tisdag 6 maj 2014

VILKEN MÄNNISKA KAN UTRANNSAKA GUDS DJUPHET...


Men kan väl du utrannsaka Guds djuphet,
eller fatta den Allmäktiges fullkomlighet......?

Otron och missmodet kan nog ofta tycka sig se botten i Guds väsen.
Vi tvivlar på Guds makt och på hans kärlek,
och därför vågar vi icke riktigt vila i Herrens nåd,
eller överlåta livets härvor åt honom...

Men kom ihåg: Det är otron som talar.

Tron kan aldrig se till botten i Guds kärleks djup
eller nå den Allmäktigens yttersta gräns.


Gud är evig och obegränsad.
Hans kärlek är som ett hav utan botten.

Den som vill sänka sig ner i detta
den må skåda: djup ropa till djup.......

GUDS BARMHÄRTIGHET...

Kasta dig bara  ut i detta djup !

Du kommer att omges och bäras av kärlek,
så som den som simmar på djupt vatten
omges och bärs av vattnet...

Kan du då tvivla ? /

Den 10 /5 kl - 19.00

Är vi samlade i Värnamo : Restaurang Erikshjälpen.

Hjärtligt varmt välkomna alla
som vill möta Guds djuphetet.

Önskar Guds rika välsignelser till er alla som läser. / <3


 

51 kommentarer:

  1. Amen! Det är ju när vi inser vår svaghet och kastar oss i Hans famn och överlåter oss i tro till Hans vilja, som vi ser att det bär! Att TRON på vår Gud och Fader bär!

    Halleluja!

    KRAAAM!!!
    // Karin


    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : Amen och Halleluja. Jesus bär oss alla dagar intill tidens ende Hör av dig kära syster när du är installerad...Du vet vad jag menar...Hahhaaa..Kramar !

      Radera
  2. Såsom du har betett dig emot mina föräldrar, kan man undra i vilket djup du befinner dig i. Du missar det budet som sammanfattar alla bud: Älska din nästa som dig själv. Älskar man inte sig själv, kan man heller inte älska sin nästa.

    /John

    SvaraRadera
  3. John du är kusin till Annikas barn om nu de tänker likadant om dina föräldrar vem har då rätt. Och vem har rätt att anklaga Guds utvalda Gud är den som rättfärdiggör låt då honom göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du Bert rättfärdigar sådant beteende som du förmodligen inte vet om, så är du den mest ovisa personen jag träffat.

      /John

      Radera
  4. Jag har inte någon som helst myndighet eller makt att rättfärdiggöra heller ingen rätt att döma. Gud är den som rättfärdiggör så vi har ingen som helst rätt att anklaga eller döma någon människa oavsett om de är frälsta eller ej.Och du har alldeles rätt jag är en mycket ovis människa min vishet väntar jag ifrån Jesus som upplyser mig enl ps 32 8.
    Fortfarande är du kusin med Annikas barn och du vet inte hur de tänker eller vad de säger när deras mor som de älskar blir angripen som de anser. Du har regerat när din mor blir angripen som du anser hon har blivit.För mig har det varit så att ibland måste man sätta släkten på plats för att bli fri och då kan det låta som om man uppför sig illa men det är inte så. Man får aldrig låta släkten ha makt över en.Jag känner mig själv mycket väl och jag vet vem jag är men skulle vi alla sätta oss ner och rannsaka oss själva istället för att rannsaka varandra eller angripa varandra då skulle vi må mycket bättre och ta hand om varandra mycket bättre och låta far i himlen styra oss istället för att styra varandra. För han har inte överlåtit åt barnen att fostra varandra det är och förblir hans uppgift. Ps 32,8 Jag din far i himlen vill lära dig och undervisa dig om den väg du skall vandra jag skall giva dig råd och låta mitt öga vaka över dig. Tror du inte vår far som är i himlen kan ta hand om Annika på sitt sätt den förhoppningen har jag till honom som har all makt i himlen och på jord, han kan ju till och med lägga på töm och betsel om det behövs.Det är bara det att han ser med andra ögon än både du och jag som väl är Paulus skriver om ni bitens inbördes så se till att ni inte äter upp varandra så lägg allt inför hans ansikte så kommer allt att lösa sig till det bästa för oss alla.Må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har fallit bort ifrån min lista över personer jag sätter mitt förtroende till.

