tisdag 14 maj 2013

TANKAR ÖVER LIVET:::

Vad vi än få gå igenom, så dömer icke jag någon människa ty livet har gjort mig ödmjuk i vilken situation man än hamnar i.
Vi har alla olika åsikter på saker och ting,
Men Jesus lärde mig att vara fri och ändå acceptera andra...
Min dröm som var fylld med nåd, och barmhärtighet gav mig så mycket som jag vill dela med mig av....
Ta en fjärils förvandling...
Du ligger insvept under livets gång i en kokong...
Du börjar kanske inse att du ha ett liv, och börja trassla dig ut och bli till en larv...Du har kanske varit någon som har ett hårt skal omkring dig, och icke vågat visa vem du är...
Samtidigt har Herren skalat av dig bit för bit, så du blivit till en larv...
Kan du se bilden framför dig ?
Vad jag vill säga är att du skall bliva såsom en fjäril...Fri från all människofruktan och kunna visa vem just du är...
Kunna stå upp utan föreställningar och masker...
Och säga : Så säger Herren, och icke blygas...
Att säga sanningen som är A och O. Låt oss som är kristna och älska Jesus gå ut och predika det som Jesus sade till oss...
DET GAMLA EVANGELIET ÄR LIKA NYTT IDAG !

2 kommentarer:

  1. En sådan allvarlig fin bild du gav här Annika! Det var så fint sammanlänkat med drömmen om att få vara fri på det sätt som Gud vill att vi ska vara, fria från människofruktan och i stället fulla med frimodighet att gå ut med budskapet Han gav till oss. Tack för din fina liknelse!
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det finns många sammankopplingar som man kan se i drömmen. Och jag hoppas ber och tror att det kan bliva till välsignelse för någon. Att vi alla kan utvecklas och bliva den vackra fjäril som Jesus vill vi ska vara...En liten bild bara på hur det kan vara...Tack för dina uppmuntrande ord Myrra och många kramar tillbaka.

      Radera