tisdag 25 februari 2014

HUR MYCKET ÄR ETT MÄNNISKOHJÄRTA VÄRT...

SE GUDS LAMM, SOM BORTTAGER VÄRLDENS SYND.

VAR FINNS ALLA KRISTNA ?

INSTÄNGDA I DEN SÅ KALLADE KYRKAN ?

Vi lever i ett onormalt samhälle...
Var finns profeterna ?
Varför har gåvorna från Gud tystnat...?

Varför går då icke Guds rike framåt..?
På grund av dig eller mig ?
Har vi mist frimodigheten.

Tiden är kort, JESUS KOMMER.

Vakna älskade vän och sprid ett glatt och kärleksfullt budskap.


Ulven kommer endast för att slakta och förgöra.

77 kommentarer:

  1. Kära Annika!
    Du må vara min syster och om ingen annan sätter ner foten,så gör jag det nu!
    Vilken fruktansvärd bild,över rubriken: Se Guds Lamm,som borttager världens synd!!!
    Jag har under en tid läst dina inlägg,som spyr galla över "andra kristna" i Herrens Församling.
    Du frågar var alla kristna finns,var profeterna är och varför gåvorna från Gud har tystnat?
    Jag säger dig:TA DIG TILLVARA!!!
    Var och en må själv se till hur man har det,vad gör jag själv för att Guds rike ska gå framåt?
    Är jag själv med i Församlingsarbetet och tager mitt ansvar?
    Sprid ett glatt och kärleksfullt budskap,skriver du,men resten talar ett annat bittert språk...
    Detta håller inte och jag ber att du åter ska få den första kärleken i hjärtat...
    Jag skriver för att jag älskar dig och vill varna för den farliga väg, som nu synliggörs på denna Blogg!!!

    M:V:H. Din syster Helene!!!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Helene : Du misstolkar både bild och text i vanlig ordning. Vad är ett människohjärta värt hör ihop med bilden. Jag vill i kärlek varna för den ljumhet som råder bland kristna och ber om ett uppvaknande över Sverige innan Jesus kommer tillbaka. Skulle det vara bittert ?

      Radera
    2. Vakna upp själv först, Annika, vakna upp själv.

      Radera
  2. Jag är inte den Anonym ovan men håller med både Helene och Anonym som skriver det dom skriver...... Må Herren få komma in i dit hjärta och hela dig Annika, låt Jesus få fylla dig med sin kärlek till sitt dyrköpta folk som Han vunnit med sitt heliga rena blod som du just nu bara fördömer. Är inte du en av alla dessa syskon som Jesus givit sitt liv för....? Eller är du nåt förmer än dessa inför Gud vår Fader? Nej, visa då i handling istället för dina hårda kärlekslösa ord såsom Jesus vår mästare har älskat/älskar oss, gör detta i samma kärlek för tiden är kort det är sant men domen över synden och de människor som vill leva i den är i Guds händer. Så vinn dessa människor du anklagar med kärlek istället såsom Jesus vår Herre vunnit oss. Joh.3:16
    Jesu frid!

    SvaraRadera
  3. Annika: Tack för dina senaste inlägg om församlingslivet. Intressant läsning på många sätt.
    Naturligtvis finns det positiva kristna församlingar som går ut ur den skyddade verkstaden och arbetar aktivt med uppsökande verksamhet, och inte kalasar räksmörgås och dricker kaffe efter sången medans det ena bakdanteriet och skvallret efter det andra tar fart när någon ”mindre värdig" lämnar sällskapet. Att enas kring en gemensam syndabock pekar bara på den egna förvillelsen och oenigheten i en sprucken mur.

    Det du pekar på har jag själv erfarit i olika sammanhang. Inte så att jag blivit "förföljd" och utpekad som avfälling, men mer en känsla av att stå utanför. Eller att bli bedömd utan att personer ens vet vem man är. Inte så vanligt, men tyvärr förekommande.
    Vari ligger en församlings ansvar där?
    Ytterligare fördömanden?
    Församlingen har rätt, du har fel?
    En sann kristen församling/människa fördömer aldrig, utan förstår och accepterar att det finns en egen personlig väg i det kristna livet, och tillåter en annan individ att blomstra och glädjas i gemenskapen, samt har en öppen ärlig dialog utan att gå bakom ryggen. Vad repliker på ditt inlägg anbelangar handlar inte EN enda om sakinnehållet utan du blir personligen angripen och missförstådd. Bara för att du har en syn på dagens ljumma församlingsliv. Känsligt för vissa uppenbarligen. Att vissa är Anonyma är fullt förståeligt med tanke på de åsikter som framförs mot dig. Ingen normalt funtad person skulle kasta sådana skymford öppet i annan människas ansikte, vare sig hedning eller kristen

    Att somliga tror sig veta Herrens vägar bättre än den han visat sig för är bara luft och rent nonsens. Jesus visar sig inte på exakt samma sätt för alla. Envar har sin personliga uppenbarelse.
    Är den personliga uppenbarelsen fel för att församlingen säger så? Självklart inte.
    Är den fel för att det inte passar enskilda personer och individer? Självklart inte.

    När man tagit Jesus sitt hjärta behöver man inte bry sig om förtal, lögner, fördömanden och pekpinnar. Herren tar hand om detta på Domens dag. Ingen annan människa har med saken att göra. Man önskar dessa ”rättfärdiga” ett eget liv, och låta andra leva sitt.

    Det du skriver är en generell beskrivning över tillståndet i Sverige och den ljumhet och "skyddadverkstadmentalitet" som råder i landet, om än inte i alla församlingar. Att hävda en åsikt handlar heller inte om rätt eller fel. Alla uppfattar inte verkligheten på samma sätt. Men när EN åsikt skall vara rättesnöre och dessa "sanningsföreträdare" agerar ordningspolis i klassen, måste man dra öronen åt sig. Ingen människa har monopol på sanningen. Det tillkommer bara Herren.
    Detta är sannerligen ett större problem för kristenheten än det fullständigt oviktiga faktum att enskilda förgrämda personer sätter räkmackan i halsen över det du skriver.

