söndag 9 mars 2014

SPLITTRINGAR...

I skolen icke mena att jag har kommit för att sända frid på jorden.
Jag har icke kommit för att sända frid, utan svärd.......

Jesus kom icke med någon ny lära...
Han kom för att giva oss liv.

Härmed menar jag att bland eder den ene säger:
Jag håller mig till Paulus.
Den andre säger: Jag håller mig till Apollos.
En annan håller sig till Kristus osv...

ÄR DÅ KRISTUS DELAD ?

Detta gav en tankeställare...

Vi håller oss till Pingstkyrkan...
Vi håller oss till Filadelfiakyrkan...
Vi håller oss till stadskyrkan osv...
Listan kan göras lång...

Kom till oss för vi  människor har den rätta "läran"
Se, här är Jesus och där är Jesus.
Men tror dem icke.
Dessa människor som förvanskar Guds ord..
tar sig "egna titlar" kämpar i egen kraft,

 och försöker klättra på stegar
som icke äro utav Jakobs...

Man gör sig "STOR" på andras bekostnad...

Vilken är den störste i himmelriket ?
Sannerligen säger jag eder:
Om i icke omvänder eder och bliven såsom barn...


GUDS VISDOM ÖVERGÅR ALLT FÖRSTÅND.

Var varandras tjänare istället för fienden,
ty Herrens vägar äro outgrundliga...

Vi har alla ett kall, och kan icke vara på samma ställe,
men låt oss öppna våra sinnen och hjärtan
och skåda på JESUS, som har :
Makten och härligheten i evighet.
AMEN.

27 kommentarer:

  1. Ord, ord, ord.... men inget liv från någon som verkligen är splittrad och inte har någon auktoritet i något utav det hon skriver från Herren, för bitterheten kan inte förmedla något utav kärlek från vår älskade Jesus Kristus som älskat oss först med en evig kärlek.

    SvaraRadera
  2. Käre Anonym:Är det någon som är splittrad så är det icke jag. Du får du läsa om inlägget. Önskar dig Guds visdom och välsignelser.

    SvaraRadera
  3. Men som Anonym i vanlig ordning har du auktoritet, eller hur?
    Läs istället vad som står, kanske du förstår budskapet istället för att i vanlig ordning hacka på trådskrivaren. Hur mår du?

    SvaraRadera
  4. Vem som helst kan skriva vad som helst utan att ha någon som helst auktoritet bakom orden som skrivs, för livet man själv lever, lever inte upp till det man skriver..... Må Herren giva dig insikt o kärlek till sanningen o dina syskon i Kristus!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Helt rätt. "vem" som helst. Men detta har Gud lagt på och i mitt hjärta, begrunda det eller förkasta det.

      Radera
  5. Begynna vi nu åter att anbefalla oss själva? Eller behöva vi kanhända, såsom somliga, ett anbefallningsbrev till eder? Eller kanhända ifrån eder?

    2. Nej, I ären själva vårt brev, ett brev som är inskrivet i våra hjärtan, känt och läst av alla människor.

    3. Ty det är uppenbart att I ären ett Kristus-brev, avfattat genom oss, skrivet icke med bläck, utan med den levande Gudens Ande, icke på tavlor av sten, utan på tavlor av kött, på människohjärtan.

    4. En sådan tillförsikt hava vi genom Kristus till Gud.

    5. Icke som om vi av oss själva vore skickliga att tänka ut något, såsom komme det från oss själva, utan den skicklighet vi hava kommer från Gud,

    6. som också har gjort oss skickliga till att vara tjänare åt ett nytt förbund, ett som icke är bokstav, utan är ande; ty bokstaven dödar, men Anden gör levande. (2 Kor 3:1-6)



    Och jag säger eder: Många skola komma från öster och väster och få vara med Abraham, Isak och Jakob till bords i himmelriket,

    12. men rikets barn skola bliva utkastade i mörkret därutanför; där skall vara gråt och tandagnisslan."

    13. Och Jesus sade till hövitsmannen: "Gå; såsom du tror, så må det ske dig."...
    (Ur Matt 8:11-13)


    Jesus svarade honom: "Om jag vill att han skall leva kvar, till dess jag kommer, vad kommer det dig vid? Följ du mig." (Joh 21:22)

    Själv tillhör jag inte ngn församling. Jag tillhör Jesus!

    Kramar!
    Karin


    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Tack och jag vet vad som står står i skriften. Men hur använder vi ordet ?
      Att skada eller att älska ?
      Jag vet vad du vill komma med, och jag älskar dig för det. Kramar <3

      Radera
  6. Jesus svarade och sade till honom: "Det är skrivet: 'Herren, din Gud, skall du tillbedja, och honom allena skall du tjäna.' " (Luk 4:8)

    Sedan hörde jag likasom starka röster av en stor skara i himmelen, som sade: "Halleluja! Frälsningen och äran och makten tillhöra vår Gud. (Upp 19:1)

    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Säger Amen till det du skriver. Ha en välsignad dag syster <

      Radera
  7. Jag är en annan anonym jag. Har aldrig skrivet här förut men tar så illa vid mig av vad som skrivs.Så många hårda ord och så många självutnämnda domare som skriver till dig. Jag läser kärlek och ödmjukhet i dina inlägg och i två andra skribenters det andra är bara hjärtlöst svammel. Var rädd om dig Vanja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära anonym: Tusen tack för din kommentar. Den värmde och kändes äkta. Var välsignad och var rädd om dig själv, ty du är värdefull. Kramar.

