torsdag 26 juni 2014

FRUKTAD FRIHET...


En bok väl värd att läsas.

Har semester nu, och plockat fram en bok  ur "hyllan"

FRUKTAD FRIHET

Fruktad frihet är både en skrämmande och intressant bok.

Skrämmande därför att den i klartext
avslöjar: maktspel och mygel som borde vara helt främmande...
för såväl svensk kristenhet och för rättssamhället i övrigt...

Tjuvnyp...
 Fysiskt och psykiskt...

Blottläggande av skeendet..,
och brännmärker både andliga och världsliga ledares agerande...

Religionsförföljelse och åsiktsförtryck...


7 kommentarer:

  1. Jag kom att tänka på Bibelns ord att det som sagts i tysthet ska ropas ut från taken. Ja, sanningen är till välsignelse. Bra att lögner avslöjas. Sänder dig kram och önskar dig många goda lässtunder under semestern som snart är här!

    SvaraRadera
  2. P.S. Rättelse från mitt tidigare inlägg: Semestern ÄR ju redan här för dig... :-)
    Det är jag som inte fått semester ännu.... men den kommer för mig med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, då har du något att se fram emot och få koppla av lite ;) / Det är en ond tid vi lever i och det gäller att inte flyta med strömmen. Allt gott till dig Kramar.

      Radera
  3. Ja, sanningen är till välsignelse och gör oss fria, fyrboken. Många älskar och vill se sanningen om andra. Men vem älskar sanningen om sig själv? Vem erkänner sanningen om sig själv? Världen är full av avslöjanden som människorna älskar att höra.

    SvaraRadera
  4. Jo den som har blivit och är frälst älskar sanningen om sig själv för det är det enda som kan göra oss riktigt fria. För det står att Gud vill att alla människor skall bliva frälsta och komma till kunskap om sanningen och däri ligger också sanningen om mig,ex som biblen säger jag var värd att avskys. Men eftersom Jesus kom så har han upprättat människan och genom honom är jag vad jag är, så nu lever icke mer jag utan Jesus lever genom mig.Annika du skrev i förra inlägget i kommentaren att bunden var ett negativt ord jag har också svårt att förklara fruktan ett svårt ord att använda när man talar med sina medvandrare ex att frukta Gud som det står Gudsfruktan i samband med förnöjsamhet är en stor vinning, jag förstår ordet i sig så det får vara därmed. Må Väl

    SvaraRadera
  5. Gudsfruktan,- frukta Gud. Den som fruktar Gud, syndar inte mot honom. De flesta fruktar en rotta eller spindel mer än Gud. Tragiskt.

    SvaraRadera
  6. . Herren säger : Av nåden ären i frälsta,, icke av eder själva. I Jesu namn har vi fått allt med honom.

    SvaraRadera