    Om några skall ta sig i akt är det dem som upphöjer sig till att döma andra kristnas tro och vandel utifrån fantasifoster och byskvaller.

    "Dem som säger vara i ljuset och hatar sin broder,
    han är ännu alltjämt i mörkret.

    Den som älskar sin broder han förbliver i ljuset,
    och honom är inget som länder till fall.

    Men den som hatar sin broder,
    han är i mörkret och vandrar i mörkret,
    och han vet inte vart han går;
    ty mörkret har förblindat hans ögon."

    1 Joh. 9-11

    SvaraRadera
  4. Nu får det väl ändå vara nog!!!
    Var och en som läser och har andebedömningens gåva,kan se och förstå att det talas med kluvna tungor här,man ser att det talas emot sig själv.
    En blind kan inte leda en blind,ty då hamnar båda i diket!!!
    Det går inte att tala andliga ting till oandliga personer,ty de har inte ljus över vad som sägs i Ordet...
    Vi ska döma rätta domar ibland oss,tillrättavisa och förmana står det klart och tydligt i Guds Ord!!!
    Är vi inte alla i Herrens Församling?
    Ställer man sig utanför, hör man väl inte Kristus till?
    Given akt på eder själva och gör det som är gott så länge dagen ännu varar,ty natten kommer då ingen kan verka...
    Vi kommer alla att få stå till svars inför varje fåfängt ord!!!

    Jag hoppas att det räcker,annars tar jag snart "bladet från munnen"!!!
    Hälsningar Helene Marguerite Petersson!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene : Bladet är ditt. Det man ger ut, får man tillbaka. Åter igen vill jag säga: Läs igenom mitt budskap igen. Midnattsrop är något för den som vill vakna upp. Att du sedan misstolkar mig med dina Anonyma och icke förstår och förvanska hela budskapet tyder på att ni själva är bittra.

      Radera
    2. "Med döva öron skall de höra och alls inget förstå"
      Bitterhet är mig fjärran,däremot är jag mycket bedrövad och ledsen över att de anonyma syskonen i Herren,som i omtänksamhet och kärlek visat att de bryr sig om dig,avfärdas på detta hårda sätt.
      "Misstolkning" tycks ha blivit ett paradord för dig,men om du läser mina kommentarer igen ,så ser du att de inte bara gäller detta inlägget.
      Det är sant att det man ger ut,får man tillbaka och det kan tyckas vara märkliga ord till någon som sitter med facit i hand,men jag vill ändå hoppas och tro att du en gång ska få höra:
      Väl gjort,du goda och trogna tjänarinna,gå in i din Herres härlighet!!!

      Radera
    3. PS: Det blir mitt sista inlägg i den här frågan,
      Ty den kamp vi har att utkämpa är inte emot kött och blod,utan emot ondskans andemakter i himlarymden!!! DS.

      Radera
  5. Det finns som bekant olika kristna riktningar. Det märks lättast genom att det spirat upp olika samfund med egna tolkningsföreträden, precis som i små kotterier av kristna. Allt från stora etablerade kyrkor (katolska, ortodoxa, protestanter för att nämna några huvudriktningar) till små friförsamlingar.Titta bara hur enig kristenheten är i Sverige och övriga världen så är det inte svårt att förstå. Hur enig är hela detta kristna spektrum om hur man skall förhålla sig i olika frågor? Det finns skillnader, och tråkigt nog strids det om dessa mellan olika kyrkor/samfund.

    Vilka s.k. kristna människor kan sitta och uttala personangrepp och domar över oliktänkande personer i Jesus namn?
    Jag visste om detta förrän nu, och ursprungsfrågan om ljumhet i församlingarna av idag, har istället vänts till ren personlig smutskastning och inga trådsvar.

    Vad bidrar ni till förutom större osämja? Intet.
    Sköt er själva, och låt andra som inte faller in i er ”kristna” ram vara ifred och sluta smutsa ner denna blogg med både felaktiga och rent lögnaktiga insinuationer. Odla er egen förträfflighet på ert håll.

    SvaraRadera
  6. Du Bjarne efter att ha läst dina inlägg här så är det inga större problem med hjälp av Herrens Ande som bor i mig, att avslöja dig som en av dom där ulvarna på bilden ovan..... Må Herren Jesus få komma in i ditt hjärta istället för din egen "förträffliga vältalighet".... Nej så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar säger Herren. Och du Annika, som du själv skriver så är det nog dags att du får smaka lite av det du själv skriver för att på så sätt förstå och vända om till vår Mästare Jesus, ty Herren kommer gå till rätta med dig pga din trotsighet och uppstudsighet... Ty så säger Herren : Alla som jag älskar tillrättarvisar och tuktar jag. Var därför ivrig och omvänd dig.

    SvaraRadera
  7. Ja tänk att Herrens tankar om både Bjarne och Annika är mycket högre än vad Anonym någonsin kan tänka. Väldigt fegt att ta Guds Ande till hjälp för att som jag ser det kväsa någon. Det kan bara människor i köttet göra inte Guds Ande som vill att alla människor skall bliva frälsta och komma till kunskap om sanningen. inte den sanning som förmedlas genom anonymitet utan utav de som är drivna av ett rent samvete och visa barmhärtighet mot sin nästa. Jag har känt Annika i snart 30 års tid och jag har aldrig upplevt henne som trotsig eller uppstudsig, om det skulle vara så så låt då Jesus tillrättavisa henne och inte du för det har du inget mandat till och heller inget varken rätt inställning eller kunskap till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Anonymt förtal och exkludering ur den "sanna" gemenskapen verkar vara på modet idag från visst "kristet" håll. Ingen vinner på detta. Ledsamt och tråkigt.

