fredag 13 juni 2014

VAD ÅTERSPEGLAR DU...?


Vi alla som med avhöljt ansikte återspegla Herrens härlighet,
vi förvandlas till hans avbilder i det vi stiga från den
ena härligheten till den andra, såsom när den
Herre verkar, som själv är ande.

Vilken underbar förvandling !

Till hans avbilder, står det...

Den som ser en kristen, skulle se något av Jesus.

Och ju äldre man blir i vandringen,
dess mer bör Herrens härlighet stråla ut.

Är det något som vi ser av idag ?

Hemligheten ligger i detta :

Att ständigt på nytt skåda Herren,
icke bara då och då när det passar oss själva.

Att ha själens öga vänt mot HONOM,
Ja, då förvandlas vi allt mer...
gå från klarhet till klarhet
från den ena härligheten till den andra...

Låt Jesus fylla dig på nytt
så hans strålglans få lysa
till en sargad värld...

Ty snart är han här.......



4 kommentarer:

  1. Säg kan väl världen se Kristus i dig,
    Skåda Hans sköna drag?
    Känna Hans kärlek innerlig,
    Flöda från dig var dag?

    Med den sångtexten apropå ditt inlägg önskar jag en Välsignad och glädjerik helg!!!

    SvaraRadera
  2. Helene : Det var fint skrivet. Ha det gott och välsignat.

    SvaraRadera
  3. Vilken dag : Var på väg till väckelsemöte när mobilen ringer och jag får reda på att det är inställt. Jag visste att fler var på väg så jag sa till personen som ringde att så var fallet han var kvar vid platsen för mötet och samtidigt bjöd han hem dessa två på en fika i sitt hem. Han sa till mej att han hade fått ett speciellt budskap som han skulle bära fram vad Gud är god han ställer in möte för att den som best behöver få höra vad Gud vill ,får höra det ostört vad Gud hade lagt på denne andlige ja som jag ser det mycket andlige broders hjärta. Jag vet att just de som han just nu bär fram ostört över en kopp kaffe kommer att få bli till stor välsignelse för dem som hör det.Ja det som ingenting är i människor ögon de utvalde gud sen får andra ha vilken uppfattning de vill.
    Samtidigt kan jag också tala om att på de stället vi hyr för att ha väckelsemöte han som hyr ut till oss har efterskänkt hyra för tio till femton tusen kronor , för som han sa han som är buddist , den välsignelse som jag upplever i veckorna när ni har haft era möten den vill jag inte vara utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert : Underbart. Tänk vad Herren gör. Såg du hade ringt, men jag var på arbetet.
      Vi får höras av sedan. Ha det välsignat :)

      Radera