söndag 18 maj 2014

HOPPET I KRISTUS...


På grund av alla personliga angrepp här på bloggen,
vill jag ändå skriva om hoppet..

Ty hoppet kommer aldrig på skam...

Människor kan lägga ok på dina axlar, och skuldbelägga dig ...
En skuld som icke var omtänksam...

Så mycket som vi har gjort för dig  etc...?

Detta kallas för människors ok !

Jesus ville precis tvärt om...

Se på mig, se icke på människor.
Jag är den som har makten.
Jag är den som befriar ...
Jag är den som rättfärdiggör varje människa...
Säger Herren, Herren

Midnatt råder, tyst det är i husen... Förutom:  Avund, penningbegär, skvaller ,förtal...osv...

Vi är alla lika nakna inför Gud.
Gud ger oss olika uppdrag,
och det måste respekteras,

Jag hade aldrig trott att det fanns så mycket motsättningar
ibland dem som älskar Jesus...?

Är det Jesus vi älskar..
eller är du en plikttrogen farisé som endast kan slå ihjäl människor med ett bibelord ?

Vad vinner man med det ?

Rom. kap 8.
Så finnes nu ingen fördömelse för dem som äro i Kristus Jesus...

Avundet är nog det största hindret...
det handlar icke om tävlan,  vilken som som är bäst eller störst...

Ge focus och titta på Jesus !

Naken kom jag till livet...
och naken vände jag åter.......

Vem vill anklaga ?

Kan man icke lita på Gud längre...?
Då kallar jag det för otro.

Mitt hopp, min tro, och min kärlek kan ingen taga ifrån mig ...













12 kommentarer:

  1. Annika: Vem hade i sin vildaste fantasi trott att kristna skulle bete sig som vissa gjort här? Måste erkänna att bilden av en samlad kristenhet fått sig en törn. Det faktum att Jesu ord tolkats olika har vi sett genom historien, därav uppdelningen i katoliker, ortodoxa och protestanter. Inom dessa huvudgrupper har det i sin tur splittrats i en mängd små samfund.

    Men när det går så långt att varje litet lokalt samfund på gräsrotsnivå slår bibeln i huvudet på andra med falska anklagelser om det ena och det andra undrar man vad som pågår.
    Många inlägg på din sajt följer en klar linje som också kan urskiljas i andra trådar. Nämligen den att misskreditera, skuldbelägga, anklaga och försåtligt antyda saker utan att komma med vad det egentligen handlar om. Typiskt är också att själva budskapet skyms och svärtas ner. Istället för en saklig ordväxling vrids "diskussionen" bort från budskapet och blir pajkastning.
    Jesus ord och handlingssätt lyser totalt med sin frånvaro. Vem skulle komma på tanken att rusa in och förstöra andras kristna bloggar om man inte samtycker? Var finns Jesus i dessa inlägg? Behandlade Jesus människor genom bakdanteri, lögner och försåtliga antydningar? Svaret på sistnämnda fråga är förstås ett enda stort nej.

    Det positiva är att sanningen alltid kommer fram förr eller senare trots den världsliga domstol vissa utövar mot dig och andra. Man avslöjar sig själv i angreppen. När Guds domsrätt ersatts av människors självpåtagna domsrätt undrar man onekligen vems ärenden de går.

    Just därför behöver man endast gå i Jesus fotspår, och aldrig i människors ledband.
    Vem bryr sig om dessa fördömanden när det är Herren själv som skipar den yttersta rättvisan och har sanningen?

    Allt är förgängligt, och allt har sin tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Tänker på fotspår i sanden
      Först syns det fyra spår, och sedan endast två...
      Han bär oss. Visst är det tufft många gånger..
      Men i elden blir man luttrad, och kommer åter med ny kraft
      Människan spå, men det är dock Gud som rå.../ Ha det välsignat.

      Radera
  2. Kära Annika! Det är ju nu så att vi lever i den yttersta tiden och vi må påminna oss att det inte är mot kött och blod vi strider utan striden pågår mellan andemakter! Visst är det ledsamt och visst gör det mer ont att bli illa och orättvist behandlad och utsatt för falska beskyllningar av "kristna syskon", men det står skrivet att så skall komma att ske. Jag vill lämna några Bibelord med anknytning till detta ämne. Inte för att "slå Bibeln i huvudet" på någon, utan till tröst och uppmuntran att härda ut och hålla fast vid Sanningen = Jesus, Trons Hövding och Fullkomnare! Halleluja!

    Och då skola många komma på fall, och den ene skall förråda den andre, och den ene skall hata den andre. (Matt. 24:10)

    I ären köpta, och betalningen är given; bliven icke människors trälar. (1 Kor. 7:23)

    Jesus svarade honom: "Om jag vill att han skall leva kvar, till dess jag kommer, vad kommer det dig vid? Följ du mig." (Joh. 21:22)

    Herrens rika välsignelser!!!
    KRAAAMAR!!!

    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : I nattens timmar kom Herren själv till mig och sade :
      Min nåd är dig nog, ty kraften fullkomnas i svaghet...
      Därför vill jag hellre med glädje berömma mig av min svaghet, på det att Kristi kraft må komma och vila över mig...
      Tack för dina verser och uppmuntran. Ha det fridfullt. Kram.

      Radera
  3. Ja, jag tror att tiden är kort innan Jesus kommer tillbaka. Så vi får sträva efter att precis som du skriver ha fullt fokus på Jesus och sträva efter att lyssna in Hans Helige Ande för ledning varje dag.
    Sänder en stor kram till dig Annika och önskar dig en välsignad vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra : Här i världen finns inget som lockar, och vi får vara beredda på Jesu återkomst varje dag och stund. Tack för din hälsning och ha även du en välsignad vecka. Kramar.

      Radera
  4. I första kor 7 kap o 16 vers står det att må allenast var och en vandra den väg som Herren har befallt. Och när vi gör det och icke lägger oss i varandras väg då kommer guds vilja att ske fullkomligt i våra liv.Sen står det också när människorna sanningslöst säga allt ont om oss då skall vi vara glada för då blir det löneförhöjning i himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ett fint klargörande i sanningens tjänst. Vore önskvärt om fler tog till sig de orden.När smädelser i form av lögner och outtalade falsarier från människor haglar över en själv vet man att man är på rätt väg. Det är detta som skiljer sanning från lögn. Lögnen: ondskans redskap.

      Radera
  5. Svar
    1. Bert : Halleluja ! Jag gör aldrig någon skillnad...
      Kan läsa mellan raderna. Heheeehee.. Önskar all välsignelser. / Goe klem !

      Radera
  6. Kram syrran. Har inte sett vad de har skrivit till dig, men det du säger här är då ivf helt klart! :) Tack för din ärlighet och uppriktighet. Du är dyrbar min vän. Klem :)

    SvaraRadera
  7. Oven : Tack ska du ha för din uppmuntran, det behövs i hårda tider som vi nu lever i. Ha det välsignat. Goe klem :)

    SvaraRadera