      Vad beträffar förtalet av min person ( en dimmig Anonym tycker sig "avslöja" mig genom sin Ande som en av vargarna på bilden ovan) är den enbart skrattretande och byggd på rena fantasifoster och vanföreställningar. Sanningens och det goda kristna vardagslivets riddare i ord handling som vi får vi anta, har talat utan ha en susning om vem jag är.
      De vargar som upphäver sina falska ylanden och tror sig kunna skrämma människor till att omfatta sitt "kristna" mönster både genom ord och handling hugger i sten.

      Synen på Annika är lika förvirrad, lögnaktig och osann som uppfattningen om mig. "Trotsig och uppstudsig". Mot vem ?
      Detta förtal mot Annika är dessvärre ingen nyhet utan har pågått en längre tid. Vad syftet är kan jag inte förstå. Jag vet bara att det fullkomligt strider mot all vettig sans och förnuft. Kristna? Jo jag tackar jag!

      Effekten för oss som klär skott för lögnen blir den rakt motsatta:
      Vem vill umgås i en sådan fördömande omgivning?
      Varför går kränkta människor bort från förtal och lögner?
      Varför umgås man istället med människor där man hittar empati, förståelse, ödmjukhet, acceptans och kärlek för den man är?
      Inte svårt att svara på. Så fungerar varje normal människa.

      Varför blir det till sist tomt i bänkarna bland de människor som uttalar sig så föraktfullt om andras personliga kristna tro?
      De som blir utkörda och fördömda förstår mycket väl, men inte de som fördömer. Dem tillkommer all rätt på jorden att döma och fördöma. Att komma krypande tillbaka till lögnens näste är att förneka Jesus.

      Ingen sann människa som blir falskeligen kränkt i ord och handling har sitt hem bland dessa hyenor. De enstaka bibelcitat som slängs ut här och där är bara en täckmantel för andra drivkrafter.

      Enskilda människor agerar domare och Gud. På samma sandlådenivå ligger föreställningarna om vem jag är och uttalanden om min kristna tro. Ingen av dessa replikanter i tråden förutom du och Annika har träffat mig.

      Radera
  8. Guds frid alla som läser denna blogg
    Jag vill egentligen inte lägga mig i dessa ordväxlingar som här förekommer men tycker nog att det ändå tyvärr är dags.
    Jag tänker vara anonym då jag har sett konsekvenserna av att inte vara det.
    Och egentligen vad spelar det för roll om någon människa träder fram eller inte är det inte själva budskapet/eller det den skriver som gäller inte den som står bakom.
    Nog om detta.

    När jag har följt denna blogg nu ett tag och sett vad som skrivits, inte nu kommentarerna. Så ser jag en röd tråd genom alla inlägg.
    Och det är
    Att det är många falska människor i kyrkan, och att man ska ut till människorna.
    Idag fick jag en sån stark bild av Jesus när jag tänkte på denna blogg.
    Om vi läser Bibeln hur Jesus var. När han vandrade här.
    Visst är det så som det skrivs här i bloggen att han var bland syndare och ej satt i templet. Men om man läser resten så ser man att han var mycket med sina lärjungar och undervisade dom och tillbringade mycket tid med dessa.
    Vad vi ytterligare kan läsa i Bibeln så är det att när Jesus flyttat upp till himlen så var det just lärjungarna som blev den första församlingen och denna har människor genom alla tider haft som rättsnöre.
    Då tycker jag att inte stämmer att man ska såsom det framgår ofta i denna blogg
    att bara vara ute bland syndare, det är väldigt viktigt att även ha gemenskap med sina syskon i Herren.
    Vad jag även kan läsa mellan raderna så är det en sårad människa som skriver.
    Jag har själv blivit sårad av kristna människor, men precis lika mycket sårad av andra människor som inte är kristna. Det är lätt att sätta kristna på piedestal och anse att dom är eller ska vara bättre men här på jorden så vandrar vi i den gamla kroppen.
    Vilket medför att alla kan göra fel, även kristna. Att man då även om det är andra som gjort fel, räcka ut en hand. Detta medför att man får läkedom i sitt egna hjärta och man ser dom som sårat en på ett helt annat sätt. Nu vet jag inte bakgrund eller något men kan se mellan raderna. Tror inte det hjälper att skriva av sig. Man måste ta steget
    Så mitt enkla råd är.
    Vänd inte trossyskon ryggen och öppna handen till förlåtelse.

    SvaraRadera
  9. Anonym:
    En av många som föredrar att inte stå öppet för sin åsikt.
    Du säger att Anonymitet är att föredra framför öppet visir. Du vet vad det leder till. Visst, jag kan förstå det i vissa sammanhang. Samtidigt innebär det i mitt tänk en rädsla att stå upp för den man är i hjärtat och att stå för sin sanning..

    Varför inte vara lika sanningsenlig mot dig själv och trådföljarna här som du är mot Herren Jesus eller dina närmaste? Vad är skillnaden?

    Detta inte på något sätt menat som en pekpinne eller rättande av din kristna heder och vandel som person. Att vissa här har all anledning att vara Anonyma förstår likaväl du som jag när man läser de förvillade, lögnaktiga och fantasifulla egenspekulationerna utan grund.

    Sedan kort kommentar till några passager du skriver:
    "Vad jag även kan läsa mellan raderna så är det en sårad människa som skriver." citat.
    Min motfråga: kan man bli annat än sårad när man i en tråd som handlar om ljumhet i dagens kristenhet bemöts med kränkande personangrepp som närmast liknar hat istället för repliker på inlägget? Hur skulle du reagera själv?

