söndag 3 mars 2013

MYCKET PÅ GÅNG...

Håller på med att spela in i Jonas studio...
Och eftersom han är perfektionist så tar det lite längre tid, än vad jag beräknar Haahaha...
Vi har haft en härlig lördagskväll med underbara människor,
som har gett oss amatörer all uppskattning.
Nu är det bara Martins trummor
och min sång som fattas, innan vi kommer ut med en cd...Ska bli så spännande. Och att få sjunga om Herren Jesus och få backup betyder allt...
Jesus är vägen sanningen och livet.
Han är den som kommer snart på en brusten sky. Låt oss vara kärleksfulla och barmhärtiga...

52 kommentarer:

  1. Keep up the good job!

    SvaraRadera
  2. Gör ni reklam för 666 på dörren?
    /undrande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör vi icke. Men vi är och spelar in i en studio hos ofrälsta vänner och sjunger kristna sånger. Så samtidigt får vi evangelisera också. Hoppas du fick svar på din fråga. Önskar dig Herrens välsignelser.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ja,jag tog bort min förra kommentar - det blev nog bäst så...
    (Roligt att ni spelar in en skiva och lycka till med det,,,men resten gör mig bedrövad,Antikrists tal på en kristen Blogg???)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Att vara en kristen är också att vara en människofiskare att man kan gå och nå ut överallt i olika sammanhang, oavsett vad andra människor har på en dörr. Önskar dig Guds välsignelser och tack.

      Radera
    2. Naturligtvis,men du kunde ju ha den goda smaken att inte skylta med det talet på din Blogg.
      Vad har den som tror att göra med den som inte tror - omaka par,blir det...
      Vi får väl hoppas att "Wrong turnes" blir "Right turnes" och att det kommer att stå 777 på dörren i stället då...

      Radera
    3. Jag har den goda smaken att låta det vara uppenbart. Talet 666 finns överallt omkring oss, men det får väl inte hindra en kristen att kunna gå överallt. Jesus umgicks med både syndare och publikaner. Jesus säger själv: Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan för att kalla syndare. Vem skall Han sända om ingen vill gå ? Jag ser människan och inte på det som finns runt omkring. Jag tror på en levande Gud som kan förvandla, genom både bön och handling eftersom Han är Allsmäktig, och Hans planer och tankar är långt mycket högre än vad vi kan förstå.

      Radera
    4. Ja,nu när vi har kommit in på detta ämne,så skulle jag vilja säga att visst,Jesus gick ibland syndare och publikaner,men Han deltog aldrig i det som de höll på med,vilka många tycks glömma bort,,,Han älskar människan,men inte synden. Och jag kan inte föreställa mig att någon av Apostlarna skulle gått med på att fotograferas ihop med det talet i något evangelisationssyfte,,,men det är min åsikt!!!

      Radera
  5. Jag hoppas att jag får möjlighet att köpa din skica Annika. Det skulle vara så roligt. Du berättar väl när den är klar?
    Ja, ni behövs där det är männsiskor som inte redan är frälsta, där kan ni få betyda mycket. Gud välsige dig i allt Annika! Sänder en Bamsekram till dig och önskar lycka till med slutklämmen på skivan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Du ska få en när den är klar. Jag tänker ofta på sången: Jag gick genom staden, om du har hört den? Det är nåd utöver nåd att få vandra med Jesus. Önskar dig en underbar dag med kraft och styrka från Herren. Bamsekramar tillbaka till dig :)

      Radera
  6. Det finns några rader i 1 Korintierbrevet 13 som jag vill tillägna dig Annika eftersom de passar som handen i handsken på det sätt du uppträder och behandlar dina medmänniskor oavsett ras, religion eller åsikter.

    "Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den."

    Allt detta vackra finns hos dig och det har du också gett mig. Du är den finaste kvinna jag träffat och vi fortsätter i samma anda. /Din man

    SvaraRadera
  7. Bjarne: Tack för dessa underbara verser. Hela kapitel 13 är en fantastisk läsning. Herren leder oss där vi bedjande går fram i tro, i hopp och i kärlek. Och visst fortsätter vi i samma anda :) Ha en fridfull kväll. Tusen kramar från mig

    SvaraRadera
  8. Älskade Annika! Visst är det så att Jesus sa; "Det är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan för att kalla syndare."

