söndag 8 juni 2014

TRÅDAR...


Ett människoliv...

Ja, det kan liknas som en tråd, som skola vävas...

Dag efter dag kastas skytteln fram och tillbaka.
 Tygstycket växer, tråd lägges till tråd,
och mönstret börjar ta form...

En tråd som är så liten...

När tygstycket är klart, rullas det ihop.

Och så göms det till den dag,
då det skola visas upp och bedömas.

Käre Jesus hjälp mig.......
att min livs vävnad blir rätt vävd.

Du är min Skyttel.

Gör med mig vad du vill,
om bara din bild en dag blir mönstret i min vävnad,
när mitt livs trådändar skola skäras av, och vävnaden bedömas...

4 kommentarer:

  1. Så kom sången igen som så många gånger förr.Till alla er som läser detta som är skrivet i inlägget uppmanar jag med sången Bered dig möta Gud.

    En gång det blir försent
    fast du det aldrig ment
    Du Jesus möta skall min vän
    Men då som domaren

    Bered dig möta Gud bered dig möta Gud
    Ej vill du evigt förlorad gå Bered dig möta Guds

    SvaraRadera
  2. Bert : Tack. Bered dig möta Gud är en underbar sång. Tänk så mycket Ande det är i dessa gamla sånger, som väcker en längtan i sargade hjärtan. Ha en fortsatt välsignad solig dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika: En sån vacker, lättförståelig, poetisk och tidlös liknelse du fått från Herren.

      Radera
    2. Bjarne: Man kan likna livet i många bilder och liknelser.

      Radera