tisdag 21 maj 2013

SVERIGE...

Över Sveriges land ligger ett stort falskt sken av Gudsfruktan...
men ingen vill veta av dess kraft...
Landet ligger djupt sjunket i en illaluktande dy.
Flaggan vajar på halv stång.
Man har dragit undan grundvalarna som styrde detta vackra land, och ersätter det med nya lagar allteftersom det kliar politikerna i öronen.
Ideligen ser och hör man hur regeringen vänder kappan efter vinden.
Med stor sorg i hjärtat ser jag hur dessa "klyftiga män" öppnar upp dörrar så helvetet och anarkin kan bryta ut och sedan tiga och vara passiva, eller skylla på varandra. Ingen våga säga förlåt eller ta sitt ansvar. Ja, domen vilar över Sverige...
Bland människor vilar icke några dygder längre...
Istället för fattigdom i Anden, ser vi ett högmod.
För sorg ser vi nöjeslystnad.
För barmhärtighet finner vi grymhetens ansikte.
För saktmod ser och finner vi övermod.
Istället för de renhjärtade ser vi människor med ett fördärvat omdöme.
De fridsamma har istället blivit bittra och grälsjuka och slår tillbaka med  all kraft än att glädja sig.
Vi närmar oss den 6 Juni...Sveriges nationaldag...
Men vad är det vi vill fira eller vara stolta över egentligen...?
Arbetslösheten ?
Psykisk ohälsa ?
Fattigdom och orättvisor ?
Ungdomar som tar livet av sig ?
Massinvandring ?
Anarki...?
Är det icke dags att vakna upp !
Låt oss vakna upp och se den fasta grunden som Jesus en gång för alla har gett oss. Den grundval som håller tills vi nått vårt rätta hemland.

Oavsett hur än domen blir i Sverige,
så finns det räddning. Det finns i namnet JESUS.
Ropa till HONOM, och HAN skall svara dig och giva dig råd evad du möter. Låt oss bygga upp varandra i nåd, barmhärtighet och glädje, än att lägga bördor och förtala varandra...
Ja, det vara lite av mina tankar denna dag.
Önskar dig Herrens välsignelser och kraft över ditt liv. 

22 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt! Det måste till en rening över landet och inte bara över vårt land. Men vi får tacka för att vi ännu får vittna fritt, att vi inte fängslas för vår tro utan vi får ju bära ut budskapet om fred ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gun-Britt: Världen är ju som bekant i den ondes våld och ljumheten över landet är ett faktum som man icke kan blunda för. Men vår tro kan ingen taga ifrån oss, så vi får fortsätta att bedja, och sprida det glada budskapet Tack för din hälsning och ha en fin välsignad kväll. Kramar.

      Radera
  2. Annika: Håller med varje stavelse och ord i ditt inlägg.Landet styrs av dårar utan vare sig empati eller kunskap om människor. De som en gång byggt upp "fattigsverige" till det land det var mellan femtiotalet och början av åttiotalet skall vara glada att de gått ur tiden. Hade de sett hur landet sköts idag hade de vänt sig i sin grav. Var finns gammeldags tro, ärliga människor och hjälpsamhet idag? Allt styrs av den enögda egoismen och Mammons snedvridna tryne. Det här är sannerligen inte mitt rike, den saken är klar. Tack för ett kristallklart inlägg. Den som inte ser det du skriver är blind! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjarne: I den sista tiden skall det bli angiveri och förföljelser...men vi får vara vid gott mod, och bedja för både förföljare och ovänner...Ha en fridfull afton. Kramar.

      Radera
    2. Annika: Det gör vi-:). Visste inte att det fanns så mycket den varan förrän man sett hur olika Anonyma smyger in här och där med sina bisarra funderingar utanför ämnet. Kramar tebaks

      Radera
  3. Är det verkligen samma människa som skriver på bloggen och på fb? Svårt att få det gå ihop ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Visst är jag samma människa. Vad är det som är så svårt som du icke får att gå ihop ?

      Radera
    2. Med tanke på att leva som man lär.Det är det jag inte kan förstå.du verkar vara en annan person på fb.

      Radera
    3. Anonym: Nej,det är sorgligt att du inte förstår. "Det verkar som om" är ditt bidrag när du i vanlig ordning uttalar dig om saker du inte vet ett dugg om. Är det här stort problem för dig i ditt liv Anonym? Om det är så, skaffa ett eget liv.

      Radera
  4. Anonym: Din vana trogen tillför du inte inte inläggen och trådarna (som du väl antagligen aldrig läser heller) någonting överhuvudtaget utan bara illa genomtänka spridda negativa tankar utan substans. Det vore skönt om du kunde sitta och fundera på allt som inte går ihop för dig på ett annat ställe än här. Att du sedan vill vara anomym bekräftar bara vilken feg individ du är som inte vågar stå för det du irrar om öppet.

