torsdag 13 juni 2013

ETT LIV I KÄRLEK... JESUS HAR NYCKELN...

Vi upplever stor brist på kärlek och respekt här i världen :
människor emellan, i relationer, kanske i ditt eget liv...
Guds kärlek har uppenbarats genom Jesus Kristus vår Frälsare och Förlossare. Den finns och är verksam varje dag så länge nåden varar.
Alla människor ropar efter kärlek.......
Men det som är så tragiskt är:
Att vi icke ger rum för den.
Kärleken är icke ömsesidig... Du kan ta emot kärleken från Jesus,
och " vissa "andra människor. Men kan du älska tillbaka...?
Människor har en förmåga att "gradera" varandra
i älskvärda och mindre älskvärda.
Det kan vara svårt att älska ovänner,
dem som motarbetar dig, sårar dig, eller gör dig illa.
Misstankar och tvivel om andra... smyger sig in  gemenskapen och
församlingarna som : skvaller,förtal, ordstrider och påhopp...
All denna kritik och misstro om andra sprider sig som ett gift.
Men den som är älskad, kan älska.
Ty Gud har först älskat oss.
Mitt i denna sena midnattstid kan jag älska, och bedja för mina förföljare
och utbrista med trons segervisshet :
Vem kan skilja mig från Kristi kärlek ?

Månne bedrövelser eller ångest eller förföljelse eller hunger
eller nakenhet eller fara eller svärd ?
Ty jag är viss om att varken död eller liv,
varken änglar eller andemakter,
varken något som nu är eller något som skall komma,
varken någon makt i höjden eller någon makt i djupet,
ej heller något annat skapat skall kunna skilja mig från Guds kärlek
i Kristus Jesus, Min Herre.......
Och denna kärlek och tröst gäller även dig.


4 kommentarer:

  1. Jag tror att många inte bryr sig om att förstå innebörden utav vad riktig kärlek är. Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige ande och sen kan man ju försöka förstå kärlekens lov i 1korintirerbrevet tretton kap och be Jesus om hjälp att leva upp till de Med vänliga hälsningar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Har haft mycket omkring mig och förlåt att jag icke svarar förrän nu... Tusen tack för ditt telefonsamtal igår kväll. Det betyder mycket för mig. Du är en sann människa som ger utrymme och väntar in vad Jesus vill göra med oss människor. Önskar Guds rikaste välsignelser med kramar. KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT...

      Radera
  2. Abdominal exercises are a tremendous technique to lose belly fat as you are isolating the muscles in that region.

    With that being said, it is vital to understand the benefit of staying fit and not being superficial.
    000 grams daily - that's over 10 times the recommendation.

    Here is my web blog; lose belly fat fast

    SvaraRadera