    Jag tycker det är strongt av dig att gå till dem som behöver Jesus! Men älskade syster, jag skulle absolut inte låta mig med exponeras med ondskans tal! Visst är det så att det finns överallt, men det känns inte bra att finna det på en kristen blogg! Och inte vilken blogg som helst, utan din blogg, älskade Annika!
    Jag förstår inte???!!!

    Jag ber om Herrens rika välsignelser över dig och om beskydd i Jesu blod och namn!!!

    KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Älskade syster ! Jag har haft med det talet förr i ett inlägg och vet vad det innebär, och jag gör absolut inte reklam för det. Hela världen är i den ondes våld. Att bara fokusera på det negativa gagnar till intet. Men det är väl ett svenskt drag, inom den kristna verksamheten. Jag vet vad jag står, och Herren är min Herde. Om människor skulle uppmuntra varandra och se det som är positivt istället, så skulle det ske mer under i detta land. Men tack för din varma omsorg. Jag önskar dig Herrens rika välsignelser och kramar.

      Radera
  9. Jag fokuserar inte bara det som är negativt kära Annika! Som jag skrev så tycker jag att det är strongt av dig att gå till dem som behöver Jesus. Jag menar naturligtvis de som behöver, men som inte har honom! Vi behöver ju alla Jesus!!!

    Jag står ändå fast vid att jag själv inte skulle låta mig exponeras med det talet och att jag inte känner mig bekväm med att se det på din blogg och på en bild där du är med! Jag har bara uttryckt min åsikt! Jag dömer inte dig och vill i min tur inte heller bli dömd av dig eller av någon annan människa!

    Vår Herre och Gud är vår domare!!!

    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Jag respekterar alla människor, och även deras åsikter. / Ha en fortsatt bra dag med Jesus. Kram !

      Radera
  10. Paulus skriver för alla har jag blivit allt för att i alla sammanhang kunna vinna någon. Han var sänd till dessa sammanhang och gick dit med evangelium.Är man sänd till en speciel plats kommer Jesus att ta hand om en. Som jag förstår gäller inte uppenbarelsebokens domsord än utan i en framtid och då kommer det att visa sig vilken betydelse detta tal har och vad meningen är. Låt oss rädda människor ut från alla läger och religiösa sammanhang utan att fråga efter vad de står för predika evangelium för allt skapat som det står det vill då jag göra sen får andra ha vilka uppfattningar de vill för som det står i 1 kor må allenast var och en vandra den väg fram som Herren har befallt det var därför Petrus inte gick till de andra aposlarna och sa att han hade blivit kallade till Korneli hus då hade han aldrig kommit dit.

    SvaraRadera
  11. Jag kom till att tänka på en intressant fråga, man köper en ny bil man skriver köpeavtal bilen levereras senare, när man då hämtar bilen kan man ju ha fått låt oss säga msm 666 på regskylten, nä den bilen kan inte jag köra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Bert, då skulle jag inte köra den! Jag skulle köpa mig en egen registreringsskylt t ex; Joh. 3:16
      // Karin

      Radera
  12. Intressant . Men vad skulle du göra om du hade en bekant på väg 666 den lär ligga kring Uppsala. Vad jag menar att de talet har inte fått sin rätta betydelsen än inte förrän uppenbarelsebokens domsord börjar sin verkställighet.En del menar att talet har något samband med betalkorten jag är inte säker på att de har det, men det står att man tog på sig vildjurets märke och där tror jag det har betydelse som ett slags kod för att man skall kunna köpa och sälja men inte för än då.

    SvaraRadera
  13. Det går ju alltid att stämma träff någon annanstans! Ha ha!!!
    Ärligt talat tycker jag att du börjar bli litet barnslig nu, Bert! Vad är du ute efter? Jag är inte intresserad av att älta detta med dig mer! Det handlar inte om registreringsskyltar eller vägnummer. Det handlar om i vilken syfte talet sitter på dörren! Det inser du nog lika väl som jag, att avsikten är att hylla en annan herre än den vi tillber. Jag väljer att för säkerhets skull och av trohet till min Herre Jesus Kristus, att inte befatta mig med det talet! Blir vi en dag tvugna att ta på oss vilddjurets märke för att kunna köpa, så står jag i tro för att om vi vägrar det, så förser Gud oss med det vi behöver! Ty Han är Herren vår försörjare!