      /John

      Radera
  5. Ja det gör inget för jag har fortfarande förtroende för dig eftersom du är ett Guds barn och de har jag förtroende för oavsett hur långt vi har kommit på vägen. Må väl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert, Du såsom Guds barn har jag fortfarande förtroende för, men det handlar inte om det i detta fallet.
      /John

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Då kan jag meddela dig Helen att jag har aldrig uttalat mig om att ni utövade någon toppstyrning i Stockaryd och jag har heller aldrig hört någon annan uttala sig om att det skulle vara så. Om någon har sagt att jag skulle ha sagt att ni toppstyrde så ber jag den personen att träda fram för om jag nu mot förmodan skulle ha sagt de så ber jag oförbehållsamt om förlåtelse för detta för jag har aldrig upplevt det så.
    Helen det är inte bara en sida av saken det finns alltid två eller tre och då gäller det att kunna ställa sig framför spegeln och konstatera att det finns inte någon utav oss som kan säga jag har alltid rätt , men vår far ser med andra ögon men det borde vara som sångaren sjunger , vårt tal borde vara en salva för själens svidande sår en hand till att avtorka ögats brännande sorgetår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  8. Nu får det vara nog. Jag går icke in på andras bloggar och angriper personer för att ställa till med bråk. / Helene: Sluta att förfölja mig med ditt dåliga samvete och dra icke in barnen i detta. / Toppstyrningen kommer ifrån dig själv, eftersom jag ska be om ursäkt för någonting som jag icke vet om, som även gäller Stockaryd...Har fortfarande frågetecken om detta.?

    Du skriver "Så mycket kan jag säga att detta hör inte hemma på Bloggen". Alldeles korrekt. Du pratar om allt som inte rör de inlägg jag skriver. Istället ägnar du din energi åt att angripa och fördöma personer. Är det din de dinas livsuppgift?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar mina egna initiativ och påvisar vilket falskspel som pågår.

      /John

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  9. Så fick jag idag ett mycket välsingat samtal från Britt Mari hon är bevarad i tron för som sagt var det är inte vi som bär tron tron bär oss , och tron har burit henne igenom många svåra dagar. Hon är nu på väg hit till våra trakter igen och lät hälsa till er alla som känner henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Halleluja ! Vilken glädjande och välsignad nyhet. Vi får tacka Jesus för den kärlek och omsorg han har för alla människor.

      Radera
  10. Men snälla, är ni vuxna människor eller är ni omogna barn?
    Hör detta hemma på nätet för allmän beskådan?

    Och är det inte barn/kusiner som blandas in, så blandas ju andra in i det här bråket.

    Sköt det privat eller låt varandra vara helt och hållet är mitt råd.
    Det här är ju bara pinsamt och skrattretande.

    Som vuxen är man fri att själv fatta sina beslut och göra olika val här i livet. Det ska man göra för sin egen skull, inte för att någon annan tycker si och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska skrattretande att du som anonym kommer och lägger dig i sådant som inte angår dig. Jag tror att vi har rett ut det här nu iallafall. Som mamma skrev, vi väljer olika väger och det är väl bara att acceptera även om det ser konstigt ut. Roligt att BrittMarie är bevarad i tron!

      /John

      Radera
  11. Och det angår dig John att lägga dig i din mamma och mosters bråk?
    Det kan dom nog reda ut själva, när och om de vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rörviksbo : Det är beklagligt att sådant här dyker upp gång efter annan. Håller fullständigt med dig om, att det inte platsar in på en kristen blogg. Ha en välsignad kväll.

      Radera
    2. Som man sår, får man skörda

      /John

      Radera
    3. Käre John : Vad tog din djuphet vägen, och varför håller du på så här ?
      Det gagnar ingenting till utan förstör. Det man sår det får man skörda...Helt sant. Det borde vi alla tänka mer på i både ord och gärning. /. Ha en välsignad och fridfull kväll.