    Citat Anonym: "Tror inte det hjälper att skriva av sig. Man måste ta steget
    Så mitt enkla råd är.
    Vänd inte trossyskon ryggen och öppna handen till förlåtelse."

    Tro mig Anomym: den som ständigt räckt ut en hand om förlåtelse och försoning hela tiden är Annika. Att kalla de som så hätskt och oförsonligt angriper Annika som trossyskon är ren villfarelse. Skulle du kalla de som sitter här med hat i ordet trossyskon, mot bakgrund den verbala hets och bakdanteri som iscensatts mot henne? Och inte enbart i ord.
    Inte jag i alla fall. Du ser genom dina rader, jag ser genom det jag vet.

    Ställ dig frågan: Vem angriper och utpekar här, t.o.m. med Herrens domsrätt, utan att ens Annikas generella budskap besvaras? Vem angriper och utpekar Annika i sitt inlägg? Inte EN person. Vilka som gör detta till en personlig vendetta fär uppenbart för vem som helst som läser inläggen här.

    Tro mig: dedt finns mer bakom all lögnretorik, och förr eller senare kommer det att uppenbaras också.

    SvaraRadera
  10. O,du människobarn,som inte ser och förstår att det är till din egen ande som budskapen handlar om.
    Ty det är alltid i första hand till sig själv,som Herren talar.
    Du omgiver dig med falska ja-sägare,som drager dig allt längre ifrån sanningen och detta kommer att föra både dig och dem i fördärvet om du inte vänder om och ser om ditt hus.
    Herren är tålmodig och mild,men låter icke gäcka sig...

    SvaraRadera
  11. Citat från Annikas inlägg: "
    Varför går då icke Guds rike framåt..?
    På grund av dig eller mig ?
    Har vi mist frimodigheten."

    Citat Anonym: "O,du människobarn,som inte ser och förstår att det är till din egen ande som budskapen handlar om.
    Ty det är alltid i första hand till sig själv,som Herren talar."

    Har den senaste i raden av fega Anonyma inte heller läst inlägget och vad som står där?

    Ja, Annika frågar sig själv, uttryckt i texten som jag, och alla andra (läsarna) uttryckt som du, var kristendomen är idag.
    Visst är det Herren som talar i henne. Helt korrekt.

    Likaledes får vi med din skarpa logik anta att Herren också talar till dig genom ditt eget inlägg ( eller talar någon annan genom dig?). Tacka honom i så fall för den djupa och sanna insikt han ger dig; nämligen den att inte omge dig med falska Anonyma ja-sägare som för både dig och dem i fördärvet om du inte vänder om och ser om ditt eget hus.

    SvaraRadera
  12. Annika, min kära syster i Herren! Vi lever ju i den yttersta tiden... därav mycken splittring och stort avfall. Jag förstår dina tankegångar och håller med dig till viss del. Men jag måste säga att jag reagerade med avsmak på bilden med texten "se Guds lamm..."! Det är din blogg och du använder självklart vilka bilder du vill, men jag hade hellre sett en bild på vår korsfäste Jesus.

    Till Bjarne har jag en fråga; Vem är det som hatar sin broder/syster? Jag känner dig inte, men jag ser ingen som skriver så bittra, beska och hätska kommentarer här som du gör. Det står i skriften att vi trossyskon skall förmana varandra. Detta i kärlek till vår frälsare! Jag är övertygad om att Helene älskar sin syster! Jag älskar dem båda som mina systrar i Herren!

    Kramar till dig söta Annika! Gud välsigne dig!
    // Karin

    SvaraRadera
  13. Till Karin: En kort fråga: vet du och en del andra vad tråden och inlägget handlar om egentligen?

    Såvitt jag vet handlar den väl inte om Annika och hennes syster?
    Eller har jag missat något här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Bjarne, jag vet vad tråden och inlägget handlar om (läste du inte mitt inlägg?) och ja, enligt min uppfattning (jag kan inte svara för "en del andra"
      ) har du missat mycket!
      // Karin

      Radera
    2. Ja Bjarne, jag vet vad tråden och inlägget handlar om (läste du inte min kommentar?) och ja, enligt min uppfattning (jag kan inte svara för "en del andra") har du missat mycket!

      // Karin

      Radera
    3. Karin: Vad du missat, som jag vet, skall du vara glad över. Tror du skulle få en helt annan bild om du visste hur en del personer här handlat mot Annika.

      Radera
    4. Bjarne, jag är inte intresserad av skvaller och jag rotar inte i andras liv! Jag älskar båda dessa mina systrar i Herren! Om oegentligheter och orättvis behandling förekommit, så minns att hämnden är Herrens, inte din eller någon annan människas! Som jag skrev i mitt första inlägg, vi lever i den yttersta tiden!
      // Karin

      Radera
    5. Karin: Alldeles korrekt. Instämmer helt. Så därför tycker jag att ev misshälligheter personer emellan inte skall avhandlas offentligt på nätet. Vem som gjort det kan du du se själv!

      Radera
    6. Bjarne; Tack för det! Jag har dock inte och orkar inte heller läsa allt som skrivits. Men läser du vad du själv skriver? Jag upplever att du underblåser ett hat som inte borde finnas där!

      Vad jag vet har jag inget otalt med någon av systrarna och jag tar inte parti för någon av dem heller! Jag skyller ingen av dem för något! Jag älskar dem båda som de är, mina systrar i Herren! Om inte Annika gillar mina kommentarer så är det ju bara för henne att radera dem. Det är hon vuxen nog och fullt kapabel att avgöra själv, utan din inblandning!


      Eller hur Annika? Du får gärna radera mina kommentarer om du inte vill ha dem på din blogg! Jag tar inte illa upp! Fast å andra sidan tappar du ju då litet av meningen med kommentarer på bloggen. :) Men sista ordet är ditt. Det är ju din blogg! Kram, Annika! // Karin

      Radera
    7. Jag underblåser inte hat. Jag bara pekar på det faktum att det finns här i tråden. Det är för mig självklart att inte sitta vid samma bord som lögnare och förtalare.

