lördag 3 maj 2014

HAN ÄR JU LEJD...


Fåren ligga honom icke om hjärtat.

Men när det gäller Herden, är det raka motsatsen :
Fåren ligger HONOM om hjärtat !

Du vet vad det vill säga,
att något ligger en om hjärtat.

Man kan aldrig glömma det.
Det har blivit ett med en själv.

Man kan aldrig slita sig ifrån det.......
det skulle vara att göra våld på sitt eget hjärta.

Så känner JESUS det inför dig och mig.

Vår allas nöd och glädje,
den genomströmmar Honom själv.

Ty du och jag ligger Honom varmt om hjärtat.

Den korta stund, vi vandrar här,
varför frukta och klaga ?

Han som den gode Herden är,
han våra steg skola ledsaga här...
Han som gav livet för sin hjord,
än med sin Ande och än med sitt ord,
 om vi bara människor vill och våga tro.......

2 kommentarer:

  1. Tack Herre, att Du är min Herde! Tack att jag får följa Dig! Tack att Du aldrig tar Din hand ifrån mig! Tack att Du är trofast! Tack Jesus!

    Var välsignad kära Annika!

    KRAAAMAR!
    //Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ett härligt och sant Hallelujarop. Ser fram att få se er igen. Har läst mailet <3

      Radera