måndag 5 augusti 2013

STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN...

Om du fick möjligheten att fråga Jesus om vad du ville
Vad skulle du då fråga om...?

Ja, risken vore väl att vi skulle stå där stumma
och icke komma oss för med att fråga om någonting.
Jesus har redan givit oss svaret
Söken först Hans rike, så skall allt annat tillfalla eder...
Den som söker, han finner
Den som beder han får
och för den som klappar, skall det varda upplåtet...
Gån in genom den trånga porten så skall du få svar...

Allt skall förgås en dag
Endast kärleken skall bestå.

Vad har du i ditt hjärta ?

Jesus gav sitt liv på korsets blodiga stam
vem kan älska oss mer såsom Han
Låt oss i kärlek evangelium sprida ut
så att alla kommer hem till slut.......




4 kommentarer:

  1. Så fina ord- och sanna!!!
    Önskar dig en fin och välsignad dag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Tack för din hälsning. Önskar dig också en välsignad underbar dag.

      Radera
  2. Det var den 5 augusti du skrev det här inlägget och då har Håkan sid födelsedag. När jag ser din fina bild vid stranden med hjärtat så tänker jag på när jag skrev mitt och Håkans namn i sanden i ett hjärta på Öland. Det var också precis intill vattnet. Vi var nykära och året var 2000. Jag kände ett sådant allvar när jag hade skrivit det och kände att jag skulle ta upp kameran och fota det. Det är jag glad för nu att jag gjorde för det blev ett fint minne och Håkan är ju i himlen men vi fick 10 underbara år tillsammans tack vare att Jesus hade frälst oss och gett oss ett helt nytt liv.
    Tack och Gud välsigne dig Annika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Åh vad det griper tag i mitt hjärta, det du skriver Men en dag möts Håkan och du igen. Gud välsigne dig också Kramar <3

      Radera