söndag 30 juni 2013

WEEKEND I STOCKHOLM...

Har haft en underbar och omtumlande weekend denna helg i Stockholm.
Har mött människor av alla de slag, och talat om Jesus.
Här satt en gammal man från Grekland och fiskade i mälarens vatten.
Vi språkades vid ett tag...
Pratade även med ett gäng som var från Skåne,
som var i gamla stan och skulle spela.
Träffade ett härligt tjejgäng från Norge,
som jag även kom i samspråk med...
Men det som grep mig mest var en ung grabb på perrongen,
som stod och läste  en bok om en annan religion,
och jag gav honom ett vittnesbörd om Jesus.
Tack käre Jesus för du har omsorg om varje människa AMEN.
Vi hann även med ett besök i Rådhuset...
Döm om min besvikelse när vi fick se vad som fanns på toppen...
Ska väl inte säga mer än att det står för avguderi...
Sverige av idag är totalt avkristnat.
Men du och jag är trygg ändå i Jesu Namn.
Önskar alla välsignelser och en fortsatt skön sommar.

6 kommentarer:

  1. Ja, det var i sanning en fin upplevelse att språka med alla dessa olika människor från när och fjärran. Att det sedan även i mosaiken på rådhusets "guldsal" var inlagd en moské förvånar väl ingen av oss längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: Tusen tack för denna helg och insikt i kärlekhetens tecken. Du är väldigt uppmärksam på tidens tecken. Kramar och Herrens välsignelser.

      Radera
  2. Tur att du har lärt av mig så de från Skåne förstod vad du sa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Visst har jag lärt mig mycket utav dig. Kan språka på skånska galant vet du. Underbara människor som jag fick, och den öppenhjärtlighet som de visade. Vi hörs av Kramar och Guds rika välsignelser

      Radera
  3. Vad bra att kunna gå runt på ett naturligt sätt och uppleva miljön och tala med människor. Många vill nog säkert höra mer om Jesus även om de inte direkt säger det, så det var nog välkommet att du gjorde det. Så mycket att uppleva och se i Stockholm. Själv har jag inte varit där sedan 25 års åldern. Jag och min dåvarande kille var dit en tur på väg till en semesterresa. Men vi lyckades få en parkeringsbot eftersom vi trodde att vi stod lagligt och lämnade bilen med gott samvete. När vi kom tillbaka visade det sig att vi hade ställt oss på ett förbjudet område, trots allt. :-)

    En fortsatt fin sommar Annika! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det är en stor förmån, att få gå runt i Herrens tjänst. Skrattar och ser bilden helt klar framför mig där ni såg ut som två "fågelholkar" Hahahaaaaaaaaaa./ Kramar, och du finns alltid med i mina böner.

      Radera