måndag 10 mars 2014

SNART HAR MIN SOL GÅTT NED...


Om nu ditt högra öga är dig till förförelse
så riv ut det och kasta det ifrån dig,
ty det är bättre för dig att en av dina lemmar fördärvas,
än att hela din kropp kastas i Gehenna.......

Och om din högra hand är dig till förförelse,
så hugg av den och kasta den ifrån dig...

Vilka svåra ord  att förstå i denna text...

Eftersom  jag är " kärringen mot strömmen"
Så vill jag  klargöra en sak som gäller för denna blogg.

Varför har man en blogg ?
Vad vill man förmedla ?

Vill  man upphöja sig själv inför andra ?
se på mig hur duktig, och aktiv jag är i mitt eget namn...?

Bland många bloggar jag läst...
så har allt handlat om dem själva.
Man glömmer Jesus till slut..
Man söker efter egna bekräftelser, och vänder så kappan efter vinden

Bevara dina skatter i himmelen älskade vän.
Skryt icke med vad ögat och handen ger.


VÄRLDEN ÄR OND.


Men mitt kall är att gå med kärlekens budskap för alla dem som icke platsar i den så kallade etablerade "gemenskapen"...

Snart har min sol gått ned för att möta alla dessa själar i mörker och oro

Vi alla har en utmätt tid,
Är du då fokuserad på dig själv eller andra ?

Herren gav mig en syn för flera år sedan som jag aldrig förstod då.
Men nu visar sig den sig igen, och jag förstår äntligen vad Herren menar. .

Önskar Guds välsignelse .





.

24 kommentarer:

  1. Gud välsigne dig, Annika! <3

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Guds rikaste välsignelser till dig och familjen tillbaka

      Radera
  2. Gå med Kärlekens budskap till dem som inte platsar.... Jo, jo så säger den som säger sig förmedla något från Jesus som köpt oss med sitt eget blod, blodet Han gav för att alla ska platsa, alla som vill, alla sargade, alla som ingenting var eller är, alla vill Han ha tillbaka till sig och sin församling och istället så fördöms Jesu församling på denna blogg, det är till att trampa på Kristi blod och uppmana till att inte söka upp någon församlingsgemenskap som Herren själv har instiftat när Han gemensamt med sina lärjungar tog den första nattvarden och sa att vi tillsammans skulle göra detta till en påminnelse vad Han gjort för oss........Tillsammans i sin dyrt köpta församling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet vem du är Anonym: Varför stånga huvudet blodigt i någon församling, när du icke själv medverkar till någonting ? Bitterhet över ditt liv .Eftersom jag vet vem du är. Vad har din församling gjort för dig ?

      Radera
  3. Du vet nog inte vem jag är och hur jag medverkar i den församling jag tillhör. Men så mycket kan jag säga att jag varit en väldigt sargad människa som Herren har upprättat själv men också till stor hjälp genom sin församling där Han har sina tjänare. Man kan skylla på andra folk i församlingen som kan ha fel och brister men man får titta till sitt eget liv genom det Jesus visar på i kärlek för att hela från allt som blivit fel genom att man själv gick ut i synden och sargade sig själv och det kan man inte skylla andra människor för däri kommer en dålig självkänsla och man kan genom den försvara sig genom att skylla på att man blir illa behandlad, ty man är ju då fortfarande sargad. Men Jesus vill hela så vi alla kan komma in i den gemenskap Han vill vi ska ha då Han säger att vi ska älska varandra och bära varandras bördor, ty om en lem lider så lider hela kroppen men om man är en hel kropp istället för en ensam sargad lem så läker man så mycket fortare....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Jättebra att dem i församlingen gör ett gott verk. Men varför är du så hatiskt inställd på mig ?

      Radera
  4. Tänk om man bad på sina knän för Guds folk/församling istället för som du här fördöma och tala illa om Jesu kropp, tänk om man till och med ville ge sitt liv för sina syskon i församlingen såsom Paulus också sade att han hellre ville gå förlorad än att någon annan skulle göra det, och det sade han om judarna som förföljde och stenade honom vart han än gick som en sann Kristi soldat. Och stora Guds människor som tex Moses som fick utstå så mycket från folket och ledare i folket men ändock bad han och ut gjöt sitt hjärta för dem som satte sig upp emot honom o Gud....Det finns så mycket exempel på detta i Guds ord där sanna tillbedjare grät o bad för sina syskon som vi alla är som tror på Jesus och tillhör Hans folk/ församling. Att stå utanför kristi kropp o peka finger på allt som är fel är inte Kristi Ande, Kristi Ande manar oss tillbaka till sin församling där vi är under Guds vingars skugga och beskydd. Hur dyrbar är inte din nåd Gud! Människors barn har sin tillflykt under dina vingars skugga. Ps.36:8......Och församlingarna stärktes i tron och antalet troende ökade för varje dag.... detta var mycket av det arbete som apostlarna hade, att styrka församlingarna som de troende var tillsammans i, Kristi kropp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym. du skriver i ditt kött. "tänk om" Tänk då om och håll dig till inlägget.
      Vi är alla medarbetare i Guds rike.Själv följer jag JESUS och kan icke följa människolära.

      Radera
  5. " Fördöma och prata illa om Jesus kropp" påstår du att Annika gör. Citera de ord du menar istället för att dölja dig bakom flummiga antydningar och osammanhängande lösryckta bibelcitat. Ett f.ö. myckt kränkande påstående, som dessutom inte innehåller ett uns sanning.