      Radera
  14. Som sagt Bjarne, du är ute i med dina inlägg i något som du inte ens vet vad du skriver i. Allt handlar om Annika, hennes syster våra andra syskon som skrivit här, ja det handlar om alla människor, ty det är om oss det handlar, det handlar om liv, om himmel eller helvetet i evighet. Det är oss som Herren Jesus vill frälsa från denna denna onda tidsålder vi lever i.... Ödmjuka dig därför och vänd dig till Herren annars kommer det inte gå dig väl jag ber dig med den kärlek Gud fyllt mig med genom sin Helige Ande för i mig själv är jag intet, bara en eländig syndare frälst utav nåd....Jesu frid! Ps. Vill inte stå fram med mitt eget namn för att Jesu namn skall få lysa fram, det namn som är över alla andra namn, Jesu Kristi namn amen.

    SvaraRadera
  15. Till Anonym: Tack för klargörandet. Annikas inlägg handlar alltså inte om hennes inlägg, utan om hennes syster och alla hennes påhejare! Det hade jag inte kunnat räkna ut utan din sakkunskap. Har misstänkt en längre tid att den här tråden inte handlade om Annikas inlägg.

    Så vad är problemet? Att Annika skriver inlägg som inte faller vargflocken på läppen? Att hon skall ödmjuka sig? Stå till doms för något hon ens gjort?

    Skall tala om för dig att det jag vet om vad en del personer i den här tråden gjort sig skyldig till i både ord och handling mot Annika, verbalt och fysiskt, skulle du inte vilja veta.
    Då skulle nämligen din lilla vanföreställning om s.k. "trossyskon" gå upp i rök.

    Du behöver inte motivera varför du är Anynom ,f.ö en av mest krystade förklaringar jag hört hittills.
    Snälla du. Jag förstår varför du är Anomym.

    SvaraRadera
  16. Åter igen rubriken: Vad är ett människohjärta värt och bilden hör ihop./ Efter det får vi läsa : se Guds Lamm som borttager världens synd. Hur blind och svår kan texten vara ?.När skrivandet kommer över, så lämnas alltid utrymme för den som läser, att fatta sina egna åsikter och beslut./ Men ni vet lika bra som jag, hur det står till ibland vissa av detta lands olika församlingar: Det startas Akademier för att upphöja sig själva, pengabedrägerier, uteslutande av människor som icke passar in, ta in andra läror för att göra sig populär etc..Tycker det är sorgligt när man inte läser hela budskapet, utan bara stirra sig blind på en bild eller några få ord och förvränger allt./ Med detta så önskar jag er alla Guds frid, och Hans rika välsignelser

    SvaraRadera
  17. Jesus har sträckt ut sin hand till dig Bjarne men du bara fortsätter attackera och försvara i egen kraft istället för att låta Jesus vår frälsare och försvarare ta hand om allt... Genom Kristi blod blir vi helade, Kristi blod som botar, Kristi blod som befriar, Kristi blod som ger förlåtelse så vi också kan förlåta ty Herren har sagt att vi till och med skall älska våra fiender, ty vi var alla Guds fiender genom att vi alla gått våra egna vägar innan vi blev frälsta utav nåd. Ett ord som vi alla skall ta till oss i denna tid och alla tider: Var nyktra och vaksamma. Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han skall sluka. Gör motstånd mot honom, orubbliga i tron, och tänk på att era bröder här i världen utstår samma lidanden. All Guds nåd som har kallat er till sin eviga härlighet i Kristus, han skall upprätta, stödja, styrka och befästa er sedan ni en liten kort tid har lidit. Hans är makten i evighet, amen. 1Petr.5:8-11

    Till sist, bliv starka i Herren och i hans väldiga kraft. Tag på er hela Guds vapenrustning så ni kan stå emot djävulens listiga angrepp. Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna. Tag därför på er hela Guds vapenrustning så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet sedan ni fullgjort allt. Stå alltså fasta spänn på er sanningens bälte kring era höfter och kläd er i rättfärdighetens pansar och sätt skor på era fötter den beredskap som fridens evangelium ger. Tag dessutom trons sköld. Med den kan ni släcka den ondes alla brinnande pilar. Tag emot frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord.
    GÖR DETTA UNDER STÄNDIG ÅKALLAN OCH BÖN OCH BED ALLTID I ANDEN. VAKA DÄRFÖR OCH HÅLL UT I BÖN FÖR ALLA DE HELIGA. Efes.6:10-18

    Må Herren i sin nåd till dig Bjarne och oss alla få flytta in i ditt hjärta och fylla dig med kärlek till att älska Herren vår Gud som är det första budet och till att älska vår nästa och så även våra fiender, ty detta är korsets budskap. Jesus kommer snart och då skall han döma denna värld. Maranata..... Ja, kom du vår Herre Jesus!

