fredag 21 mars 2014

DEN " NYA MÄNNISKAN " SOM FÖRFÖR...


Får väl säga att så mycket hat som råder
idag ibland dom kristna vem som har den rätta läran...
får hedningar till att stå med en stor förvåning...

Jag skryter icke eller talar om vad jag gör
ty jag samlar mina skatter i himmelen.

Men igår mötte jag en mycket bitter människa
som skyllde allting på Gud.

Jag sade att det är människan själv som förstör.

Det går tyvärr inte alltid att nå fram till någon som är på defensiven...

Människor som jag möter, har en negativ bild  av kristenheten.

HUR BETE VI OSS SOM KRISTNA MÄNNISKOR ?

Min Bild på utsatta människor fördärvade de som var " kristnade "
De blev själva de vargar som bilden utgav...
Misstro,  förtappad etc...

På grund av att man tappat fokus på det som skrivet.


HUR SKOLA EN MÄNNISKA KOMMA TILL TRO...?

Min egen erfarenhet  är,  ödmjukhet inför andra och lyssna...

Har varit inne på 20 i topp bland de kristnas sidor...
Jag är djupt bedrövad.... Egot är stort, och JESUS är ett minne blott...

VÄND OM ..
.
VEM ÄR DEN SOM HAR DITT HJÄRTA?

Världens " TITLAR " eller SANNINGEN ?






4 kommentarer:

  1. Jag det är mycket splittring som sker nu Annika. Vi får i kärlek vara varsamma och aktsamma om varandra.
    Jag ville bara kika in till dig och önska dig en Välsignad och härlig helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, vi får vara rädda om varandra och du får ha underbara fridfulla dagar som är kvar på denna vecka. Kramar tillbaka.

      Radera
  2. Annika:
    Det som sker idag på det globala planet är en kraftig offensiv från katolska kyrkan att återupprätta dess minst sagt dåliga rykte på flera plan. Taktiken är Ekumenik, dvs att samla alla kristna rörelser inom ett paraply. Ulf Ekmans avhopp från Livets ord är ett bevis för detta.

    Medan denna "charmoffensiv" från katolska kyrkan pågår sitter Svenska kyrkan och köper hela ekumenikkonceptet, medan de små lokala kotterierna smider sina järn i kampen mot enstaka personer som inte platsar i deras tunnelseende, därför att de är i full färd med att hoppa på s.k. "avfällingar"".

    Det som är nytt, eller i varje fall det som det trycks mest på i påvens budskap är att gå ut och göra nytta bland människor i nöd.
    Jodå, det finns mycket gott arbete bland flera församlingar i landet i detta hänseende, så allt kommer inte på skam, och apellen blir:

    Ut bland folk, ut ur församlingens ritualiserade värld.
    Det är den utmaningen alla kristna måste ta nu, innan landets kristenhet helt somnat in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Så sant. Här finns inget att tillägga eller dra ifrån :) Ha en fortsatt välsignad vecka.

      Radera