    Nu sätter jag punkt för denna diskussion med dig! // Karin

    SvaraRadera
  14. Det tycks som man har tappat fokus på detta inlägg. Jag ser till människor och icke till siffror, som sitter på en dörr. Och var och en får ha sin egen åsikt om detta, det accepterar jag. / Men det må jag säga : Att ligger det en trasig människa i ett dike, med en smutsig t-tröja på sig, med märket 666 på... då går jag i alla fall icke förbi. Detta blir min sista kommentar, på detta inlägg. / Jag önskar er alla Herrens Rika Välsignelser och Kramar från mig.

    SvaraRadera
  15. Ja,nu var det ju inte en trasig människa i ett dike,som det handlade om/ en syndare frälst av nåd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Helt riktigt... Men jag fick en inre syn, som svar på alla som kommenterat. Önskar dig allt gott från Jesus. Kram.

      Radera
  16. Annika, jag går inte heller förbi! Den barmhärtige Samariern har varit mitt favoritställe i Bibeln sedan barnsben. Jag förkastar inte människorna som detta handlar om, men jag bejakar inte deras ställningstagande. Jag hoppas att du förstår mig nu! Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Jag förstår dig. Följ ditt hjärta :) Vad man än gör så kommer alltid människor att ha synpunkter, men har man frid i sitt hjärta, så går man den smala stigen ändå. Och herren ger en visdom, kraft och råd. Han både bär och lyfter .../ God natt och Guds välsignelser. Kramar tillbaka.

      Radera
    2. Glömde skriva namn. // Karin (som ej går förbi)

      Radera
  17. Läs Upp:13 och kom inte och säg att talet bara är några siffror på en dörr,regnummer eller vägnummer. Här gäller det att vara vis och ha förstånd. Må den som har öra höra vad Anden manar. Helgelse,trohet,renhet, ja en ren och obefläckad brud skall Han ställa framför Sig,som icke söker världens ära eller befläckar sig med antikrists tal. Sådant skall icke ens nämnas ibland oss av trohet till Jesus. Skall Han på jorden finna tro? Se till att I icke bliver blinda,utan att ha ögonsalva på det att Imå kunna se. / eder ödmjuke tjänare i Herren

    SvaraRadera
    Svar
    1. ödmjuke tjänare: När du trycker din mobil mot örat t.ex. så har 666 mot örat. Allt vad du köper idag är stämplat med det talet, om man är insatt i ämnet. Då måste det ju också vara fel... eller ? Så länge nåden varar finns det hopp för alla.

      Radera
  18. Helt rätt skrivet och det är också de jag menar att står det på en dörr regskylt eller vägnummer kan vi inte koppla det till Upp:13 de måste vi skilja på.Det ena finns i samhället för vår upplysning men när det står i Upp:13 då har det en helt annan betydelse som jag ser det, det är där min vishet ligger och jag får säga som Paulus skrev skulle jag nu ha fel då hoppades han och det gör jag med att Guds skall ge sin vishet och förstånd så man förstår.Detta har också kommit upp på en blogg som heter fungerandeliv där det påtalades i förbifarten så att säga. Jag tror inte man kan befläcka sig med antikrist tal förrän man har tagit vildjurets märke på sin kropp för det är då det får den betydelsen som jag tror att det är en kod för att köpa och sälja. Det enda som kan befläcka oss här är synden.

    SvaraRadera
  19. Detta tal förekommer inte bara i upp:13 utan det förekommer i gamla test också men då i en annan betydelse . I kon 10:14 står detta tal med då som en upplysning hur mycket guld som årligen inkom till Salomo, så då kanske det är de som menas när det står 666 på dörren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken okunskap!!! Man blir betänsam och undrande över vilket syfte Bert har att mörklägga det klara profetiska ljuset?

      Radera
  20. Mörklägga det kan man undra den som står med sitt namn och står för vad man skriver eller den som gömmer sig bakom anonym. De överlåter jag till blogg läsarna att avgöra.Nu svarar jag icke anonym mer. Men jag är alltid öppen för att samtala om Guds ord och då blir det ju alltid utifrån hur långt man har kommit i sin förståelse utav skriften och där kan vi gräva hur djupt vi vill de kommer alltid något nytt utav att läsa och har man då fel uppfattning då när Vår far som är i himlen ser att vi behöver viset och förstånd då uppenbarar han det för han ger utan hårda ord och personangrepp.Och jag har även bloggägarens ord på att jag får skriva om den uppfattningen jag har och jag vet också att skulle inte min uppfattning och bloggägarens uppfattning stämma överens då säger hon det för jag känner bloggägaren väl och vet att hon vill göra Guds vilja i allt de hon gör och det är ju också då som påhoppen kommer. Det kan vara ett bevis på att man är i Guds Vilja.Måste också tillägga att mänsklig kunskap det står jag inte så mycket efter de räknade till och med Paulus som avskräde men Guds vishet och Guds förstånd det längtar jag efter ännu mer.Tack för mig anonym.

