onsdag 5 juni 2013

FÖRLÅTELSE...

Herre, huru många gånger skall jag förlåta min broder,
om han försyndar sig mot mig ?
Är sju gånger nog ?
Jesus svarar och säger till dig :
Icke sju gånger, utan sjuttio gånger sju gånger.
Efter en tids turbulens och missuppfattningar här inne på bloggen
så tror jag nog att vi  behöver be varandra om förlåtelse.
Jag är både ledsen och bedrövad .

Låt oss i ödmjukhet älska varandra av hela hjärtat med den rena och sanna kärlek som Jesus gav och visat oss...
Såsom Kristus har förlåtit oss, så skall vi också förlåta varandra.
Och skulle jag ha sårat någon... så är i så fall jag den förste som ber om förlåtelse...

8 kommentarer:

  1. Superb blog! Do you have any helpful hints for aspiring
    writers? I'm hoping to start my own site soon but I'm
    a little lost on everything. Would you recommend
    starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option?

    There are so many options out there that I'm completely overwhelmed .. Any ideas? Many thanks!

    My webpage - schiphol parkeren

    SvaraRadera
  2. Jag har sträckt ut en hand.. Men ingen vill fatta den.... Allt tycks stämma in i tidens tecken som JESUS har sagt. Men jag hoppas och ber ändå. / Människor vill höra skvaller, förtal och angripa varandra, än att höra att det finnes nåd och barmhärtighet för var och en. Jag gråter i mitt hjärta, och känner djup bedrövelse.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika! Jag har sett ditt inlägg först nu! Jag vill fatta din hand så klart! Har jag sagt eller skrivit något som inte är rätt så förlåt mig äskade vän! Kraaaaam!

      Radera
  3. Glömde också säga... jag begriper heller inte vad du skulle behöva be om ursäkt för :-) Du ger så mycket kärlek till mig och till alla, svarar med kärlek på inlägg och är både en uppmuntrare och en tröstare, visar omtanke och delar viktiga sanningar från Guds ord. En till kram! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Allt du skriver är gott. Det finns inget du behöver be om förlåtelse om. Det jag menar är: Att jag så fruktansvärt trött och ledsen på alla ordstrider och tjafs. Vi är ju dock alla på väg hem till Jesus, så varför inte uppmuntra varandra istället.../ Ha en underbar Helg och många kära kramar från mig.

      Radera
    2. Ja Annika. Jesus är snart här och vi behöver alla hjälpas åt att uppmuntra och bygga upp varandra, så vi i vår tur blir styrkta i den uppgift som Herren har gett till oss var och en.
      Nu kommer en ny vecka och jag önskar att den får bli riktigt fin och välsignad för dig! Stor kram och allt gott!

      Radera
  4. I do trust all of the ideas you have presented for your post.
    They're really convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too brief for starters. May just you please lengthen them a little from next time? Thank you for the post.

    Feel free to surf to my web site - Found here

    SvaraRadera
  5. I was suggested this web site through my cousin.

    I'm not positive whether or not this publish is written by way of him as nobody else realize such detailed approximately my problem. You're wonderful!
    Thanks!

    Check out my site write my essay for free

    SvaraRadera