tisdag 13 augusti 2013

" STOREBROR SER DIG " /. MEN GUD HAR ALL MAKT OCH SER TILL DIG.......

Tänk vilket pådrag det är på den lilla arbetande människan.
Vad man tänker,anser,säger och gör.
Hur man kartlägger en och envar...
Vad är det som gör dessa "tronande högt uppsatta herrar" så rädda...?
Är det att förlora sina rikedomar och makt...?

Många försöker skydda sig från personliga intrång i denna datorvärld,
med antivirus och andra skydd.
Men så länge ordet "ännu" är fritt,
får man stå upp för sanning och rättvisa.
Vi vet att idag finnes varken gömställen eller skydd,
eftersom vi lever i ett angiverisamhälle...
"storebror ser och hör allt "

Att antikrist framträdande förberedes märker varje sann kristen :


 
Snart är stämpeln här på pannan eller handen
VAR VAKEN !!!
Man får varken sälja eller köpa...
Allt enligt antikrists regler..
Och där skola många stå och ge honom sin hyllning
antikrist som kommer i "ljusets" skepnad och bedrar
världen med en falsk fred.

VAR PÅ DIN VAKT !!!

Var beredd på förföljelse ...
Visst kan misshandel,tortyr och död komma,
men den fria tanken och själen kan ingen bestämma över.
Har man lagt sitt liv i Herrens händer, är man alltid trygg.
Herren skall bevaka din ingång och utgång...
Lever jag så lever jag för Herren,
Dör jag hör jag ändå Herren till.

Ty Han är allmaktens Gud,
oavsett vilka strider om makt som pågår på denna jord.

ALLA FÅ STÅ TILL SVARS EN DAG....

Den maktkamp som förs utöver världen är både fåfänglig och förgänglig.
Nu är det ännu nådens tid...
Och om dessa makthavande har samvete och hjärta,
fråga då Herren om råd, medan tid ännu finnes...

Ty vem kan säga sig äga, när Gud har skapat allt...?
Lika naken som jag kom, lika naken går jag bort.......
Men du väljer själv :
Himmel eller helvete.

JESUS KÖPTE OSS FRIA MED SITT EGET DYRBARA BLOD.......

OCH HERRENS VISDOM ÖVERGÅR VÄRLDENS FÖRSTÅND.......

4 kommentarer:

  1. Ja,det mörknar allt mer i världen.
    Vi ser och förstår att tiden härefter är kort och de profetiska sanningarna går i uppfyllelse till punkt och pricka angående ändetiden...
    VAR VAKEN och VAR PÅ DIN VAKT,är ord som är nödvändiga för den tid vi lever i.
    Tack för ett varnade budskap,som jag hoppas och ber ska komma många till del!!!
    Herrens Välsignelse!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Krig,hat,våld och naturkatastrofer avlöser varandra...Det enda positiva är att vi får vara salt i förruttnelsen den tid som är kvar, och frimodigt dela med oss av Jesu kärlek. Ty vi lever ju icke av världen, endast i den...Ha en välsignad dag. Kram.

      Radera
  2. De var som den lille pojken sa som pallade äpplen hos grannen. Gud ser dej som den sa den som kom på honom. Ja sa pojken men han skvallrar inte. Visst är det allvarligt och att man är på sin vakt men Gud vakar åxå över oss vilket är och blir vår räddning och han förmanar och varnar oss när vi kommer i närheten utav faror åt alla dem som tog emot honom gav han makt att bliva Guds barn. Det är som lena sjunger på skivan frukta ej du mitt barn för jag vill skydda dig och det är ett skydd som håller i alla stormar.Det som smärtar mej mest är alla människor som vandrar till avrättningsplatsen och sången ljuder inom mig min käre vän ack säg var har du ställt din väg en evighet sej närmar visst var skall du bo till sist. Bered dig möta Gud. Herrens välsignelse vilar över dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Tack för din kommentar. Det finns så många fina sånger med allvar,nådens budskap i kärlekens namn. Ha en välsignad dag . Kram.

      Radera