    SvaraRadera
  21. Märkligt hur man hela tiden ska svänga sig och ursäkta vad bilden med talet faktiskt utstrålar. Den är grotesk i sammanhanget. Det kan den som har öga se och varför det finns i lokalen är väl fullständigt uppenbart. Allt annat är dåliga ursäkter för att dölja och försvara- ja vad?

    SvaraRadera
  22. Varför finns den då i lokalen Anonym? Det som för dig är så uppenbart! Vilka peroner i den lokalen sammankopplar du med talet? Skulle gärna vilja veta vad du grundar dina säkra påståenden på. Hur bra känner du människorna vid inspeningen inklusive mig? jag känner i varje fall inte dig Anonym!

    SvaraRadera
  23. Känner dem bra mycket bättre än vad du gör

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra! Då har du ju uttryckt ditt fördömande klart och tydligt-att du sen inte vågar skylta med dina åsikter mer än som Anonym kan förstå!

      Radera
    2. Vem fördömer?det får stå för dig.

      Radera
  24. "Se hur de älskar varandra" är en beskrivning av Guds folk i Bibeln. Här skulle skulle det likagärna kunna stå "Se hur de trycker ner varandra"

    SvaraRadera
  25. De uttrycket står inte i Biblen se hur det älskar varandra och jag känner mig inte nertryckt de minsta för jag känner mej själv och jag vet var jag står. Det verkar som om det är flera olika anonyma här . JaJa

    SvaraRadera
  26. Det förvånar mig inte det minsta att kommentarerna från Anonym just står som anonyma. Ingen människa, vare sig kristen eller ej, skulle saluföra sådana fördömande och mästrande åsikter öppet. Men tryggt insvept i anonymitetens fega mantel går det utmärkt för somliga!
    Åsikt står mot åsikt och "so what"? Om nu Anonym mår så illa av en öppen diskussion om tecknet skulle jag rekommendera en annan blogg och att Anonym tittar sig ordentligt i spegeln. Det där med "bjälken och grandet". Hur var det nu igen?-:

    Det finns naturligtvis inget som helst skäl att känna sig nedtryckt på något sätt som "Bert osså Arvid" säger. Du vet var du står och är trygg i det,och fortsätt så! Vi vet också var vi står!
    Att sitta och insuera att vi är i någon slags maskopi med djävulsdyrkare? Jojo, i anonymitetens tecken går det bra att förtala vem som helst!

    SvaraRadera
  27. Tack bjarne det skall bli roligt att träffa dig någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, skall bli trevligt!

      Radera
  28. Tänk den onde har stulit en massa siffror, i Psaltaren 1: står det skrivet, TY HERREN känner de rättfärdigas väg, men de ogudaktigas väg förgås. Sen i P.s 6: 6. ty i döden tänker man inte på dig, vem tackar dig i dödsriket? Sen i 66: 6. Han förvandlade havet till torrt land, till fots dingo de genom floden, då gladdes vi över honom.

    Vi kommer att bli registrerat på tre olika områden i våra liv, att vara och handla och det privata.
    Det var en data kille som berättade det för mig Ola.

    SvaraRadera
  29. Jesus låg till bords och åt med både syndare och publikaner...medan de skriftlärde förfasade sig, hur han kunde göra detta...
    Själv spelar jag kristna sånger bland syndare...
    Hur era gränser går avgör ni själva, och det respekterar jag. /
    Jag förlitar mig mer på Gud än på människor, och Hans tankar sträcker sig mycket högre än våra. / Önskar er alla Guds rika välsignelser och kramar.

    SvaraRadera
  30. Javisst är det så. Kan inte uttryckas sannare! Det gäller för vilken åsikt eller ställningstagande överhuvudtaget i livet.

    SvaraRadera
  31. It is wonderful opportunity to be here and came to know all the blessed things which designed by my honoured friend.

    SvaraRadera