tisdag 1 april 2014

SKE DIG SOM DU TROR...


I lördags insjuknade min hund i smärta
Veterinär och jag  letar efter svar...

Hon pendlar mellan att visa
hur pigg och alert hon är...
och den andra stunden liggandes  och vara döende...

Hon vill icke gå ut för att rastas, utan ligger där på sängen
med sina bedjande ögon och följer en med blicken.

Hon har fått smärtlindring.

Men nu i natt fick jag en uppenbarelse
ske dig som du tror...

Nova fick kraft i sina vacklande ben
och drog iväg och gjorde alla sina behov.

Vet ej varför, kraften kom över mig igen,
Samma kraft som den när jag fick liv i min stelfrusna döda häst...
Jag började klappa i händerna..
och det gav liv åter igen.......

Tänker på oss arma människor,
om den Helige Anden fick klappa i händerna

så skulle många vakna till liv igen.......


TIDEN ÄR KORT...











4 kommentarer:

  1. Halleluja! Jubla i Herren! Tack, Annika! Detta får mig att tänka på det som står skrivet i Jes 55. Att vi ska söka Herren medan Han låter sig finnas och åkalla Honom medan Han är nära. Med glädje ska vi draga ut och i frid föras åstad. Bergen och höjderna ska jubla och träden på marken skola klappa i händerna!

    Jag började genast klappa i händerna till helande och frälsning för nära och kära som är sjuka i kropp och själ! Jag ska klappa för människors frälsning! Tiden är kort! Jag ska fortsätta klappa i händerna, ty Jesus har vunnit seger!!!

    Krama om dig själv och din lilla supersöta hund! Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Vi får jubla och klappa i händerna ty Gud har omsorg om både människor och djur. Tack käre Jesus för att undrens tid icke är förbi, och för din helande kraft. Tack för din fina kommentar. Guds välsignelser och kram :)

      Radera
    2. He he! Så lyckades jag igen att glömma skriva mitt namn! ;D
      Det var jag som skrev, Annika!
      KRAAAMAR!!!
      // Karin

      Radera
  2. Karin:: Jag förstod att det var du som skrev. Hahaaa...Ha en välsignad dag.

    SvaraRadera