onsdag 6 november 2013

VERKSAMHET...

Verksamheten är ingen garanti för välsignelse.
Vi måste först få svar på frågan om vem som verkar
och vad det är för verk som skola utföras...

Djävulen och hans anhang är ytterst verksamma i världen.
Det finnes ett överflödande utnyttjande av olika verksamheter
på andras bekostnad när det gäller :  förtvivlan,sorg,tragik och nöd...

Inte ens inom den" kristna " verksamheten är det " rumsrent "..
Alltför ofta får mänsklig själviskhet och kortsynthet plats.
Uppslitande lärostrider och splittringsrörelser
har tyvärr ännu idag utrymme ibland kristna bekännare...

Men hav tröst, det finnes dock verksamhet
som alltigenom är både till glädje och välsignelse för alla...
Jesu ord:
Min Fader verkar ännu alltjämt, så verkar ock jag.

Jesus kom för att befria...
Hans maktord ljuder till syndernas förlåtelse och befrielse
I Kristus är Guds gärningar uppenbarade för hela mänskligheten...

Vad gör vi i denna sena midnattstid ...
Verkar vi med  eller mot Jesus ?
Vems verktyg är du... ?









7 kommentarer:

  1. Jag vill kunna säga som Paulus gjorde när jag slutar mitt Jordeliv. Jag har käpat den goda kampen Jag har fullbordat mitt lopp Jag har bevarat tron.En kvinna sa till mig just för en stund sen att inte visste jag att jag efter det att jag blivit toendedöpt ,Guds Ord skulle bli så påtagligt och så närvarande och så verkande i mitt liv . Det har uppenbarats på ett helt annorlunda sätt och givit mig ett nytt förstånd som inte går att förklara. Vad glad jag blev över det du skrivit så sannt som det är skrivit.

    SvaraRadera
  2. Det skall stå kämpat och icke käpat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Hahhaa..Jag kan läsa mellan raderna./ Att vara en enkel människa och göra Guds vilja är A och O. Om andra vill göra sig populära och skapa sig ett namn, få stå för dem. En dag får vi alla stå ensamma och göra räkenskap för vad vi gjort. Vi är alla verktyg i Jesu hand på det ena eller andra sättet, ty han uppenbarar det för oss, om vi är i bön, stillhet och vill lyssna till hans röst.. Välsignat att höra om kvinnan du pratade med. / Fick kontakt med B-M i måndags,och pratade...Vi kämpar den goda kampen och fullborda det goda lopp med det förstånd som Herren har givit oss. Kram.

      Radera

  3. Annika: Jag tänker mig verksamheten sålunda;

    Se en trädgårdsmästare med en stor trädgård full av olika blommor, örter, buskar och träd. I kärlek ser denne till att allt levande ständigt utveckas och bär rikligt med blom och frukt i sin verksamhet. Den gode trädgårdsmästaren låter den prunkande trädgården tala för sig själv. Kanske trädgårdsmästaren dols bakom all prakt han skapat Han verkar i sitt skapande, men syns inte.
    Den trädgårdsmästare som envist pockar på uppmärksamheten över sitt eget verk och låter trädgården överskuggas av den egna insatsen har därmed missuppfattat Herrens verk. Det blir en trädgård där vissa växter får mer uppmärksamhet än andra, vara mer värda, omfamnas av mindre kärlek och kommer att sakta tyna bort då all kärlek riktas mot trädgårdmästaren istället för växterna.

    Guds kraft genom Jesus kan liknas vid den gode trädgårdsmästaren som ser till att trädgården inte anläggs på hälleberget utan i god jord och får rätt näring för varje planta. Genom honom strömmar kärlekens kraft till trädgårdens alla blommor, örter, buskar och träd, vart och ett givet med olika gåvor.

    Därför gäller det att se dagens misshälligheter i kristenheten med öppna ögon och söka vem den verkligt gode trädgårdsmästaren är. Det finns dessvärre många trädgårdsmästare här på jorden som ödelagt många växter i trädgårdar och hela trädgårdar i onödan genom att inte låta de enskilda blommorna och fruktträden blomma och bära frukt i kärlekens och Herrens namn.
    Det finns en god , kärleksfull och osjälvisk trädgårdsmästare inom var och en av oss, och låt oss därför vara den trägårdsmästare och verktyg som Herren avsett för oss att vara i detta jordeliv genom hans uppenbarelse i ord och gärning.

    SvaraRadera
  4. Denna goda mästare han begynner om igen när vi misslyckas eller om man inte skulle bära frukt på ett eller flera år då kommer han och säger vi försöker ett år till när andra vill kasta en på skräphögen. Och skulle det hända att man ändå hamnar på skräphögen så är han där och hjälper en att blomma även där. Levi Petrus han vandrade i fjällen ofta i sitt liv och ofta var han ensam. När han på sin vandring kom runt en bergsknut såg han en väldigt vacker blomma stå där och blomma i sin ensamhet, han ställde sig och talade till blomman o du underbart doftande och vackra blomma varför står du här i din ensamhet och blommar när du skulle stått i fina palats och varit en prydnad för betraktarna. Här står jag och blommar för min skapare svarade blomman.

    SvaraRadera
  5. Tack och lov för Nåden! Tack Annika för ditt inlägg och tack till Bert osså Arvid och Bjarne för så välsignade kommentarer. Det var så gott att läsa allt.

    Välsignad helg till er alla!

    SvaraRadera
  6. Tack för allt ni har skrivit här på bloggen, väldigt fina bilder strömmar för min inre , det är nåd utöver nåd . Kramar och Herrens välsignelser till er alla :)

    SvaraRadera