fredag 18 januari 2013

VÄRLDEN I FOKUS...

Bland de förhållanden som ovillkorligen måste ådraga sig denna tidens uppmärksamhet, borde vara i de politiska leden...
Inom de enskilda staternas gränser härskar på det politiska området en osäkerhet, förvirring och oro...
Politiska element förenas, grupperas och partier och grupper bildas...
De möts i strider och upplösas för att åter dyka upp i nya skepnader...
I den tid vi nu lever i kommer ständigt nya problem, svårigheter som vållar nya strider och nya slitningar. Den ena ministerkrisen avlöser den andra med korta mellanrum. Statens ledande män faller snart under kampen för alla idéer och tankar de ställs inför...
Förhållandena är sådana då det gäller staterna var för sig, så är de ännu mer hotande och allvarliga när det gäller den internationella ställningen.
I vår nutid råder det fullständig kaos överallt i världen...
Vi som är kristna ser hur Herrens profetior uppfylls en efter en...
Herren är A och O.......Början och Slutet.......
Vi har av Honom fått Hans facit genom bibeln av vad som komma skall...
Världens ledande män har ingenting att säga till om,
ty Gud har sista ordet och all makt i himmel och på jord...
Han vill att alla människor, ska komma till kunskap om Honom...
Bättre att vandra den tid som är kvar med Jesus
än att lita på världen, och dess politiker som är helt maktlösa.
Jord och himmel skall förgås, men aldrig mina ord säger Herren, Herren.

 

4 kommentarer:

  1. Vaknade i går morse och när jag kom ner för att äta frukost började det sjunga inom mig. Blott en dag ett ögonblick i sänder, vilken tröst vad än som kommer på. Själv han är mig alla dagar nära för var särskild tid med särskild nåd. Varje dags bekymmer vill han bära HAN SOM HETER BÅDE KRAFT OCH RÅD. Idag ringde en lantbrukare som var lite nere då fick vi ha lite bibelstudium med varandra.
    De är så sant de du skriver om politiker de har ingen makt alls utan de eftersom de har lämnat Guds ord och dess regler, politikerna hade kommit långt med tio Guds bud.
    Har du nu fortfarande en släng av förkylning kan jag inte önska dig god fortsättning. Men är du riktigt frisk så är det de jag önskar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Här gäller bara blott en dag, ett ögonblick i sänder hos mig. Men vi får bedja för de styrande i världen, att Guds ande må komma över dem, så de får vishet och förstånd... / Är piggare men dras med heshet och hosta än. Men jag ska köra till jobbet nu kl. 15.00 och arbeta hela helgen. Ps. Har du skaffat delarna till Karins bil ? Skrev till Kalle att vi få ta tag i detta nu. Önskar dig en välsignad dag. Kramar !

      Radera
  2. Ja, Amen till det du skriver Annika! Det är ju så ofta så att media och samhället har blivit någon sorts rättesnöre som många följer. Men stämmer inte vägen med det Jesus lärde oss, då vet vi att det kommer att brinna upp som strå i elden. Jag är så glad för att du sätter fokus på detta. Det är hög tid att förbereda sig nu!

    Så gott att du är på bättringsvägen även om du dras med efterslängarna av förkylningen.
    Jag ser att du ska jobba så jag får önska dig en så fin och välsignad arbetshelg som det någonsin går. Du får pyssla om dig själv riktigt mycket när du kommer från jobbet så du får hämta nya krafter!
    Stor styrkekram med önskan om Guds välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jesus har lärt oss att gå mot strömmen. Det är så många röster som låter sig höras ibland oss, hur vi ska vara, hur vi ska bete oss etc...Men vi följer Jesu röst i våra hjärtan, då kommer vi hem till slut. AMEN! / Hostan håller mig vaken om nätterna, och jag är fortfarande hes, så jag knappt kan prata. " men tiga är guld..Hahahaaa " Men jag är relativt pigg och arbetar ändå. Stor styrkekram, och allt gott ifrån vår Herren till dig också...: )

      Radera