    SvaraRadera
  6. Bjarne som nyfrälst som en broder skrev i ett annat inlägg att du var så är det nog bättre för dig att sitta ner vid Jesu fötter och lyssna än att ge dig in i dessa strider...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Och vad behöver en nyfrälst höra...? Det är ett under att han överhuvudet överlevt efter alla dessa påhopp.
      Att stödja och uppmuntra tycks ligga fjärran ifrån...
      Sitt själv och lyssna vid Jesu fötter

      Radera
    2. Du och dina Anonyma gelikar är de sista jag tar råd av. Dessutom har du inget annat att göra än att sitta och kritisera och prata smörja bakom dina osammanhängande bibelcitat.

      Visa som omväxling att du har lite ryggrad som Anonym och citera det ställe där Annika påstås "" Fördöma och prata illa om Jesus kropp".

      Har du svårt att läsa inlägget, eller har kanske inte ens gjort det? De flesta Anonymas främsta kännetecken är just den egenskapen : att dölja vem man är, prata osanning, sprida smörja och misskreditera Annika.

      Dessa "långt komna kristna", som vandrat så länge och troget i Jesu fotspår ägnar sig åt detta. Sanningen är väl den att du sitter kvar vid Jesus fötter fortfarande, men missade att han gick vidare. Hitta tillbaka till hans fotspår istället. Skulle vara nyttigt för ditt uppblåsta högmod.

      Vem som helst som läser dina inlägg ser rakt igenom ditt syfte: att misstänkliggöra och såra bloggens skapare.

      Skaffa ett liv istället. Ett kristet sådant.

      Radera
  7. Hårdhjärtade och oomskurna i sina hjärtan är de och med sina öron vill de inte höra och vet inte att det är Herren själv de strider emot.....!

    SvaraRadera
  8. Anonym: Ditt hjärta talar endast emot dig själv.
    Släpp in Jesus istället.
    Bemötanden är kärlek och ödmjukhet samt respekt för den andre....

    SvaraRadera
  9. Gör så då mot Guds församling i dina uttalanden som du påpekar.... Bemöt med kärlek, ödmjukhet och respekt mot dina syskon som du istället kritiserar.

    SvaraRadera
  10. När vi en gång står inför Guds tron och sjunger Lammets sång, Alla syskon i alla de församlingar du räknat upp och kritiserat här var ska då du stå du som inte vill vara med bland Guds folk i församlingen. Hur ska det vara för dig att stå där bland de dyrt köpta människorna dom Herren frälst och införsatt i olika tjänster i sin församling i himlen och sjunga lovsång inför Gud med dessa u kärlek om du inte hör på jorden vill det, Hur sja Du då vilja göra det i evighet...?

    SvaraRadera
  11. Anonym: vilka är församlingarsom Annika räknat upp och kritiserat? Kan du för ordningens skull tala om det för oss?

    SvaraRadera
  12. Och varför måste du Bjarne alltid komma till Annikas "räddning"?
    Hon är väl vuxen och kan ta sina egna strider om hon känner det behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bistander: Där fick du något att fundera på. Sug på den karamellen ett tag till om du inte har viktigare problem att ta ställning till.

      Radera
  13. Du kan läs under inlägget splittringar Bjarne och jag tycker som Bistander, Bjarne mogna och låt Annika sköta sin blogg. Starta en egen är ett förslag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Vi pratar i den här tråden, därav oklarheten.
      Om du visade hur mogen du är skulle du ägna tid åt annat än att sitta här och klaga. Tydligen irriterande att någon har samma åsikter som Annika . Beklagar, men jag gör som jag vill. Går inte i någons ledband vilket Anonymas fega gelikar gör i drevet mot Annika.

      Radera
  14. I kommentarer till ett föregående inlägg skrevs det vid flera tillfällen att Annika skulle vända om. Eftersom jag vet att hon redan har vänt om till Jesus så undrar jag vad de som skrev menade till vem skulle hon vända om , ja det kan ju inte vara till just Jesus för det har hon ju redan gjort. Ni kanske menar att hon skall vända om till er så att ni kan leka med henne likt en trasa som man kastar mellan sig och sedan trampar under sina fötter utan respekt. Jesus sa följ mej och det räcker med det för hand har lovat att se till så att den som av uppriktighet get sitt liv till honom den präntar han in till att början med ps 32 8 i den människan hjärta och det räcker länge. Sen stöttar jag bloggägaren med att hon skall skriva det hon känner för det kan vara till stor hjälp för dem som läser det och det räcker med att en får upp sina ögon och lär känna Jesus bättre så är hela inlägget värt en del av er andras glödgande hat.

    SvaraRadera
  15. Till Bert: Utmärkt sammanfattning av tråden och den aktuella situationen. Ditt inlägg är baserat på sanningen som omväxling till den röra med lögner och förtal av Anonyma anklagelser som haglar mot Annika här. Man kan med fog undra varför, för något svar får man inte förutom att Annika inte skulle vara frälst. Vilken kunskap besitter man då med sådana kränkande påståenden? Naturligtvis bara lösaktigt och illvilligt tal, inget annat.

    Någon frågade mig i denna tråd varför jag alltid kommer till Annikas ”räddning”?
    Svaret är lika enkelt som självklart: Den som talar sanning och står upp för detta mot lögn och förtal stöttar jag i alla väder. Jag behöver inte ”rädda” Annika. Hon är självständigt stark att tala för sin sak på bättre sätt än jag.

    Sanningen kommer alltid att segra. Lögn och förtal kommer att slå tillbaka mot dem som pekar och fördömer.
    Så även i detta fall. Svårare än så är det inte.

    SvaraRadera