torsdag 29 maj 2014

ATT VÄLJA...

Efter en föreläsning i kulturhuset  igår kväll
blev alla inom socialtjänsten och LSS anställda
bjudna på buffé och underhållning.
En del av underhållning var rent ut sagt vidrig,
där man gjorde narr av Jesus och bibeln,
med skratt och applåder....
Jag valde att be, en stilla bön i tysthet i den stunden.


Allt ska byggas på människors grund...
Vi gör gott,vi hjälper och skänker pengar etc...
" Jag är lika god oavsett "...

Men det går ett tveeggat svärd igenom,
och allt ställts på sin spets.

Vi får göra räkenskap en dag.
Föreläsning gav mig en del tankar :

Hans överskrift löd :
" Det blir alltid som du tänkt "

Och då får man genast associationer :
Det blir aldrig som man tänkt.

Men ofta blir det som man tänkt...

Ske dig som du tror, säger Herren, Herren...







På hemvägen frågade min arbetskamrat

om jag hade röstat i EU-valet ?


Jag svarade : Jag röstar på Jesus, och förtröstar på honom.
Har man lagt sitt liv i hans händer, då har han omsorg i allt.

Vi behöver icke mänskliga mellanhänder,
när vi kan gå direkt till Herren.

Ty HAN själv har lovat att undervisa och visa oss den väg vi skola vandra.

EU är endast ett påfund av antikrist själv.
Världen gör narr.. av det Jesus har sagt.

Men döm vad mången skola stå med både förvåning och fasa...
 när en stor skara helt plötsligt är försvunnen från denna jordens yta...



Då kommer ett helvete att bryta ut...
eftersom Guds Helige Ande också borttagen...

Kristi Himmelsfärdsdag firar vi idag.


Lika visst som Jesus for upp till Fadern,
lika visst kommer han åter...

Vilket väljer du ?
  














 

8 kommentarer:

  1. Ja, livet består av val. Val mellan det onda och det goda. Låt oss alltid välja det goda.

    SvaraRadera
  2. Ja, livet består av val. Val mellan det onda och det goda. Låt oss alltid välja det goda.

    SvaraRadera
  3. Anonym :Ja, det är upp till var och en. Man kan aldrig påtvinga någon.../ Men bönen har en otrolig makt...Amen. Guds rika välsignelser önskar jag dig.

    SvaraRadera
  4. Jag väljer Jesus! <3

    Och dessa ska arbeta med människor och alla människors lika värde och likabehandling!!!

    Fader förlåt dem, ty de vet inte vad de gör!


    Gud välsigne dig, Annika!
    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin : Gud välsignar dig och din familj.

      Radera
  5. När vi väljer Jesus, väljer vi samtidigt lidande och kors i vårt eget liv. Vi väljer att bli föraktade och hatade. Vi väljer död över allt kött. Men vi får evigt liv med honom som visade, att vi kan välja det goda, alltid.

    SvaraRadera
  6. Anonym : Jag förstår synen jag fick för många år sedan..När jag stod på en klippa och såg alla dessa människor som gick neråt på en grusväg. De ropade och vinkade och sade : Hej Annika följ med oss. Men jag blickade uppåt och såg en svår väg som var fullt av spetsiga stenar, fullt av törnen...Jag böjer mig icke för världen, eller följer massan till liderlighetens pöl. Kostar vad det kostar vill...Jag ska hem till Jesus,

    SvaraRadera
  7. Hon skrev så : Jag har valt att göra sällskap med Guds enkla vandringsmän, de må kosta vad det vill men jag vill hem till himmelen. Det är inte svårt för vi får all hjälp hemifrån.

    SvaraRadera