    SvaraRadera
  18. Annika; hur menar du att bilden och rubriken hör ihop? Har du hittat dem ihop? Jag fattar inte? Vad jag personligen reagerade på var texten under bilden "Se Guds lamm... " Det var det jag inte fick ihop. Men jag tycker inte det är riktigt juste att kalla andras sätt att uppfatta saker att förvränga, även om det inte stämmer överens med det egna sättet att se. Då är det kanske bättre att inte tillåta kommenarer? Eller att refusera kommentarer. Tycker du att jag förvränger? Jag frågar ärligt, och utan agg!
    Herrens Nåd och Frid! // Karin

    SvaraRadera
  19. Jamen snälla Karin. Läs om allt och begrunda igen.När jag såg denna bild, så gav det mig en predikan, om just dem som ingenting är... utan dem som icke platsar bliva kastade för vargarna. Det har ingenting med Guds lammtexten att göra, det kommer sedan med allt det andra jag skriver om. Skulle jag få tag i en bild med Jesus på korset, vilket jag aldrig kommer att få hade både du och jag skylt våra ansikten, för den pina,smärta och kval Han led. Herrens nåd och frid tillbaka..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men snälla Annika, du har ju själv skrivit texten om Guds lamm i direkt anslutning till och under bilden. Det förstår du väl att den då kan tolkas ihop med texten! Dessutom förstår du mycket väl att jag naturligtvis inte menade en äkta bild av Jesus på korset! Annika, jag vet inte vad jag gjort dig för ont, eftersom du har en sådan avig ton mot mig??? Inte alls kärleksfull som du själv manar till i texten! Jag mailade dig för en tid sedan (i slutet av november) men har inte fått någon som helst respons??? Om du inte vill ha kontakt, så kan du ju bara skriva det! Varför tillåter du kommentarer om det ändå inte är tillåtet att reagera på dina inlägg? Jag har inte uppfattat dig som typen som vill att andra ska smöra för dig? Jag trodde du ville ha äkta och ärliga reaktioner och inte att alla ska stryka dig medhårs! Annika, har jag missbedömt dig så totalt? Om du vill predika för att enbart nå ut med ditt budskap utan att erhålla reaktioner på det, så föreslår jag att du tar bort möjligheten att kommentera!

      Om jag stryker meningen om Guds lamm, så håller jag med dig om den övriga texten!

      Herrens nåd, frid och barmhärtighet!
      // Karin

      Radera
    2. Det är lätt att tappa ett ord då man skriver. Annika, du har missat att få med stjäla. Tjuven kommer även för att stjäla. Vilket är nog så viktigt för oss kristna att komma ihåg och vara vaksamma över. Tjuven kommer endast för att stjäla, slakta och förgöra. Tre allvarliga brott som han gör sig skyldig till och som vi kristna måste tänka på och påminna varandra om. Vi måste vara medvetna om att allt är inte Gud som glimmar!

      Gud välsigne er alla som läser detta!
      Kramar!
      // Karin

      Radera
  20. Till Annika och Helene!
    Så säger Herren : Såsom ni en gång tjänande och älskade varandra och mig, såsom jag sträckt ut mina sårmärkta händer till er gör så ock tillvarandra. Förlåt såsom jag förlåtit, bär och styrk varandra såsom jag bär och styrker er, om intet ni gör så, så skall också jag dra mina händer ifrån er tills dess ni omvänder er och älskar varandra igen, ty då älskar ni även mig säger Herren. Vänd er till mig och jag skall giva er allt för denna försoning som behövs och ni skall få tjäna mig tillsammans i glädje igen.

    SvaraRadera
  21. Nu drar jag mig tillbaka, Annika! Jag vill dig inget ont och jag har mer än nog med mitt eget! Vi lever som sagt i den yttersta tiden! Jag älskar dig som den underbara systern i Herren jag trodde att jag fått glädjen att lära känna!

    Jag ber om Guds rika välsignelser över dig, Annika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar även dig och Julia med hela mitt hjärta, och jag glömmer aldrig din goda grönsaks soppa som var fylld av så mycket kärlek. Kramar.

      Radera
    2. :) Kramar!

      // Karin

      Radera
  22. Läs överskriften ihop med bilden Karin / Sedan kommer inlägget /.Jag har väl aldrig gjort dig något ont ?

    SvaraRadera
  23. Jag kanske är överkänslig och misstolkat din ton!

    Kram!
    //Karin

    SvaraRadera
  24. Det spelar ingen roll att du har en rubrik till bilden. Jag tolkar ändå in den text som ligger direkt under bilden till den! Det står ju "Se Guds lamm... och då tittar mina ögon på bilden och tolkar den ihop med texten, Så funkar min hjärna, Annika! Och jag tycker inte att det är en värdig bild för att beskriva Guds lamm! Förlåt, men jag kan inte få min hjärna att tänka som du vill! :D

    God natt!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyft då blicken från bilden och skåda Guds Lamm. Från utsatthet till att bli fri.. Du få tänka och ha din åsikt Karin jag respekterar det, och jag älskar dig fortfarande. Sov så gott

      . Sov Gott

      Radera
  25. Älskar dig också, Annika! <3
    // Karin

    SvaraRadera
  26. Vem kan utransaka en annans människohjärta...? Varken du eller jag, Endast Guds Helige Ande vet.. Så vi må vara försiktiga i att fördöma varandra med hårda personliga ord..

    SvaraRadera
  27. Eftersom jag nämns i b.la. det budskap som givits,kan jag avisera att jag begärt att få träffa Annika och jag hoppas det ska bli ett gott möte!!!
    Fridshälsningar!!!

    SvaraRadera
  28. Ursäkta, kan du peka på den textrad eller ord i Annikas budskap under rubriken "Hur mycket är ett människohjärta värt..." där du är omnämnd?

    Hur jag än läser hennes budskap hittar jag inte ett endaste ord som syftar på dig. Sanningen är den att du inte nämns överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  29. Det finns ett profetiskt budskap ibland kommentarerna,som du gärna kan gå igenom,eftersom jag inte syftat bara på detta inlägget i mina kommentarer!!!

    SvaraRadera
  30. Det finns ett profetiskt budskap ibland kommentarerna,som du gärna kan gå igenom,eftersom jag inte syftat bara på detta inlägget i mina kommentarer!!!

    SvaraRadera
  31. Säg klart vad du menar, och ge exempel på detta istället för vaga antydningar.

    SvaraRadera
  32. Bjarne; Är det din eller Annikas blogg?! Vad är ditt syfte?

