måndag 16 september 2013

FÖRTORKAD JORD...

Sitter och läser PS.126...

Det finnes så många hjärteåkrar som är hårda.
Säden blir liggande ovanpå...
Jorden är icke mottaglig, säden bär ingen frukt...

Men genom tårar kan den hårda jorden göras mjuk...
Kärleken är ett regn som får torr och sprucken
åkerjord att öppna sig och ta emot.

MEN ACK, DET ÄR SÅ FÅ SOM GRÅTER...

Saliga äro dem som sått sin säd med tårar.
De skola skörda med jubel.
Tåresådd bär alltid frukt.

Visa alla kärlek.......
och låt dina tårar i det fördolda
göra jorden mottaglig,
så skola du en gång få skörda med jubel.

6 kommentarer:

  1. Du har samma ord i Joels 1 kap om säden som ligger förtorkad och hela skapelsen suckar efter Guds välsignelse må vi som känner vår fader ropa till honom om nåd och förbarmande över vårt kära fosterland, Herre ge oss ett ögonblick av nåd för där synden översvallar där översvallar nåden ännu mer när människan vänder sig i bön om förlåtelse ingen synd som icke han förlåter ingen nöd som inte han förstår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar Bert. Det är så allvarliga tider vi lever i...Jag hoppas och vill tro att många gråter, för att sedan få jubla...Ha en välsignad höstdag.

      Radera
  2. Jag blev så påmind genom ditt inlägg här, om den profetiska hälsningen till mig,(genom Börje,för längesedan),om den "förbrända marken"...
    Tack,KRAAAM och Herrens Välsignelse!!!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Ja Börje, Vilken underbar man i Kristus. Jag glömmer aldrig våra bönemöten med honom. Och jag kommer ihåg denna profetiska hälsning du fick då. Låt oss gå ut och vattna denna förbrända mark. Kramar tillbaka, och välsignelser från ovan.

      Radera
  3. Tack för de underbara orden. Var välsignad idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Det är jag som får tacka. Och det jag läser på din blogg är så innerligt välsignat. Det inger hopp för framtiden. Ha det välsignat själv, och kramar från mig.

      Radera