      Radera
    4. Jag kan säga såhär att man tröttnar tillslut. Hur tror du det känns för Mamma, som älskar sin syster som lämnar henne å kastar smuts på henne från tider som varit? Du ska veta vilken omsorg hon har om dig, inom sig. Hon har ALLTID ställt upp med en det ena å en det andra, öppnat sitt hem för dina barn, alltid haft dem i tankarna. De har kunnat gå in och ut som de velat med både glädje och bekymmer. Vad är tacken för det? Förstår du att man tröttnar på att höra henne bli ledsen och hela tiden påhoppad, när hon försöker ställa saker till rätta. Flera personer är det som har gnällt på henne och hon har fått mycket skit, rent ut sagt och det förtjänar hon inte! Jag blir vansinnig på det här nu.

      /John

      Radera
    5. John : Jag älskar din mor,/ min syster och er alla i familjen, har alltid varit tacksam. Var välsignad och gå vidare på Herrens smala väg..

      Radera
  12. Självklart försvarar jag min Mamma, som jag älskar och den som sätter sig upp emot henne, sätter sig upp även mot mig!

    /John

    SvaraRadera
  13. Tyvärr kan jag inte nämna ditt namn "rörviksbo". Det är svårt att stå för det man skriver, ellerhur...

    /John

    SvaraRadera
  14. Förresten, välkommen till den "omogna barnaskaran"! Haha! Det är bäst jag drar mig ur nu, man vill ju inte vara ett "omoget barn". Tack å adjö.

    /John

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var och en som läser inläggen ser vem/vilka som rör till det i okristen riktning och smutsar ner Annika och hennes blogg. Svårare än så är det inte.

      Radera
    2. Allt det här började ju när du kom in i bilden, Bjarne. Innan dess var det ju lugnt.

      /John

      Radera
    3. John : Hur kan du säga något sådant om en människa, som Jesus har frälst och tar hand om ? Vad är problemet ? Kan du icke glädjas över att en människa är frälst och uppmuntra istället ? / Klipp navelsträngen och förlita dig på Jesus som är guld värt, än att förlita sig på människor och deras utsagor.Låt Jesus leda dig. Älskar dig Kramar.

      Radera
    4. Hur kan du själv uttala dig så kluvet åt din systerson?
      Vad är det för människor och deras utsagor som John skulle förlita sig på?
      Han vet att jag är ledsen över ditt senaste telefonsamtal och du kunde kanske ha förstånd och vishet att se lite längre än att det bara är vissa som får spy galla över andra på den här bloggen...

      Radera
    5. Jag tror du talar till dig själv, Annika. Jag älskar dig med annars hade jag inte skrivit här. Hoppas du får upp ögonen nån gång.

      /John

      Radera
  15. Du får det att låta som om Annika ringt upp dig. Det är tvärtom så att det är du som öst på med telefon och sms-terror mot henne och diverse andra uppvaktningar jag tar mig för god att nämna här.
    Hon har minst av alla sökt dig. Annika vill av naturliga skäl inte ha med dig att göra som du agerar bl.a. här på sajten,så kom inte inte spela offer här.
    Den som tagit illa upp av ert snart två-åriga förtal av Annika och hennes person är hon själv, sina närmsta och ett antal andra personer, inte minst de som följt inläggen ni stått för.

    Det här gagnar ingen, och var finns Jesus i ert sätt att bemöta människor?
    Lämna det här nu och gå vidare. Annika går sin väg och ni er.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du kan stå för dina lögnaktiga påståenden.
      För jag kommer definitivt att ta tag i detta nu!!!

      Radera
  16. Det enda du behöver göra är att hålla dig härifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du,Bjarne,,, så lätt kommer du inte undan med dessa falska anklagelser!!
      Nu är måttet rågat för min del och det här kommer att redas ut in i minsta detalj!!!

      Radera
  17. Bra förslag. Utred dig själv för en gångs skull och håll dig så långt borta du kan härifrån.
    Tråden avslutad för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var snäll och tala inte om för mig vad jag ska göra!!!
      Du kommer att få all anledning att ta upp din avslutade tråd efter dina falska påståenden om mig och min familj!!!