    1 Tess 5:18-24

    // Karin

    SvaraRadera
  33. Detta är Midnattrop. En öppen blogg för alla att skriva både ros, ris och törnen.
    Vi alla har mycket i bagaget, men lämna det vid korsets fot, och bli befriad.
    Var ödmjuk och visa respekt för varandra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det sista var till mig, Annika, så vill jag bara förtydliga mig. Vad jag menar med mitt inlägg till Bjarne är att det väl i första hand är du som ska svara på inläggen, eftersom det är din Blogg. Såvida inte frågan adresseras till någon annan. Jag riktade mig till Bjarne eftersom jag får uppfattningen att han är din självutnämnde vapendragare. På gott eller ont?

      Ingen är felfri förutom Jesus och jag är fullkomligt övertygad om att du själv bäst kan svara för dig, kära Annika!

      // Karin

      Radera
    2. Karin: Det är till oss alla. Vi har en fast grund att stå på, Men det som gör mig bedrövad är alla dessa känslor som leder till missförstånd som tar över innan man hinner att läsa igenom. ...
      Man får skilja på Ande och kött / Jesus är min Herde och "vapendragare"
      Vad människor har för uppfattning om mig, kan jag icke gå i svaromål för
      Mitt motto har alltid utgått ifrån: Som du själv vill bli behandlad, skola du behandla andra. Ha en bra välsignad måndag Karin <3

      Radera
    3. Att inte tycka exakt som någon annan behöver inte bero på missförstånd utan helt enkelt på att vi alla är unika!

      Tack det samma, Annika! <3

      // Karin

      Radera
  34. Mamma snälla gå ur det här! Det tjänar ingenting till att försöka göra sig förstådd i detta sammanhang, det är bara ett jagande efter vind!

    /John

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citat :
      "Helene Marguerite Petersson27 februari 2014 10:00

      PS: Det blir mitt sista inlägg i den här frågan,
      Ty den kamp vi har att utkämpa är inte emot kött och blod,utan emot ondskans andemakter i himlarymden!!! DS."

      En klippa som står fast vid sitt ord och inte åker hit och dit.

      Radera
    2. Bjarne: Jag har ju förklarat för dig att jag svarar på omnämningarna,där mitt namn nämns...
      Har du något mer att anklaga mig för, får du gärna maila:
      hille.borg@live.se
      så behöver vi inte ta det genom ANNIKAS BLOGG!!!

      Radera
    3. En enkel fråga; Säg klart vad du menar, och ge exempel på detta istället för vaga antydningar.
      Jag anklagar inte dig för någonting.Jag vill bara ha ett klargörande av det du refererar till.. Förstår inte alls vad du syftar på.
      Dina ord: "Det finns ett profetiskt budskap ibland kommentarerna,som du gärna kan gå igenom,eftersom jag inte syftat bara på detta inlägget i mina kommentarer!!!"
      Sure fine with me, men upplys mig då, okunnige, om vad du menar?
      Citera och ge exempel. Vad syftar du på?
      Går definitivt inom ramen för den här diskussionen eftersom andra med mig undrar vad du menar!

      Radera
  35. Den klokaste och mest kärleksfulle här bland kommentatorerna är förmodligen den yngste av oss... Helenes son John! Välsignad, rustad och använd av Gud!

    Kramar!
    // Karin

    SvaraRadera
  36. Finner det faktiskt skrattretande hur Bjarne tvunget verkar känna att måste "försvara" Annika gång på gång.

    Kanske skulle Bjarne "knipa igen" och låta de båda systrarna sköta sitt själva?
    Tror snarare att Bjarnes alla kommentarer förvärrar än bättrar situationen.

    /Bistander

    SvaraRadera
  37. Bjarne om det är någon som är okunnig så verkar det vara du. Ingen här behöver förklara sig för dig, du verkar ju vara rent ondskefull, är du en satans hantlangare eller en broder i Kristus?? Jag förmedlade ett budskap till Annika och Helene som du kan läsa lite längre upp om du så vill veta..... Det är så att många undrar vad du håller på med här! Annika om du är född på nytt och tillhör Jesus så borde du se och förstå eller är det något emellan dig och Bjarne som gör att du inte vågar eller kan säga ifrån, tillhör du Kristus eller Bjarne till att vara din mästare och försvarare?? För Herren finns inget fördolt och rätt som det är så kommer allt upp i ljuset.....

    SvaraRadera
  38. Jag kanske ska avslöja vad du Annika har sagt vem du älskar förutom Jesus, då kanske Bjarne vänder sig mot dig också för det var inte han du nämnde.....Lev i ljuset och låt dig försonas med dina rätta syskon i Kristus. Och det befaller jag er att ni ska älska varandra säger Jesus. Joh.15:17

    SvaraRadera
  39. Till senaste Anonym: Du vet nada om mig, och vad beträffar din antydan om ogrundat kärringaktigt skvaller, är det bara ytterligare ett tecken på vådan av neddragningarna inom psykvården i det här landet.

    SvaraRadera
  40. Ja...här får man verkligen ta del av hur "kristna" människor behandlar varandra.
    Jesus gråter över den ljumhet och hårdhet som råder...
    Se budskapet som hamnade i skymundan...
    Önskar alla en fridsam och välsignad söndags kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måndags kväll menar jag naturligtvis :)

      Radera
  41. Bjarne.... kärringaktigt skvaller är väl fördömande att skriva, akta dig så du inte får feministerna på dig.... :-) Jag trodde du var en utbildad och belevad man efter din stora fina kunskap i dina inlägg här men nu börjar visst det rätta ansiktet visa sig då försvarsmurarna börjar falla....Låt Herren Jesus försvara dig och vara din mästare då skola allt bestå i evighet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls fördömande: bara ett faktum dessvärre, eftersom det inte finns det minsta substans i inlägget. Dessutom föredrar jag öppet att kalla saker vid dess rätta namn.

