tisdag 3 september 2013

MIN NÅD ÄR DIG NOG...

Vilka underbara kärleksfulla ord...
Det famnar alla och allt... För dem som vill famnas...
Frågan om värdighet eller förtjänst kommer icke i betraktande...

Nåden är som två starka kärleksfulla händer utefter botten
av det hav som rymmer människors synder,
och lyfter upp alla som låter sig gripas...
Nåden för oss, just nu.......

Nåden utplånar alla synder, och famnar alla.
Ty den kan icke stöta bort någon.

Att vara en kristen är icke att spegla sig i sin helgelse,
betrakta sin egen andliga mognad,
analysera sina upplevelser eller undersöka sitt arbetes frukt...
Att vara kristen är att vila i nåden...

Genom nåden skola vi växa, helgas, dugliggöras och segra...



Fjärran ifrån uppenbarade sig Herren för mig :
Ja, med evig kärlek har jag älskat dig,
därför låter jag min nåd förbliva över dig.......
 

12 kommentarer:

  1. Hans kärlek är gränslös,Hans nåd är oändlig,Hans kraft ingen människa utforskat än...

    (... Det är inte Nåden som utplånar alla synder,endast genom Jesu blod på Golgata kan vi få syndernas förlåtelse,ty Människosonen har makt att förlåta synder,,,men av Nåd får vi komma...)

    Önskar en fin och Välsignad dag!!!
    Kram!!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Genom blodet, vattnet, Anden blir du Jesus Kristi brud. När jag skriver om nåden, är det en utsträckt hand till en sargad, och trasig mänskligheten. Att man får komma som man är, oavsätt vad man har gjort... Vi själva kan icke tvaga oss rena. Men den som vill smaka denna kärleksfulla nåd lyftes upp ur djupet. Sedan fortsätter Herren själv sitt verk, i den människan. Önskar er en välsignad helg. Kram.

      Radera
    2. Ja,det förstår jag,,, jag reagerade bara för att det stod att Nåden utplånar alla synder,men jag vet hur du menar...
      Ha en välsignad helg,du med!!!
      Kram!!!

      Radera
    3. Helene: Jag tänker lite djupare. Allting börjar med nåden. Får man ingen nåd, gör heller ingen bättring. Ha det välsignnat ni med på Hilleborg och spelning på lördag. Kram.

      Radera
  2. Vad det gäller frälsningen så är den i Jesus Kristus och det verk Han gjorde på Golgata.
    Man måste först hamna i syndanöd och i förkrosselse böja sig vid korset och få syndernas förlåtelse.
    Det är Nåd att vi får komma,men det steget måste människan ta själv.

    SvaraRadera
  3. När jag frågade min mor när hon blev frälst svarade hon att hon inte visste precis när utan när hon som liten flicka hörde talas om Jesus bestämde hon sig för att honom vill jag följa. Hon kom inte till Jesus på grund av att hon kände syndanöd utan för att hon ville följa Jesus. Sedan när hon blev äldre förstod hon att han hade burit hennes synd och skuld på korset. Så det är väldigt olika för oss hur vi upplever detta med frälsningen. När Arvid Lindberg Nennes farbror låg på sitt yttersta sista natten innan han flyttade hem hörde hans fru honom de låg i olika rum men inneifrån hans rum hörde hon hur han bad mammas Gud pappas Gud hjälp mig skulle inte vår far som är i himlen se till hans hjärta och ta hem honom . Vår fader som är i himlen ser inte till våra ord utan han ser till hjärtat. Alex frågade sin man skall jag be frälsningsbönen för dej ett svagt ja och han blev frälst.Det är väldigt lätt för en människa och bli frälst men det är vi som försvårar allt med ordklyverier.Rövaren bad om en tanke och fick ett paradis.

    SvaraRadera
  4. Ja,men det är väl ändå på grund av vad Jesus gjorde på Golgata som vi kan bli frälsta???
    Det är väl ändå inga ordklyverier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte vad Bert är ute efter här?
      Skulle vi förkunna att det finns andra vägar, än den som går igenom Jesus Kristus,för att bli frälsta?
      Nej,bort det!!!

      Och det säger väl sig självt, att om en människa vill att man beder frälsningsbönen med den,blir den fräst!!!

      Jag ägnar mig inte åt ordklyverier,därför att jag håller mig till Ordet...

      Radera
  5. Helen för det första är jag inte ute efter något. Vi tre som har skrivit här och nu på denna blogg är fullt medvetna om att är Jesus som har genom segern på Golgata tagit alla våra synder och naglat fast dem där de vet vi. När du använder ord som ute efter eller undanhåller eller ibland villfarelse då kan det för dem som läser kännas som en anklagelse och då säger Biblen vem vill anklaga Guds utvalda. Därför är det min uppfattning att varje ord som kan uppfattas som en pik eller tillrättavisning eller som gör att människor blir ledsna de orden skall vi be Gud att de aldrig uttalas . När du anmärker på vad som är skrivet utav Annika det där om nåd man undrar varför jag förstår vad Annika menar hon vet lika väl som du och jag vad som står om inte det funnits nåd hade inte kött blivit frälst För hade inte vår Fader haft nåd i sitt sinne då hade Jesus aldrig kommit och gjort de han gjorde. Jag gjorde likadant en gång i tiden jag sprang och skulle rätta till allt och alla men jag gick rejält på pumpen. Gud har lärt mig att barmhärtigheten har stor lön och jag har nog av att skölja mitt eget nät.När väckelsen gick fram i Hjälmseryd folk föll påstod det under Guds kraft och så sas det ifrån flera håll att det var bibliskt och framhåller än i dag att det är bibliskt. Det var ungdommar som fastnade i detta var man inte framme och föll så var det inget bra möte. Men när jag talade om för dem att enl biblen var det bara syndarna som föll då gick de inte fram längre.Eller som jag har hört en del tala om att på första pingstdagen så raglade man fram de står inte, de står att somliga drev gäck med dem och sa att de var druckna men så var det inte de talade klart och tydligt och bettede sig inte alls som om de var druckna. De som driver gäck med oss har väl aldrig talat sanning.Tänk vad mycket felsägningar som jag har lyssnat till och även sagt själv men det var en oskriven lag när väckelsen gick fram under Pingstväckelsen att aldrig analysera en predikan utan man lyssnade som på lärjungavis och man var viss om att varje felsäging den tog Gud hand om man hade stor respekt för varandra och speciellt de bröder som talade ordet och ledde bibelstudium blev det någon felsägning så noterade man bara och lämnade det och gick vidare.Ett annat påstått bibelord som basunerts ut är se hur de älskade varandra både utav dej och mej där vi påstått att de står i Biblen men de gör det icke så låt oss vara ödmjuka inför varandra.

    SvaraRadera
  6. Om det nu uppfattas som att varje ord jag skriver skulle vara en pik eller tillrättavisning,så är det Ordet som dömer - inte jag.
    Jag vecklar inte in mig i allt annat och det som du beskriver som dina misstag,får stå för dig.
    Jag förstår heller inte varför du skriver som du gör när vi alla är överens om att frälsningen går genom Jesus Kristus,när det var det det gällde?
    Eller jo,det kanske jag gör...

    SvaraRadera
  7. Jaha, så ni är igång igen nu, det kunde man ju ana....

    SvaraRadera