      Radera
    2. Helene: Nu får det sannerligen vara slut på edra övertramp och förföljelse här på bloggen. Vem är det som kommer in här och spy galla över mina inlägg, och ändå tagit bort sig som följare ? Tala inte om för mig vad jag skall göra skriver du med 3 utropstecken. Med vilken rätt, tar du dig då med att besluta för andra ? Jag ringde en gång och satte ned foten, sa vad jag tyckte och tänkte om allt. Men fortfarande kommer ni in och förstör inlägg för mig som är sända av Gud och Hans djuphet. Själv har jag rannsakat mig gång på gång, kanske dags även för dig. Tänk lite och få köttet under kontroll innan du braka loss och lev under Andens ledning istället. Bjarne som ni förkastar har icke varit med på vägen så länge, men han är stark i tron och förlitar sig på Jesus. Men vad ni gör här sprider bara osämja och förstörelse...Är det en äkta sann kristen kärlek för våra medmänniskor ? Människor vinner man icke med pekpinnar och stöpta mallar. Vi är alla olika och unika,var och en på sitt sätt och det måste man respektera. Jag respektera er, men ni måste även lära er att respektera andra. Här med önskar jag Guds rika välsignelser och frid över dig och din familj av hela mitt hjärta.

      Radera
    3. Jag har sparat denna konversation ifall det skulle bli rättssak av Bjarnes uttalanden nu.

      Radera
    4. Anonym : Vad kan du ha för anledning att spara detta ?
      Du har ju endast avslöjat dig själv.

      Radera
  18. Annika, borde det inte gå så att du kan godkänna kommentarer här innan de dyker upp bland kommentarerna?
    Så kan du få bort elaka och onödiga kommentarer som överhuvudtaget inte har här att göra!

    Och ja, det är sannerligen konstigt hur man gång på gång kan komma in här och skriva den ena tråkigheten efter den andra, när man skrivit att man inte längre ska följa bloggen. Då måste livet vara bra tråkigt!

    SvaraRadera
  19. För övrigt. Man väljer inte sina släktingar och således behöver man heller inte befatta sig med dem om man inte vill.

    Bättre att hålla sig till vänner och familj som vill en väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rörviksbo : Ja, det är väldigt tråkigt och ledsamt i detta inlägg.,
      Men den som läser, får bilda sig en egen uppfattning.
      Den som har sett djupet vet,.. oavsett än vad en annan tycker..

      Radera
  20. Ja vi har ju iallafall tur med vädret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert : Ja, nådens sol skiner både på onda och på goda...

      Radera
  21. Det låter som Guds ord har stigit över era huvuden.
    Jag hörde någon säga att religion är som en mentalsjukdom
    Man har både syn/hörselhallucinationer.
    Efter har läst era inlägg, kan man undra ifall det är så.

    Danny

    SvaraRadera
  22. Ja du Danny. Förstår att sådant här påverkar en negativt. Men man får aldrig sluta hoppas tro och älska. Jesus känner vårt inre,.. ett inre som ingen människa kan förstå. Ha en fridfull kväll. Kramar.

    SvaraRadera
  23. Tycker det är så tråkigt att när Annika vill dela med sig av en fin text så ska folk komma in och förstöra inlägget, folk ska veta det när jag träffade Angelica så har alltid Annika funnits där och hjälpt till och ställt upp för oss alltid , har aldrig träffat en sån underbar människa som alltid vill alla väl,

    blir snart pappa till min underbara son, och Annika vet jag att hon kommer finnas vid våran sida och stötta oss och hjälpa oss om vi får motgångar,

    Visst att jag inte är kristen, men Gud finns med oss vad vi än gör var vi än är, han vill hjälpa oss,

    jag vet att det inte är en slump att jag träffade Angelica, att jag ska få bli pappa, att jag har en sån underbar svärmor som Annika,

    DET VAR GUD SOM VISADE MIG VÄGEN HIT.

    han såg på mig när jag hade det som svårast, han har hjälpt mig att få uppnå det som jag har idag.


    många hjärtliga kramar från lilla mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alexander : Tack för din fina kommentar. Jesus hör alltid våra böner och att Herren har en plan för oss alla,är jag helt viss om. Gud välsigne dig, och jag finns för er,Hjärtliga kramar tillbaka <3

      Radera