onsdag 28 augusti 2013

SKICKLIGHET KOMMER FRÅN HERREN....

Ett ord kan göra oss ödmjuka och frimodiga...
Ödmjukhet och frimodighet följs alltid åt.
Utan frimodighet skulle ödmjukheten bli missmod...

Men ordet säger: Vår skicklighet kommer i  från GUD.
Själv duger jag till intet.
Det är icke min skicklighet eller förmåga,
som är avgörande i Guds rike

Vi skola icke tappa modet,
även om man man saknar allt...
ty Jesus frågar icke efter vår skicklighet,
om jag duger, ty han gör mig duglig.

Har Gud kallat mig,
så tar han också ansvaret
Så behöver jag icke ens undersöka min egen duglighet.
Jag lyssnar efter Jesu röst och går.......

.

9 kommentarer:

  1. Den Gud kallar skickligör han de är tryggt att veta , vi människor lägger näsan i blöt rätt ofta när det gäller andra och hur de skall vara och de vet precis vad som skulle passa mig. Tänk var tryggt att det är inte inför människor vi skall göra räkenskap utan inför Gud och då vet jag att jag har min försvarsadvokat vid min sida nämligen Jesus Kristus vår herre och då har det dugt.Må alenast var och en vandra den väg fram som Gud har befallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Js, tack o lov Bert. Vem vet vad som finnes i den andres hjärta. Vi får akta på vad vi säger och gör. Vi går genom bön, lovsång till Jesu ära dit han har befallt oss i kärlek och ödmjukhet. Ha en fridfull natt Kramar

      Radera
  2. Ja,Han skickliggör den Han kallar till att bli det redskap som Han vill!!
    Och vi får ansvara för de pund vi fått att förvalta,inför Honom,inte inför människor,Tack och Lov!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene: Tack o lov.Ja, så är det.Sov så gott och kram

      Radera
  3. Tack för dina uppmuntrande ord Annika! Det stämmer och det är så gott att veta att desto svagare vi faktiskt känner oss själva, desto mer kan Han fylla på med sitt. Han leder oss framåt och öppnar dörrar och stänger andra, men hela tiden är han bredvid och lämnar oss aldrig.
    Kram och tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Tack själv kära du. Att få vara svag är stort. Önskar dig en god natt i Jesu namn. Kramar

      Radera
  4. tack för ditt ord här annika. Det är gott när Herren får frambringa sina ord och sin nåd genom oss enkla människor Vi vet ju att allt det vi gör i egen kraft är en sådd av hö och strå och den blir till intet.
    Men när vi får göra det Hans Ande vill i och genom våra liv då blir det något som bär frukt både här i tiden och i evigheten. Herre, låt oss alla bli mer och mer berörda av din helige Ande så vi kan bli lika dej
    Tack för allt du delar här min kära vän. Hälsar med en stor kram från marianne

    SvaraRadera
  5. tack för ditt ord här annika. Det är gott när Herren får frambringa sina ord och sin nåd genom oss enkla människor Vi vet ju att allt det vi gör i egen kraft är en sådd av hö och strå och den blir till intet.
    Men när vi får göra det Hans Ande vill i och genom våra liv då blir det något som bär frukt både här i tiden och i evigheten. Herre, låt oss alla bli mer och mer berörda av din helige Ande så vi kan bli lika dej
    Tack för allt du delar här min kära vän. Hälsar med en stor kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Tack för din välsignade kommentar, det är så sant det du skriver. Kära hälsningar med kramar tillbaka.

      Radera