måndag 9 juni 2014

TILL VEM VILL DU GÅ...?


Ett vittnesbörd från denna eftermiddag.

Mitt största nöje i jordelivet är fotografering, av Guds natur.

Och tänk vilken omsorg Jesus har när man vandrar med Honom...
i både det lilla och det stora...

Här kommer mitt solskens vittnesbörd denna eftermiddag :
Eftersom det är soligt och varmt
är man ganska så lättklädd,
utan fickor på kläderna om jag säger så ;)

Min hund Nova och jag gick på en av våra turer idag,
jag hade nycklar och kameran i handen...
Jag stannade upp då, och då och fotade.

 Plötsligt märkte jag :

VAR ÄR MINA NYCKLAR ?

Gode Gud hjälp mig...

Kan säga så här efteråt : Jag fick panik...
Inget hem, eller bil längre...

DET KOM EN RÖST RAKT IN I HJÄRTAT...

GÅ TILLBAKA TILL BLÅKLOCKAN... du fotograferade.


Kan säga att jag hade noll koll...
vad var den då, nu igen...?

Men Jesus är alltid Jesus.
Han ledde mig tillbaka.
Jag fann nycklarna igen.......

Och i och med detta finns det ett vittnesbörd till i detta,
men det tar jag icke upp nu, det är Jesus och min hemlighet.

Jesus är med i smått och stort.
Visst vi kan tvivla ibland, och komma till korta...
Men HAN är där varje dag och stund.

TACK KÄRE JESUS
FÖR ATT DU VAKAR ÖVER MIG

Vilken trygghet !

Ta emot Jesus i ditt hjärta
Det är en spännande och underbar väg...
`
Törnen och taggar får man räkna med...
Men Jesus vill allt väl.

Tackar dig Jesus av hela mitt hjärta,
ty du går alltid bredvid mig i glädje och smärta.






6 kommentarer:

  1. Hans kärlek är gränslös Hans nåd är oändlig
    Hans kraft ingen människa utforskat än
    Ty av sina eviga väldiga skatter
    Han giver och giver och giver igen.

    Titta på bilden med hunden ser ni djupheterna i denna ovanligt gröna färg med olika nyanser i. Tänk denna nyans ser man bara en gång per år och det är när det är vår.
    Vilken natur han har skapat åt oss redan här i tiden.Och det är klart när han nu ser denna hyperpanikaktiverade kvinna då så klart hjälper han till för annars kan det kanske ta en ände med förskräckelse Ja jag bara skojade. Men vilken vän vi har i Jesus han är kärleksfull och god. Han ger vandraren nytt mod.Må väl och Guds frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika Håller med. Naturen har varit mitt tempel hela mitt liv. Efter jag blev omvänd är det Guds fridfulla kyrka, hans skapelse och fridfulla boning.
      Även den mest ihärdigaste förnekare av Honom måste ställa sig frågan:
      Vem har skapat allt från insekter växter, fåglar och däggdjur med dess sammansatta och komplicerade mening?

      Att allt skulle vara ren slump utan någon mening finns inte på kartan. Allt har sin plats och mening i denna skapelse, och genom Hans förunderliga vägar även för oss.
      Andas in Anden i naturen och låt den stärka och bejaka vårt liv.

      Gud välsigne din stig Annika

      Radera
    2. Bert: Hahaaaa...Guds frid till dig med.

      Radera
  2. Bjarne : Jag tror inte på ett big bang. Allt detta vackra är gjort av Guds skapande händer.och man kan icke annat än att njuta . Gud välsigne dig på din stig.

    SvaraRadera
  3. Betänk all denna prakt här på jorden... Hur underbart skall det då icke vara i Himmelriket! Lääängtar hem till Gud!

    Herrens välsignelser!
    KRAAAMAR!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : Ja, här det en liten försmak, av vad som komma skall. Jag längtar också hem. Kramar och välsignelser.

      Radera