tisdag 14 maj 2013

NATTENS DRÖM...

Hade en märklig dröm under nattens timmar.
Jag skulle gå ner i källaren och hämta någonting.
Det var mörkt och otäckt...
Och eftersom jag lider av spindelskräck så skyndade jag mig så fort som möjligt. Min hand stack in mellan hyllorna, och jag fick tag i något som såg ut som en gammal svart kokong, som jag genast slängde ifrån mig, och sprang därifrån. Kokongen fick liv och följde med mig upp...
Där uppe förvandlade den sig till den vackraste fjäril som jag någonsin sett. Den var guldskimrande och på ena vingen trädde Jesu ansikte fram.
Och Han började tala till mig och jag svarade. Har nu fått svar på en del frågor som jag har undrat över och är så tacksam för vad Jesus gör.
Tänk vilken omsorg och kärlek Han har för oss alla.
Han möter oss på olika sätt, och ser rakt in i våra hjärtan...
Tack käre Jesus för du alltid hör våra böner. AMEN.

4 kommentarer:

  1. Åh, Annika, det var ljuvliga nyheter! Det är det jag också längtar efter. Får man ord från Gud så är man trygg och blir ledd framåt och får insikt i det som tidigare varit svårt att förstå. Jag har varit med om det och de gångerna har förvandlat allt. Jag är så glad för din skull, och önskar dig Guds rika välsignelse!
    Stor kram till dig Annika och jag vill önska dig en ljuvlig Pingsthelg, tätt intill den Helige Ande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, jag står fortfarande kvar i drömmen, och är så förundrad vad Herren gör för mig, och enskilda människor. Hur Han bara dyker upp när man minst anar det. Jag vet ju att allt är sant, men ändå blir man så förvånad Hahhaaa..Eftersom jag är sjukskriven just nu så har jag glömt klockor och datum...Är det Pingst nu ? Får kolla upp detta... / Men oavsett var det än är för dag, så leder oss Anden beständigt Myrra :) Tusen Kramar till dig. Vi får bedja för varandra.

      Radera
    2. Jag är förundrad och fascinerad över drömmen och budskapet och utan att veta några detaljer om samtalet med Jesus ser jag drömmen som en bild när det onda försvinner och ersätts det goda. Hur det ur något som gör ont (fysiskt eller psykiskt) växer fram något gott. Hursomhelt är jag så glad att drömmen och budskapet gett dig ny förtröstan.

      Radera
    3. Bjarne: Är så otroligt tacksam för att Jesus ville komma och uppenbara sig och tala med mig. Han är alltid med mig vart jag än går. Han är den som öppnar mina ögon och öron så jag kan se och lyssna till allt som kommer i den väg jag skall vandra. Ha en välsignad afton. Kramar från mig

      Radera