    SvaraRadera
  5. Anonym: Tråkigt att du tycker att jag skulle vara annorlunda på fb, där jag skriver om familjen, naturen etc...Men eftersom du inte läser det jag skriver i inläggen, så är det kanske därför du icke förstår. Kom gärna in och tjuvläs mer av vad jag skriver på fb för jag har inget att dölja. Önskar dig Herrens rika välsignelser och en god natt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svar du är fullt kapabel att svara själv.jag är inte någon som tjuvläser på fb,men blir betänksam över att det kristna budskapet imte går hand i hand med vad du lägger ut på andra ställen. God natt.

      Radera
  6. Anonym: Du är bra rolig i kolan du.

    Citat Anonym21 maj 2013 20:45
    "Med tanke på att leva som man lär.Det är det jag inte kan förstå.du verkar vara en annan person på fb".

    Citat Anonym21 maj 2013 22:39
    "Tack för svar du är fullt kapabel att svara själv.jag är inte någon som tjuvläser på fb,men blir betänksam över att det kristna budskapet imte går hand i hand med vad du lägger ut på andra ställen. God natt."

    Här ser vi ett typiskt exempel på Anonyms "argumentationsteknik" och vingliga "logik". I första citatet är Annika är en "annan" på fb. Trots det tjuvläser inte lilla Anonym fb i citat 2 utan plötsligt läser Anonym annat material från Annika, naturligtvis utan några som helst konkreta exempel som går att bemöta.
    I folklig mun står inte Anonym för annat än förtal och rent skitprat. Man kan undra varför?

    SvaraRadera
  7. Ja, om nu denne Annika här, tycker att det är massinvandring i Sverige, så tror jag, med min åsikt, att du har en poäng i det.
    Men du får nog vara beredd att bli kallad rasist och annat illa för såna budskap (det brukar nog jag bli).

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Det jag menar med massinvandring är att det inte finns vare sig arbeten, bostäder eller ekonomi här längre. Men om andra vill kalla mig rasist, så får det stå för dem. Jag är för alla människor. Önska dig en fin dag. Kram.

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Och: Angående Facebook. "tjuvläsa" skriver Annika till nån antar jag.
    Ja själv brukar jag ha det mesta offentligt på min sida på Facebook, även om nog många skulle rekommendera nåt annat mer säkert sätt, men jag tycker nog det är lite renhårigt att ha just "öppet" liksom.

    Men... om saker står öppet för alla att se, ja då kanske ni borde förstå de som läser också då?...

    Många döljer nog det de skriver till familj och nära vänner, men det gör nog inte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Allt är offentligt på fb även hos mig. Och de vänner som jag har där är icke anonyma. Och jag har inget som jag behöver dölja. Har man öppna sidor, så får man väl räkna med att det finns en del bittra människor. Kram och välsignelser till dig.

      Radera
  10. Andreas: Javisst, har man en öppen blogg som Annika där hon tillåter inlägg som t.ex. Anonyms falska insinuationer om hennes person, får man vara beredd på att det man skriver inte faller alla på läppen. Massinvandring är ett faktum. Förra året togs 98000 personer emot i Sverige och i år det dubbla (190000) enl. Migrationsverkets statistik. Det trots en arbetslöshet i Sverige på 10%. Massinndring är enl. mitt tycke en helt korrekt term,och det finns inget rasistiskt i det. Det är ju heller inte där som skon klämmer för Anonym, som inte ens anger ett enda skäl och exempel på vad hen tycker är "fel" i det Annika skriver. Men som du säger kan man lätt bli bli kallad rasist om man nämner saker vid dess rätta namn.
    När man lägger ut saker på fb eller i bloggar kan folk naturligtvis läsa det, och om det råkar vara så att vissa inte tycker om det "so be it". Jag håller inte med om allt folk skriver heller, men jag är inte så feg att jag sitter som Anonym och försöker misskreditera Annika som person. Om jag inte håller med någon eller trivs med det någon skriver går jag naturligtvis till en annan blogg istället. Varför sitta och ömka sig över saker som inte passar en på en blogg där man själv inte ens läser eller svarar på inlägg? Mening med en blogg är att man svarar på de inlägg som finns och följer en tråd som t.ex. du gör. Att som okänd misstänkliggöra en persons vandel med anonyma inlägg vars innehåll inte ens handlar om tråden finner i varje fall jag som mycket märkligt. Varje sund och vettig människa som ser replikskiftena här må ju döma vem som har sin heder och vandel i behåll. F.ö. är det ganska lätt att spåra anonyma inlägg om personangreppen fortsätter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha ja, ja det ligger väl mycket i det.



      /

      Radera
  11. God Onsdagsförmiddag,kära syster Yster!!!
    Vi har bestämt fått samma budskap lagda på våra hjärtan...
    Bilden du har överst representerar på ett bra sätt hur tillståndet är i Sveriges land.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka och Herrens Nåd och Frid!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  12. Helene: God Onsdagseftermiddag kära du. Det är ett allvarligt budskap som behöver ropas ut. Herren har ju förr lagt samma budskap till oss :) Ha en fridfull kväll och välsignad fortsatt vecka. Kramar.

    SvaraRadera