingst, kära Annika!
    KRAAAM!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym Önskar dig en:ny välsignad vecka : )

      Radera
    2. Ooops! Glömde igen!
      // Karin

      Radera
  3. Annika: Bilden klargör läget inom stora delar av kristenheten i Sverige av idag. Ett fåfängt ordkrig om vem som har rätt eller fel. Tillhör du dem som har rätt evangelium eller de andra? Står du på rätt sida eller är du fördömd och utesluten ur gemenskapen?
    Vad tänker nyfrälsta och icke -frälsta när de tar del av det ordkrig som förekommer på sina håll?
    Som jag skrev i ett

    Man skall akta sig noga att fördöma andras val av väg till Jesus. Där egot och självupptagenheten härskar kommer också den självpåtagna och falska rätt en att döma människor.

    SvaraRadera
  4. Forts.


    ...som jag skrev i ett svar på ett annat inlägg så leder allt detta kiv ingenstans. Allt kommer inom sinom tid att förgås då allt på jorden står under fåfänglighetens lag. Vad har vi vunnit med strider och hårda ord då?
    Ingenting.

    Se bort från egot och gör dina medmänniskor gott medans tid är.

    Snart kommer Jesus, och då får vi vår beskärda del

    Guds frid över dig


    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne : Jag har fått mitt kall, Ros,törnen och ris ingår. Men Jesus går före och bereder stigen i både med, och motgång...Guds frid över dig

      Radera
    2. Annika: Ingen tvekan om att Jesus står på din sida. Han råder dig alltid till bästa.

      Samma frid tebaks

      Radera
  5. Annika: Om du inte följt Jesus hade du. varit en olycklig själ utan fäste. Gläds i din starka tro, och önskar alla samma förtröstan du visat.
    Allt gott från jord till himmelen från mig

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Tack Bjarne, men vad menar du med dubbelpost ?

      Radera
    2. Annika: Satt och dribblade med min mobil för att svara på ditt inlägg. Som det "proffs " jag trodde mig vara på den for det första inlägget iväg ofärdigt,och därför blev det två inlägg istf ett. Bättre att sitta framför en dator i mitt fall. Ett svar till Anonym igår försvann två ggr tack vare min egen okunskap av att skriva från mobilen. Pust :). Bättre med kamera i min hand.

      Radera