onsdag 8 maj 2013

EN HÄLSNING..

Detta foto tog jag i kväll...
Tänker på att vi lever i den sena midnattstid.
Mina tankar går hur vi lyssnar till våra medmänniskor...
När alla skall prata i munnen på varandra, där uppstår missförstånd.
Hur viktigt är det dock icke att stanna upp...
Lära sig att lyssna, än att ständigt prata och "få sista ordet"...
Vi får ständigt rannsaka våra liv...

Skulle ditt liv vara bättre än mitt ?
Vi som är frälsta lever på nåden Jesus gav oss.
Vi kan aldrig peka finger eller slå oss på bröstet att vi skulle vara bättre än någon annan. Dina upplevelser med Jesus är dina egna, liksom mina upplevelser med Jesus är mina egna, därför att HAN är en personlig Frälsare

Vem kan skilja oss från Kristi kärlek...?
Din väg att gå kanske inte är min väg...
Men vad vi än har för uppgift i Guds rike...
skall vi då icke uppmuntra varandra istället ?
Man blir många gånger ledsen och trött...
Men tack och lov har Herren dock det sista ordet.
Följer man ordet och Jesus...Ja, då har man allt...AMEN !






5 kommentarer:

  1. Så vackert foto Annika! Du tar alltid så fina kort, och det här fotot sa så mycket. Jag kom genast att tänka på låten som jag älskar så högt: "I den sena midnattstimman, står Han spanande mot jord"...osv. (Eller kanske heter det "spejande" mot jord?)Jag älskar den sången, det känns som om Han står där just nu. Din bild var så symbolisk.

    Ja, vi får vara rädda om varandra och visa varandra respekt. Alla står vi i så olika tjänster för Gud och ingen av oss kan döma den andra.
    Gud välsigne dig min älskade vän! Kanske kommer fler foton snart?
    Kramar många från mig till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Alla står vi i så olika tjänster för Gud och ingen av oss kan döma den andra." skriver du Myrra. Fina och trösterika ord för dem som inte faller inom den snäva "rätta" kristna ramen, men där intolerans och småaktighet råder istället för ödmjukhet och tolerans.Känner igen mig i dessa ord.

      Radera
    2. Hej Bjarne
      Tack för dina varma ord. Jag önskar dig Guds välsignelse och en riktigt härlig Pingsthelg!Det är en av de vackraste helgerna jag vet, ja - den vackraste av dem alla!

      Allt gott önskar jag dig!

      Radera
  2. Myrra: Ja, här fick jag till en vacker solnedgång. Han står spanande mot jord... Ja, vad människor idag behöver är just uppmuntran, hur skulle man annars vinna någon ? Vi är redskap som tänder en låga, sedan får Herren sköta resten. Är ofta ute med kameran och fotograferar mycket av naturen. Det kommer säkert mera av det Myrra :). Ha en god välsignad natt och många kramar från mig till dig.

    SvaraRadera
  3. Hi, I wish for to subscribe for this blog to get most up-to-date updates, thus where
    can i do it please help.

    My web page - more information

    SvaraRadera