      Radera
  8. Kära Annika! Jag måste kanske förtydliga mig; inte i första hand för dig utan för de som inte vet vem jag är. Mina kommentarer ovan med bibelord är inte riktade MOT dig Annika, men det tror jag att du vet! Det är ord med maningar och påminnelser till oss kristna i allmänhet, mig själv inberäknad! Du vet, min kära syster i Herren, att jag oftast instämmer i det det du skriver! Tiden är som, vi vet, kort!

    Var välsignad!

    Kramar !

    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Exakt tiden är kort. Jag vet att dina ord är riktade till oss alla, och du vill alla väl. .

      Radera
  9. Vilseledda får som kommit bort ifrån Herren o Hans församling......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till "Anonym":
      På det lilla viset. Så du föredrar att mingla här på sajten med i ditt tycke vilseledda får? Säger dig inte din inre röst, om du har någon att något är ganska fel då? Har du inte tappat en liten dimension i din kristna värld?

      För din del hoppas jag uppriktigt att du inte anser dig vara den gode Herden som skall samla in fåren eller borttappade lammet även om din högstämda retorik talar ett annat språk.
      Om jag vore som du skulle jag skaffa ett liv bland likasinnade. Kan väl inte kännas bra att sitta spy galla här i stort sett i varje inlägg. Det måste finnas sajter även för en sån som dig!

      Radera
  10. Tack Jesus, att du aldrig tar din hand ifrån oss! Tack och lov att jag, då jag avfaller från att följa människor, dock ej avfaller från att följa dig!

    Håll fast vid Jesus alla trogna syskon i Herren!

    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Säger bara AMEN. JESUS är vägen, sanningen och livet.

      Radera
    2. Amen! Halleluja!
      // Karin

      Radera
  11. Jag är inte med i någon församling säger någon o innehavaren bara gnäller på Guds församling istället för att själva stå i den o Visa vägen till uppbyggelse så ingen blir efter på vägen. Ty överallt i nya testamentet så bildade Paulus nya församlingar o for sedan dit för att uppbyggda o visa vägen o styrka i tron..... Men här bryts det ner o uppmanas att inte medverka med sina syskon i tron för att alla ska klara sig hem....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du "Anonym" syftar på det jag skrev, så föreslår jag att du läser mitt inlägg en gång till. Det jag skrev var att jag inte "tillhör" någon församling...
      Jag tillhör Jesus!

      //Karin




      Radera
    2. Alltså jag tillhör (= ägs) inte av någon församling! Jag tillhör Jesus, som köpt mig fri med sitt dyrbara blod! Halleluja!

      // Karin

      Radera
  12. Till Anonym: Vad uppmanar du till själv? Var finns din "utsträckta hand" till uppbyggelse i ditt inlägg?Skulle innehavaren gnälla på Guds församling?

    Det du ser som gnäll, men inte fattat eftersom du aldrig tycks varken läsa, förstå eller svara på inläggens innehåll, är bara en sann skildring av den ljumma kristendom som finns i en del församlingar, men givetvis inte alla. Sanningen är tvärtom den att det är du som gnäller på innehavaren, som du så fint uttrycker det.

    "Uppmanas att inte medverka i tron" antyder du. Vem gör det? Citera och stå för det du säger. Pröva det någon gång och se hur det känns.? Du antar och antyder..
    Har någon uppmanat någon att gå ur någon församling här?

    Ni Anonyma här: är ni lika Anonyma i församlingen som ni påstår att ni är medlemmar i? Mycken tid av ert anonyma frälsningsverk tycks gå åt att sitta här och misskreditera Annika istället.
    Borde det inte vara bättre att bedriva kärlekens och Kristi budskap i stället för sånt här trams.

    SvaraRadera
  13. Församlingen är Kristi kropp med alla dess lemmar liksom vår egen kropp har lemmar för att fungera fullt ut o Herren Jesus är församlingens huvud.... Där har vi vår gemenskap med varandra o Jesus. I 40 år vandrade Guds folk tillsammans i öknen utan att vara helt överens i allt men utan varandra o förstås med Guds hjälp hade ingen kommit in i kannans land. Så är det också med oss, Vi är barn som inte alltid är överens men vi behöver dock varandra ty ingen är fullkomlig i allt o med alla gåvor..,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: 40 år i öknen...Hade de lyssnat till Herren hade de sluppit det. Men människor väljer själva och det uppstår strider hela tiden "vems fel det är"?
      Istället för att blicka på JESUS. måste en syndabock pekas ut

      Radera
  14. Att gå ut i köttet kommer man ingenstans med, och ej heller att rycka bibelord att slå människor i huvudet med. Vad finns Kärleken ? Vad finns uppmuntran ?. Ni läser ju ens vad som är skrivet, och håller er icke till ämnet. ?

    SvaraRadera