söndag 1 september 2013

ETT SKRI GENOM NATTEN...

VI VETA EJ DAG ELLER STUND.......

Denna bild gav mig en djup eftertanke.
Syns jag i mörkret ?
Är jag salt och ett ljus i detta mörker som råder  ?

Just nu tror jag hela världen håller andan,
för vad som kommer att hända med Syrien.
Vad tänker Amerika göra ?

Alla kämpar om makten till vilket pris som helst,
man lemlästar oskyldiga människor...

Vi är satta till världen för att förvalta den,
icke till att förstöra den...
Men eftersom människan är girig,
så  går man över gränsen....

Kulmen är nådd och det kokar av hat överallt.
Men GUD beskyddar Israel.

Vem kan gå emot den Allsmäktige ?
Vi har facit i handen.
Läs uppenbarelseboken i bibelns blad.

Oavsett vad som sker,
så är vi ändå trygga.
Herren lämnar aldrig de sina.
Vi finns en kort tid på jorden...
Sedan tar det slut för var och en...
och räkenskapen kommer inför HONOM.

Låt den tid som är kvar,
lysa som ett reflex i mörkret.
Sprida ett genomträngande budskap om Jesus,
säga till en förlorad värld: Att det finns hopp.

Jesus kommer snart på skyn,
för att hämta sin blodstvagna brud.......





2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det var en väldigt talande och fantastiskt bra bild,som du lagt upp här!!!
    Den blev till en hel predikan...
    Tack,Kram och Herrens Välsignelse,kära Annika!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Ja, det blir en väldigt bra predikan, och den väcker till eftertanke. Ha en fridfull afton. Kramar.

      Radera