      Radera
  42. När Annika skrev det inlägg så gjorde hon det med insikten att det var rätt.
    Jag skrev här innan att jag känt Annika i närmare trettio år och jag vet att hon är frälst och älskar Jesus utav hela sitt hjärta. Eftersom hon vad jag vet har rätt motiv så är detta budskap till personer som jag tror Gud vill väcka till insikt om att tiden är kort och det gäller att vakna upp. När jag sen läser alla kommentarerna så får man den uppfattningen att en del utav er tror att Annika är helt förtappad eftersom ni begär att hon skall göra bättring bättring ifrån vad bilden eller .Petrus han skriver att Paulus iblan skriver sådant som somliga har svårt att förstå och som andra vrångt uttyder för att skapa förvirring och det är de jag tycker ni har gjort som har hackat på Annika. En skriver att han eller hon läser mellan raderna att det är skrivet av en sårad person , men vem har sårat henne och varifrån har hon blivit sårad jag tror inte att hon har sårat sig själv och jag tror inte att Jesus har sårat henne må var och en rannsaka sig. Allt profetiskt budskap skall prövas och jag föraktar icke profetiskt tal men eftersom den som bar fram det är anonym då måste jag ifrågasätta det om det är Gud som har talat. För hela gudomen går öppet tillväga enl vad jag läser mej till i skriften och det är ändå skriften som gäller. Man bär fram ett budskap och frågar sig sen Annika om du är född på nytt . Jag personligen vet att hon är född på nytt och den barmhärtighet som följer henne i allt vad hon gör de önskar jag att hela kristenheten var genomsyrad av.På de flesta kommentarerna låter det som om det är Annika som skall stå i skamvrån och alla ni andra förutom Bjarne har rätt och du som förmedlade det så kallade budskapet som du skriver där lyser svartsjukan igenom och en iver i att tvåla till . Jag har också lärt känna Bjarne han har börjat sina första steg tillsammans med Jesus och in på den vägen har Annika hjälpt honom så det är inte så konstigt att han skriver som han gör i försvar för Annika och Gud välsigne honom i det han gör.Vem är de rätta trossyskonen ja det var inte Prästen och inte Leviten församlingstjänarna utan den barmhärtige samariten som var föraktad utav de bägge första nämnda.

    SvaraRadera
  43. Gud vill inte förlora någon och vill omvända oss alla då Han sträcker ut sina sårmärkta händer till oss, men i en attityd som är hård och kall omvänder man ingen det har vi märkt här. Utan korsets budskap är kärlek, då även förmaning men som sagt i kärlek. Och som du Bert så skall också jag citera Paulus där han säger : Jag löper inte utan att ha målet i sikte. Jag boxas inte likt en som slår i tomma luften. Istället slår jag min kropp och tvingar den till lydnad, för att jag inte på något sätt skall komma till korta vid provet när jag predikar för andra. 1Kor.9:26-27 . Därav så började detta också med att Annika själv skulle vända om från saker i sitt liv då hon inte består provet i att predika för andra på det sätt hon gör. Jag vet vad jag talar om, och du har nog inte sett alla sidor av Annika trots dina 30 år av vänskap. Detta är inget fördömande utan av kärlek till Annika. Det är bra att man vill omvända (jag skriver omvända istället för väckelse som de flesta använder men som jag inte finner i Bibeln och där Jesus själv manar till omvändelse i sin första predikan och så också säger ett antal ggr att omvänd er och vaka.) folk till insikt Sen är det ju så att vi alla har gjort oss själva illa genom att vandra ut i synden och på dess vägar så gör vi oss själva illa. Gud har burit fram sitt ord till oss Bert och inte har du väl sett Gud, så vad är problemet? Men allt ska prövas som sagt, men oftast om man vandrar i den Helige Anden så får man insikt ganska snabbt då Herren uppenbarar det för sitt folk om det är ifrån Honom, ty låter oss inte leva i ovisshet. Till sist tycker jag det är underbart att Bjarne börjat sin vandring med Jesus men ödmjukheten har här lyst med sin frånvaro, men den kommer nog ju längre vandringen går och han får lära känna Jesus. Jag vet ju själv hurdan jag var.....Jesu frid!

    SvaraRadera
  44. Intressant tråd, där ursprungsbudskapet negligerades till förmån för hätska utfall och rent förtal. Inlägget från Annika blev istället en lekplats för personangrepp. I min värld trodde jag inte att sådant tal fanns bland s.k. kristna. När jag tittar närmre förstår jag att själva tråden kom att handla om världen. Det kristna budskapet gjordes om till personliga fejder och split. Hade aldrig i min livligaste fantasi föreställt mig hur "kristna" behandlar varandra på detta sätt.

    Vem i denna tråd står för nåd, barmhärtighet, förståelse och ödmjukhet?
    Vem besitter rätten att avgöra en människas kristna företräden som ej ens mött personen?
    Det som är mest anmärkningsvärt är den totala okunskap Anonyma besitter i fråga om sakkunskap vad beträffar både mig och Annika. Fakta är att de flesta (utom Bert) inte vet ett smack om detta.

    Att Anonymitet är ett skydd för en person som inte vågar stå upp för sig själv och sina åsikter vet alla. Undrar hur Anonyma tänker i sitt stilla sinne. Är jag lika sann mot Herren som mot mina bröder? Vad är skillnaden?

    Lämna oss i fred istället och sköt ert. Ni har varken domsrätt eller vetskap om tingens ordning mellan oss.

    Gå vidare istället på ert håll och skapa ett eget kristet liv.

    SvaraRadera
  45. Vi är många som älskar dig mor så låt inte andra människor trycka ner dig eller få dig att må dåligt
    /Tony.

    SvaraRadera
  46. Tony: Tack för din styrkande kommentar. Älskar er alla så innerligt <3 Kramar

    SvaraRadera